معاون سابق سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه مشکل فوتبال کنونی ضعف مدیریتی است، گفت: در حال حاضر فوتبال هویت خود را از دست داده است.

سعید فائقی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از ویژگی‌های مرحوم پرویز دهداری اظهار کرد: وی جزو نادر افرادی بود که سخن گفتن درباره ویژگی‌های وی کار خیلی سختی است و ما کمتر می‌توانیم چنین فردی را در فوتبال کنونی پیدا کنیم. اخلاق‌مداری جزو ویژگی‌های پرویز دهداری بود که به خاطر همین اخلاق حرفه‌ای همواره وی را یاد می‌کنند.

وی گفت: دهداری یک مربی، کاپیتان و مربی حرفه‌ای به تمام معنا بود که امروز چنین افرادی کمتر در فوتبال پیدا می‌شود. امروز متاسفانه هر فردی دنبال مرتفع کردن نیازهای فردی است و منافع خود را در نظر می‌گیرد تا اصل اخلاق‌مداری و حرفه‌ای‌گری را.

وی تصریح کرد: امروز متاسفانه همه چیز در فوتبال بی‌خویشتن شده و معنای حرفه‌ای گری رنگ و بوی مکانیکی به خود گرفته است.

فائقی با بیان اینکه مشکل کنونی فوتبال ما ضعف مدیریتی است، افزود: امروز جایگاه‌ها در فوتبال کمرنگ شده و هیچ کس نمی‌تواند فوتبال را به معنای واقعی دنبال کند. در حقیقت ما از ارزش واقعی خود دور شده‌ایم. فوتبال باید در دست اهلش قرار بگیرد اما در حال حاضر تنها چیزی که به آن توجه نمی‌شود، این گونه مسائل است. بنابراین وقتی فوتبال ما اهلیت ندارد، هویت از فوتبال گرفته می‌شود.

فائقی در پایان گفت: با برپایی اینگونه مراسم‌ها ما نه تنها می‌توانیم الگوی اخلاق‌مداری و مردانگی و جوانمردی و پهلوانی افرادی چون دهداری را در فوتبال زنده کنیم بلکه هیچ کس نمی‌تواند جایگزین فردی مثل این شخصیت فرهیخته فوتبال کشور باشد. ما افرادی همچون دهداری‌ها را در فوتبال کم داریم و با برپایی چنین مراسم‌هایی نمی‌توانیم یاد وی را گرامی بدانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.