رئیس کمیته فنی‌وتوسعه فدراسیون فوتبال تأکید کرد که کار او و دیگر اعضای این کمیته نظارت بر کار تیم‌های ملی است و در کار کسی دخالت نمی‌کنند.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص انتخاب اعضای جدید کمیته فنی‌وتوسعه فوتبال فدراسیون اظهار داشت: درست است که اعضا به تازگی حکم گرفته‌اند، اما اکنون در ماه سومی هستیم که جلسات را برگزار می‌کنیم، اما این جلسات را در بوق و کرنا نکردیم. وظیفه اصلی کمیته فنی نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام دنیا نظارت و پشتیبانی از تیم‌های ملی است. ما هم وظیفه داریم که نظارت دقیقی روی کادرفنی، بازیکنان و امکانات تیم‌های ملی داشته باشیم و جلساتی را با مربیان تیم‌های پایه و تیم ملی برگزار کنیم تا آخرین دستاوردها را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه کمیته فنی‌وتوسعه فقط باید کار نظارتی داشته باشد، افزود: ما نظارت می‌کنیم، نه دخالت و دخالت کردن را به هیچ‌وجه نمی‌پسندیم. حتی خود من یا هر کس دیگری هم که سرمربی باشد، دخالتی در کارش صورت بگیرد اتفاق خوش‌آیندی رخ نداده است. اگر قرار باشد ما برای تیم‌های پایه و تیم ملی تصمیم‌گیری کنیم، کسی که سرمربی آن تیم‌هاست، دیگر سرمربی نیست. ما در کمیته فنی‌وتوسعه حد و حدود خود را می‌دانیم و اگر سؤالی هم از سرمربیان تیم‌های داشته باشیم، سؤالات‌مان را در جلسه از آنها می‌پرسیم. برای همه ما هم فقط اعتبار فوتبال ایران اهمیت دارد و چیزی دیگری در میان نیست. من، محمود یاوری، محمد خبیری، جلال طالبی، فریدون معینی و محمد احسانی هیچ هدفی جز نظارت بر تیم‌های ملی بانوان و آقایان نداریم.

رئیس کمیته فنی‌وتوسعه فوتبال فدراسیون با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: تیم ملی تا به اینجا با رهبری کارلوس کی‌روش، نتایج خوبی گرفته است. درست است هنوز کارمان تمام نشده و بازی با هند و عمان را پیش‌رو داریم، اما شانس اول صعود از گروه‌مان هستیم. تیم‌های نوجوانان و جوانان هم در تبریز و مشهد موفق عمل کردند و به مسابقات قهرمانی آسیا رسیدند که حکم انتخابی جام جهانی را هم دارد. این روزها نیز به نظرم فوتبال بانوان ما احتیاج به بررسی و نظارت بیشتر دارد که از مربیان آنها خواستیم تا به جلسات کمیته فنی بیایند و مسائل را بررسی کنیم.

«کمیته فنی و توسعه طبق اساسنامه باید در ماه یک بار جلسه برگزار کند، اما گاهی در ماه دو تا سه بار جلسه برگزار می‌کنیم»، وی با بیان این جمله گفت: بسیار مهم است که ابتدا هدف و مسئولیت کمیته فنی را بدانیم و بعد بیاییم و درباره آن قضاوت کنیم. در این بین برخی هم پرسیده‌اند چرا سن اعضای کمیته فنی بالاست، اما باید بگویم کمیته فنی نیاز به افراد باتجربه دارد. اگر هم از مربیان دعوت نکردیم تا در این کمیته باشند، به این دلیل است که در باشگاه‌ها فعالیت دارند و اگر بخواهند در جلسات شرکت کنند، مشخص است که به نفع باشگاه خودشان صحبت خواهند کرد و به این شکل عدالت از بین می‌رود.

محصص افزود: در حال حاضر هم افرادی که حکم گرفته‌اند، نفرات اصلی کمیته فنی‌وتوسعه خواهند بود و سایر نفرات را هم دعوت خواهیم کرد تا در جلسات شرکت کنند. از مربیان و مدیران باشگاه‌ها، داوران، پزشکان و افراد مرتبط با فوتبال می‌خواهیم تا به ما ملحق شوند و هر زمان که نیازی به حضور آنها باشد، این افراد را به جلسات کمیته فنی دعوت می‌کنیم.

رئیس کمیته فنی‌وتوسعه درباره اینکه آیا فرهاد مجیدی که به دلیل مشغله زیاد و غیبت‌های طولانی مدتش در ایران نامش از بین اعضای این کمیته حذف شد دوباره به جلسات خواهد آمد یا نه، اظهار داشت: من خودم از فرهاد خواستم که به کلاس‌های مربیگری برود تا پیشرفت کند. ضمن اینکه ما برای حضور اعضا با کسی قرارداد نبسته‌ایم و ممکن است برای هریک از افراد فعلی، مشکلی پیش بیایند و نتوانند در جلسات شرکت کنند. فرهاد مجیدی هم هر زمان به ایران بیاید، از او و تجربیاتش استفاده خواهیم کرد. او بازیکن بسیار باتجربه‌ای بود که در اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس با مربیان زیادی کار کرده و با این تجربیات می‌تواند مربی بزرگی هم شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.