سرمربی لیورپول می‌گوید در دوران کودکی‌اش دوست داشته پزشک شود ولی برای این کار به اندازه کافی باهوش نبوده است.

به گزارش خبرگزاری تسینم، یورگن کلوپ در کتاب «بازیخوانی» خود که برای نخستین بار به زبان انگلیسی ترجمه شده است، عنوان کرد: فکر نمی‌کردم مربی بشوم اما با خودم می‌گفتم که می‌خواهم در فوتبال انقلابی به پا کنم. هرگز خیلی به فوتبال فکر نمی‌کردم ولی تنها به کمی قدرت بازیخوانی بیشتر برای دویدن و تحت فشار  قرار دادن حریف نیاز داشتم. حتی هرگز رویای قهرمانی در رقابت‌های لیگ را نداشتم. به سختی می‌توانستم باور کنم که آنها اجازه بدهند من سرمربی بشوم. همیشه اینطور بوده و در حقیقت هنوز هم به همین شکل است.

با وجود اینکه دورتموندِ تحت هدایت وی در فینال با نتیجه ۲ بر یک مغلوب بایرن‌مونیخ شد و از قهرمانی در اروپا بازماند، کلوپ تأکید کرد: فینال تمام آلمانی لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۳ هم که عالی بود. من حسرت نمی‌خورم که چرا در آن سال جام را از دست دادیم و اصلاً به این چیزها فکر نمی‌کنم. جام‌ها و مدال‌ها چیزهایی هستند که در باشگاه می‌مانند و شما فراموش می‌کنید که داستان از چه قرار بوده و چه کسی در چه زمانی قهرمان شده است. مهم همان لحظه‌و خاطره‌ در آن بازی بودن است. تمامش هم تجربه است و بس!

سرمربی کنونی لیورپول می‌گوید که هرگز روزنامه‌ها را نمی‌خواند و صحبت‌های خود را اینگونه دنبال کرد: صادقانه باید بگویم که تنها ۹۰ دقیقه فوتبال برای من فوق‌العاده جدی است و به حاشیه‌هایی که توسط افرادی خاص تولید می‌شوند، توجهی ندارم و خوشبختانه آنقدر باهوش هستم که متوجه شوم این حاشیه‌سازی‌ها برای چیست. بنابراین ترجیح می‌دهم در مورد این موضوع رویکردی طنزآمیز داشته باشم.

کلوپ که تیمش شنبه شب در هفته سیزدهم لیگ برتر با نتیجه ۴ بر یک منچسترسیتی را در ورزشگاه اتحاد در هم کوبید از شغل مورد علاقه‌اش در زمان کودکی‌اش پرده‌برداری کرد. او گفت: زمانی که کودکی بیش نبودم، دوست داشتم پزشک شوم. فکر می‌کنم هنوز هم تا حدی "سندورم یاری‌رسانی" دارم ولی حقیقت این است که فکر می‌کنم به اندازه‌ای باهوش نبودم که بخواهم دروان پزشکی موفقی داشته باشم. وقتی استادم مدرک مربیگری A را به من تحویل داد، گفت «امیدوارم این مدرک در فوتبال به کارت بیاید، در غیر اینصورت به دردت نخواهد خورد.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.