ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل اطمینان دارد که در سال ۲۰۱۶ ، توپ طلا به نیمار خواهد رسید اما او در سال جاری شانسی برای رسیدن به این جایزه ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی EFE، فدراسیون بین‌المللی فوتبال دوشنبه هفته آینده فهرست سه نفره نهایی نامزد‌های توپ طلا در سال ۲۰۱۵ را اعلام خواهد کرد و قرار است برنده نهایی ۱۱ ژانویه انتخاب شود.

برزیلی‌ها در ۲۰ سال اخیر بیشترین توپ طلا را به دست آورده‌اند. ستاره‌های چون روماریو، ریوالدو، رونالدو، رونالدینیو و کاکا از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ موفق شدند ۸ بار توپ طلا را به دست آورند اما از آخرین باری که کاکا در سال ۲۰۰۷ توپ طلا را به دست آورد، هیچ بازیکنی از سلسائو نتوانسته به این افتخار دست پیدا کند.

رونالدو، ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل اطمینان دارد که نیمار می‌تواند این طلسم را بشکند و به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود. او گفت: می توانم شرط‌بندی کنم که توپ طلا سال آینده به نیمار خواهد رسید. نیمار هنوز بازیکن جوانی است و نیاز به تجربه دارد. این درحالی است که مسی و رونالدو در اوج پختگی هستند.

او ادامه داد: رونالدو و مسی در سال ۲۰۱۵ شانس بیشتری نسبت به دیگر بازیکنان برای کسب توپ طلا دارند اما نوبت نیمار هم می‌رسد. امیدوارم او بتواند به سلطه مسی و رونالدو پایان دهد اما در سال جاری این شانس را ندارد.

رونالدو درباره این سوال که آیا نیمار این شانس را دارد تا جزو سه گزینه نهایی در سال جاری باشد، پاسخ داد: نمی دانم که آیا نیمار در سال جاری جزو سه گزینه نهایی خواهد بود یا نه اما او این توانایی را دارد که به زودی این جایزه را به دست آورد.

نیمار در سال جاری عملکرد درخشانی در بارسلونا داشته است. او فصل قبل توانست سه گانه را با آبی- اناری‌ها کسب کند و در فصل جاری هم از بهترین بازیکنان این تیم بوده است. او و ستاره‌های دیگری چون لوئیس سوآرس، زلاتان ابراهیموویچ و روبرت لواندوفسکی این شانس را دارند تا پس از رونالدو و مسی، نفر سوم نامزد توپ طلا در سال ۲۰۱۵ باشد اما به احتمال خیلی زیاد این جایزه به مسی خواهد رسید و این ستاره آرژانتینی پنجمین توپ طلای خود را به دست خواهد آورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.