محمد مایلی کهن باری دیگر به کارلوس کروش و آنهایی که کارش را می پسندند تاخت و این بار هم تاکید کرد پول خرج این مربی کردن به باد دادن سرمایه های ملی و حق بچه های جنگ و جانبازان است.

فرهاد عشوندی - خبرگزاری خبرآنلاین:«مندر رابطه با مشکلات معیشتی مردم کشورم و بهبود زندگی مردم کشورم هیچ وقت سکوت نخواهمکرد. به هر حال رقم درشتی به سرمربی تیم ملی می دهیم وچیزی هم عاید فوتبال ما نمی شود. اگر من بچه این مملکت نیستم سرم را بگذارم بمیرم و اگر هستم هم به من این فرصت رابدهند تا نیم ساعت در تلویزیون درباره او حرف بزنم» چه کسی غیر از محمد مایلی کهنمی تواند این جمله را گفته باشد؟

محمد مایلی کهن بعضی وقت ها درست هم میگوید ، طوری این حرفها را می گوید که نمی شود حرف هایش را شنید. او که سالهاست خودرا حلاج این فوتبال می داند و درد دفاع از حقوق بچه حزب اللهی ها ، بچه های جنگ وآنهایی که دین شان را به دنیای شان نفروختند ، دارد. فریاد می زند و می گوید دلشمی سوزد وقتی می بیند میلیارد، میلیارد پول مملکت می ریزد به شکم اجنبی بی سودیبرای فوتبال مان ، مثل کارلوس کروش . او که بزرگترین هنرش پنجم کردن تیم ملی درگروه ۴ تیمی جام جهانی بوده است. آن هم  باتیم های معمولی و ضعیفی مثل آرژانتین ، بوسنی و نیجریه.

مایلی کهن دوباره می نالد و حتما به حق می نالد . او درد بچه های جبههو جنگ را به دل دارد. چه اهمیتی دارد اگر کسی یادش نیاید که مایلی کهن حتی یک روزدر طول این ۸ سال به جبهه رفته باشد. شاید او نگفته باشد تا ریا نشود. اینکه ازخدمت سربازی هم معاف شده در همان سالها ، باز دلیلی نیست برای اینکه او را بچهجبهه و جنگ ندانیم.

مایلی کهن خود را حلاج این فوتبال می داند که دارد فریاد «انالحق» سرمی دهد. سال هاست که این کار را می کند. از همان روزی که برای مشکل مسکن عمه پیرشبه دیدن محمود احمدی نژاد رفت و هیچ وقت مشکل مسکن آن پیرزن حل نشد اما همان روزهاها حاجی شد سرمربی تیم فولاد . اصلا مهم نیست ته آن فصل تیمی که حاجی مایلی بستهبود چه سرانجامی پیدا کرد. اصلا چه اهمیتی دارد که نتایج فنی تیم های او در ۱۴ سالگذشته چه بوده اند. از تیم امید و پیکان ، فولاد تا همین گهر درود! مهم این است کهحاجی هر جا بوده ، درد افشاگری از فساد فوتبال داشته و به حق با تمام انرژی به همهتاخته. از دوست دیرینش محمد دادکان تا علی پروین و کاشانی و علی دایی و کفاشیانیکه در فدراسیونش کار می کند . او اما هنوز گلایه دارد از نداشتن میکروفن و اقلانیم ساعت آنتن برنامه زنده می خواد برای گفتن آنچه در دل دارد. کاش همین امشب اینآنتن را هم در اختیارش بگذارند تا حرف هایش را بگوید. یعنی باز بگوید ، برای بارشاید هزارم ، شاید مشکلات فوتبال حل شود.

آقای مایلی کهن عزیز ، سالهاست که می گویید و مدام ژست می گیرد که تنهاناجی مصلح این فوتبالید . مدام به تیم نسل ۹۸ تان بر می گردید و از آن تیم میگویید. تیم خوبی که باعث فخر همه ماست و بی آنکه باز بپردازیم به نحوه نشستن تانروی نیمکتش فقط می پرسیم  یادتان هست همانتیم با شما از رسیدن به جام جهانی بازماند و در میان ناامیدی کامل وقتی شما کناررفتید ، دوباره جانی دوباره گرفت. یادتان هست چطور در تهران و ریاض برابر عربستانناکام ماندید؟ یادتان هست چطور اسیر تاکتیک های میلان ماچالا و تیم کوچک کویت  شدید؟ یادتان هست وقتی رفتید برای تان تیتر زدند...، ولش کنید ، مهم روزی است که به تیم امید برگشتید و برای تان تیتر زدند:«خداراشکر مایلی کهن آمد!»

ته آن خداراشکر مایلی کهن برگشت اما چه بود؟ سایر نتایج تان چه بود؟شما اصلا بهترین اما هیچ با خود فکر کردید که چرا یکی مثل کارلوس کروش با همهناکامی ها ، ناتوانی ها ، رفتارهای زشت و زننده ای که از آنها یاد می کنید، محبوبیتدارد؟ پاسخش خیلی ساده است. ترس ، ترس همان هایی که بالای ۸۰ درصدشان می گویندکارلوس کروش را می خواهند . خواسته یک ملت که عالی ترین مقامات دولتی را وا میدارد تا جلوی پروژه حذف مربی پرتغالی را بگیرند. جماعتی که دیگر گفته های شما راباور ندارند چون می توانند نتایج و گفته های شما و همفکران تان را روی کفه ترازوبریزند و بر آنها قضاوت کنند. هنوز ۷۲ ساعت از حرف های محمد علی آبادی نگذشته کهنشان می دهد شما چطور در سال ۸۸ شانس نشستن مجدد روی نیمکت تیم ملی را پیدا کردید.

ما هم مثل شما به خیلی از رفتارهای کارلوس کروش انتقاد داریم. شایدحتی خیلی جدی تر از شما سبک فوتبالش را نپسندیم ، خسته باشیم از این همه گلایه هایبی پایانش . از رفتارهای گاه تندش با یکی مثل میلاد محمدی اما وقتی این گفته هایتان را می خوانیم و باز به روزگار شما و هم سلفان تان فکر می کنیم می ترسیم. ما میترسیم که شما و شمایانی که سالهاست حرف های تان را باور نداریم برگردید.به راستیاگر قرار بود کارلوس کروش برود و فوتبال در ادامه مسیر پیشرفتش به یکی از بزرگانفوتبال دنیا سپرده شود ، باز هم این همه از یکی مثل این مرد پرتغالی دفاع می شد؟آقای مایلی کهن باور کنید کارلوس کروش محبوب است چون یکی مثل شما منتقدش هستید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۳ )