بارسلونا با بازگشت لیونل مسی توانست رم را نیز درهم بکوبد، تیم های بایرن مونیخ، آرسنال و چلسی نیز حریفان خود را شکست دادند.

به گزارش ایسنا، مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار ادامه یافت که در آن تیم های مدعی بارسلونا، چلسی، آرسنال و بایرن مونیخ حریفانشان را شکست دادند.

گروه E

بارسلونا ۶ – رم یک

باته بوریسوف یک – بایر لورکوزن یک

بارسلونا که بعد از پیروزی در ال کلاسیکو روحیه گرفته بود توانست کمتر از یک هفته دومین برد پرگل و رویایی خود را نیز جشن بگیرد و اینبار با ۶ گل رم ایتالیا را در هم بکوبد. در این دیدار مسی بعد از ۲ ماه برای اولین بار در ترکیب اصلی بارسلونا بکار گرفته شد. ابتدا لوئیس سوآرس موفق شد در دقیقه ۱۵ با ضربه ای زیبا برای تیمش گلزنی کند و بارسلونا را پیش بیندازد. در ادامه نوبت به هنرنمایی لیونل مسی رسید تا از فرصت استفاده کند و تیمش را به گل برساند. نکته جالب روی گل دوم بارسلونا که توسط مسی به ثمر رسید این بود که تا قبل از به ثمر رسیدن این گل، ۲۷ پاس بین بازیکنان بارسا ردو بدل شد. این اتفاق ۳ دقیقه بعد از گل نخست بارسلونا ثبت شد. در حالی که بازی در نیمه نخست رو به اتمام بود باز هم این لوئیس سوارس بود که توانست برای تیمش گلزنی کند تا بارسلونا با ۳ گل برتری به رختکن برود. در نیمه دوم جرارد پیکه در دقیقه ۵۶ گل چهارم تیمش را به ثمر رساند و در ادامه مسی در دقیقه ۶۰ موفق شد گل دوم خود و گل دیگری برای آبی و اناری ها به ثمر برساند. این پایان کار نبود و آدریانو در اوار بازی گل ششم بارسلونا را به ثمر رساند تا هفته رویایی بارسلونا با برتری پرگل در این دیدار تکمیل شود. البته دو تیم یک ضربه پنالتی را نیز از دست دادند. نیمار مهاجم بارسلونا و ادین ژکو دو بازیکنی بودند که ضربات پنالتی خود را از دست دادند. البته ژکو موفق شد قبل از سوت داور اشتباه خود را جبران کند و یکی از گل های خورده تیمش را پاسخ دهد تا این دیدار با برتری ۶ بر یک بارسلونا به پایان برسد.

در دیگر دیدار این گروه باته بوریسوف و بایر لورکوزن به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. برای نگه داشتن امیدهای خود به صعود به امتیازات این بازی نگاه داشتند. بازی برای لورکوزنی ها بد آغاز شد و این تیم در همان دقیقه ۲ بازی و روی اشتباه برند لنو دروازه خود را باز شده دید. میکائیل گوردیچوک موفق شد برای باته گلزنی کند. در نهایت آدمیر مهمدی پس از آنکه چند بار در زدن ضربات آخر بد دقت عمل کرده بود موفق شد گل مساوی را برای نماینده آلمان به ثمر برساند تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

گروه F

آرسنال ۳ – دیناموزاگرب صفر

بایرن مونیخ ۴ – المپیاکوس صفر

آرسنال در لندن در حالی برای جبران شکست بازی رفت برابر دیناموزاگرب کرواسی به میدان رفت که هر نتیجه ای غیر از برد حذف لننی ها را از لیگ قهرمانان قطعی کند ولی شاگردان ونگر با این برد خانگی همچنان امیدشان را برای صعود به مرحله بعدی این رقابت ها حفظ کردند. در این دیدار آلکسیس سانچس شیلیایی دو بار و مسوت اوزیل برای آرسنال گلزنی کردند تا آرسنال برای صعود چشم انتظار بازی های هفته پایانی این گروه باشد.

در دیگر دیدار این گروه بایرن مونیخ و المپیاکوس در جدال تیم های ۹ امتیازی این گروه در حالی برابر هم به میدان رفتند که نزدیک به یک هزار

نیروی پلیس در ورزشگاه و اطراف ورزشگاه حضور داشت تا امنیت این دیدار را تامین کند. بایرنی ها برای این برد دردسر کمی داشتند و خیلی زود روی ضربه داگلاس کاستا هافبک برزیلی آماده خود به گل رسیدند. در ادامه نوبت به روبرت لواندوفسکی ماشین گلزنی بایرن رسید تا در این برد سهیم بوده باشد.

در ادامه توماس مولر و کینگزلی کومان دیگر گل های تیم آلمانی را به ثمر رساندند تا این دیدار با برتری بایرن مونیخ به پایان برسد تا باواریایی

ها همچنان یکی از آماده ترین تیم های این فصل اروپا باشند.

گروه G

مکابی صفر – چلسی ۴

پورتو صفر – دیناموکیف ۲

چلسی با برتری ۴ بر صفر برابر تیم از پیش حذف شده مکابی توانست به صدر جدول گروه خود صعود کند ولی تکلیف دو تیم صعود کننده این گروه به بازی های دور نهایی کشیده شد. چلسی که در دیدار رفت نیز توانسته بود این تیم را شکست دهد در این دیدار موفق شد با گلزنی گری کیهیل مدافع پیشتاخته خود روی پاس ویلیان دروازه مکابی را باز کند. همچنین تال بن هیل در نیمه نخست به دلیل خطای شدید روی دیگو کاستا از زمین مسابقه اخراج شد. در نیمه دوم ویلیان بهترین بازیکن این فصل چلسی باز هم از روی ضربه ایستگاهی توانست گلزنی کند تا نشان دهد بهترین کاشته زن حال حاضر فوتبال جهان است. او در ۵ بازی چلسی در این فصل ۴ گل به ثمر رسانده است که همه گل هایش نیز روی ضربات ایستگاهی بوده است. گل سوم چلسی را نیز اسکار به ثمر رساند تا دومین گل این هافبک برزیلی برای آبی پوشان در این فصل بوده باشد. این

پایان کار نبود و کوزت زوما بازیکنی که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود گل چهارم تیمش را نیز به ثمر رساند تا همانند دیدار رفت چلسی با ۴ گل به برتری برسد. به این ترتیب این دیدار با برتری ۴ بر صفر چلسی به پایان رسید. چلسی در بازی آخر خود باید در خانه برابر پورتو به میدان برود و یک تساوی هم در روز پایانی صعود شاگردان مورینیو را به مرحله بعدی این رقابت ها قطعی می کند.

در دیگر دیدار این گروه پورتو در خانه با دو گل برابر دیناموکیف شکست خورد. آندره یرمولنکو و درلیس گونسالس گلزنانتیم اوکراینی در این دیدار بودند. البته گل نخست مهمان از روی نقطه پنالتی به دست آمد تا هیجان در این گروه برای بازی های هفته پایانی به اوج برسد.

گروه H

زنیت ۲ – والنسیا صفر

لیون یک – خنت ۲

یکی از کم هیجان ترین گروه های لیگ قهرمانان اروپا با ادامه قدرتنمایی تیم روسیه ای زنیت همراه بوده است. این تیم که این فصل تنها تیم لیگ

قهرمانان بوده است که توانسته همه دیدارهای خود را با برد به پایان برساند در حالی که صعودش را به عنوان تیم نخست به مرحله بعد قطعی کرده

بود در دیداری کاملا تشریفاتی به دیدار والنسیا رفت و موفق شد همچون دیدار رفت در این دیدار نیز به برد برسد و با نتیجه ۲ بر صفر این تیم

اسپانیایی را شکست دهد. در این دیدار که والنسیا در اواخر بازی با اخراج یکی از بازیکنان خود با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه داد، اولگ شاتوف و آرتم دیوبا گلزنی کردند.

در دیگر دیدار این گروه دو تیم لیون و خنت به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم بلژیکی به پایان رسید تا لیون از لیگ قهرمانان اروپا حذف شود و تکلیف تیم دوم صعود کننده از این گروه نیز به بازی های پایانی کشیده شود. در این دیدار جوردن فری برای تیم فرانسوی و دانیل میلوسویچ و کولیبالی برای خنت گلزنی کردند.

سایر بازی های این مرحله چهارشنبه شب برگزار خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.