مدیرعامل باشگاه راه‌آهن گفت: باشگاه برنامه‌ای پنج ساله را در قالب نام &#۱۷۱;راه‌آهن یزدان ۱۴۰۰&#۱۸۷; تهیه کرده که براساس مؤلفه‌های مشترک با دیدگاه‌های فنی مهدی تارتار با این مربی قراردادی پنج ساله را منعقد کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه راه‌آهن یزدان در خصوص برنامه‌های خود در این باشگاه به سوالات مطرح شده پاسخ داد؛

* در مورد تمدید قرارداد ۵ ساله تارتار صحبت کنید؟

ما از روز اول تلاش داشتیم برای باشگاه برنامه‌ای پنج ساله را تهیه کنیم و کیانیان مالک و رئیس مجمع باشگاه از همان بدو امر مخالف روزمره‌گی بود و خواستار نگاه بلند مدتی برای باشگاه بوده و هست. با توجه به مسائلی که پیش از فصل رخ داد و تیم خیلی دیر تحویل هلدینگ یزدان شد فرصتی وجود نداشت تا بتوانیم برنامه دلخواه را آغاز کنیم.در طول چهار ماه اخیر یک تیم کارشناسی برنامه‌ای پنج ساله را تهیه کرد که کار تهیه و تدوین آن به تازگی خاتمه یافته و شامل یک نیم‌فصل آزمایشی و پنج فصل کامل است که از آغاز نیم‌فصل دوم عملیاتی می‌شود. ما از همان ابتدای حضور مهدی تارتار طبق خواسته مالک باشگاه و مدیران محترم هیئت مدیره از این مربی خواستیم برنامه پنج ساله‌ای به ما بدهد تا ببینیم نگاه او چقدر به برنامه موردنظر باشگاه نزدیک است. خوشبختانه وقتی قرابت و نزدیکی نگاه دو طرف را در مسائل فنی دیدیم با این مربی قرارداد خود را به مدت پنج فصل تمدید کردیم تا در چارچوب برنامه‌ای که با نام «راه آهن یزدان ۱۴۰۰» تهیه شده گام‌های ابتدایی را برداریم.

* عقد قرارداد پنج ساله با یک سرمربی در فوتبال ایران اگر نگوییم بی‌نظیر حداقل کم‌نظیر است!

وقتی اهداف مشخص باشند و برنامه محوری وجود داشته باشد چاره‌ای نداریم جز اینکه نگاه‌مان را به افق‌های دورتر ببریم. ما در این برنامه همه چیز را دیده‌ایم؛ از تأسیس آکادمی مدرن و حرفه‌ای و پرورش بازیکنان مستعد تا درآمدزا شدن باشگاه. همه این مسائل هم عملیاتی می‌شود و نخواسته‌ایم خیلی رؤیایی فکر کنیم و مثلاً دنبال تأسیس شعبه دوم بایرن مونیخ و بارسا در ایران باشیم. چیزی که در ذهن ما بوده و تبدیل به برنامه شده یک مدل حرفه‌ای فوتبال با قابلیت اجرا در ایران است که همه دست اندازها و مشکلات موجود در فوتبال ایران را هم در آن دیده‌ایم. برای اجرای این برنامه در بعد فنی و در سطح بزرگسال باید یک سرمربی پیدا می‌کردیم و با توجه به نگاه مشترک ما و مهدی تارتار که هم سابقه بازی و کاپیتانی راه آهن را داشته و هم سرمربی تیم بوده و هم مربی کارنامه‌دار و در عین حال جوان و جویای علم و دانشی است، او بهترین گزینه برای ما بود. این کار‌مان تصمیم عجیبی نیست، زیرا ابتدای فصل همین پیشنهاد قرارداد پنج ساله را باشگاه راه‌آهن یزدان به علی دایی هم داده بود که این مربی چون به صبای قم تعهد اخلاقی داشت، نپذیرفت.

* کسب نتایج نامطلوب و فراز و نشیب‌های فنی چه تأثیری در اجرای برنامه پنج ساله‌تان دارد؟

اتفاقاً در برنامه ما مؤلفه‌ای که به عنوان یک متغیر کمترین تأثیر را در اهداف‌مان دارد، نتیجه‌گرایی است. یعنی اینکه به نتیجه توجه زیادی نداشته‌ایم. نمی‌گویم نتیجه مهم نیست که اگر اینگونه بگویم اصل رقابت را در ورزش و فوتبال زیر سئوال برده‌ایم، اما ما همین الان هم می‌توانید از خود مهدی تارتار بپرسید در مورد نتایج تیم اصلاً حساسیتی نداشته‌ایم، چون می‌بینیم روند کلی تیم خوب بوده و ان‌شاءالله با تقویت در نیم‌فصل بهتر هم خواهد شد. ما یک باشگاه خصوصی هستیم که ریال به ریال درآمد باشگاه از محل تجارت‌های هلدینگ یزدان تأمین می‌شود و خوشبختانه مالک باشگاه هم دید و نگرش کاملاً حرفه‌ای به فوتبال دارد. به همین خاطر قرار نیست مانند برخی باشگاه‌ها با اتفاقات غیرورزشی ما هم شاهد تغییرات در نگاه و تصمیمات‌مان باشیم.

* با خود تارتار در مورد این برنامه چند جلسه برگزار کردید؟

یکی دو جلسه در حضور مالک باشگاه برگزار کردیم و کلیت برنامه را برای تارتار شرح دادیم، اما در مجموع نمی‌خواستیم تمرکزش را هم از روی تیمش برداریم و همین که در کلان برنامه با هم هم‌عقیده و هم‌نظر بودیم، کفایت می‌کرد.

* کادر فنی در این برنامه چه جایگاهی دارد؟

ما از هم‌اکنون برای تعطیلات پایان فصل برنامه داریم که تارتار را به یک دوره مربیگری در پرتغال یا برزیل اعزام خواهد شد و تصمیم داریم نسبت به دعوت از مدرسان مطرح خارجی هم اقدام کنیم و با هماهنگی با کمیته آموزش فدراسیون دوره‌های کوتاه مدت بازآموزی و ارتقای سطح دانش مربیان را با حضور مربیان جوان و علاقه‌مند کشور برگزار کنیم. بی‌شک بار فنی کار بر عهده کادر فنی است.

* جایگاه راه‌آهن یزدان را در پایان فصل جاری چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به شناختی که از کادر فنی و بازیکنان تیم دارم ان‌شاءالله لیگ را با رتبه تک رقمی در جدول به پایان می‌بریم.

* در نیم‌فصل چه برنامه ای خواهید داشت؟

منتظریم کادر فنی نفرات موردنظر خود را معرفی کند تا براساس آن اقدام کنیم. فعلاً عجله‌ای نیست و سه بازی مهم تا نیم‌فصل داریم که باید تمرکزمان روی این بازی‌ها باشد.

* حرف پایانی؟

من همیشه به برنامه‌محور بودن تأکید داشته‌ام و خوشبختانه در این باشگاه هم نظر مالک و هیئت مدیره بر همین مبنا استوار است. وقتی برنامه‌محور باشیم هر کسی وارد مجموعه شود تکلیفش مشخص است و شرح وظایف خود را می‌داند. ان‌شاءالله بتوانیم راه‌آهن یزدان را در قالب همان مکتب سازنده راه‌آهن قرار دهیم و به آنچه مدنظر مالک باشگاه است، برسیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.