سرمربی تیم ملی فوتسال ایران ضمن تاکید بر راه اندازی لیگ فوتسال نوجوانان، گفت: محمد کشاورز الان در تیم ملی بازی می‌کند و نباید به فکر مربیگری باشد.

سیدمحمد ناظم الشریعه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جلسه‌اش با سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال اظهار کرد: ما در این جلسه برنامه‌های تیم ملی و سفر به چین را بررسی کردیم. طبق تقویمی که به ما اعلام کرده‌اند تیم‌های عمان، چین و صربستان در این تورنمنت حضور دارند. اتفاقا علی تارقلی‌زاده مسئول دپارتمان فوتسال کنفدراسیون فوتسال آسیا هم در این جلسه بود و اطلاعاتی از عمان در اختیار ما قرار داد.

وی افزود: همچنین با تارقلی زاده درباره مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا که قرار است در سال ۲۰۱۷ برگزار شود، صحبت کردیم. خوشبختانه ما کار استعدادیابی فوتسال را آغاز کرده‌ایم و قطعا ثمره آنرا در سال ۲۰۱۷ خواهیم گرفت. ضمن اینکه قرار است مسابقات فوتسال در المپیک آرژانتین در سال ۲۰۱۸ برگزار شود که باید با تیم زیر ۱۷ سال در آن مسابقات حضور یابیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران خاطرنشان کرد: به همین دلیل فکر می‌کنم الان زمان آن رسیده است که در رده‌های سنی پایه و بخصوص در رده سنی نوجوانان لیگ فوتسال داشته باشیم تا با پشتوانه‌ای کامل و خوب آینده فوتسال را تضمین کنیم.

ناظم الشریعه در ادامه درباره برگزاری کارگاه‌های حرفه‌ای سازی باشگاه‌های فوتسال که طی روزهای گذشته در تهران برگزار شد، گفت: کارگاه‌ها و سمینارهای خوبی برگزار شد و علی تارقلی‌زاده هم زحمات زیادی برای آن کشید. تارقلی‌زاده آبروی ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا است و باید قدر و ارزش او را بدانیم. در این کارگاه‌ها مدیران و مربیان را با حرفه‌ای ساختن باشگاه‌هایشان آشنا کردند که قرار است از سال ۲۰۱۷ رسما پیاده شود.

وی ادامه داد: وقتی حرفه‌ای سازی پیاده شود، باشگاه‌های ما هم مجبور می‌شوند زیرساخت‌هایشان را درست کنند. این کارها کمک می‌کند که رویه تیمداری و باشگاهداری در فوتسال ما تغییر کند و هر کسی که توانایی تیمداری ندارد، وارد این عرصه نشود. به نظرم حتی اگر لیگ برتر با چهار تیم برگزار شود، باز هم اشکال ندارد چون استانداردسازی کاملا رعایت خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره پیشنهاد رئیس کمیته فوتسال به محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی برای مربیگری در تیم زیر ۲۰ سال، اظهار کرد: کشاورز در حال حاضر بازیکن تیم ملی است و به نظرم نباید به مربیگری فکر کند چرا که بازیگری و مربیگری دو مقوله جدا از هم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.