پیشکسوت فوتبال ایران گفت: بازی با ژاپن بسیار خوب و مفید بود و باعث شد نقاط ضعف و قوت ایران مشخص شود. تیم ملی به انجام این بازی‌ها و همچنین رویارویی با تیم‌های بزرگ و اروپایی نیاز دارد.

رضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد تساوی یک بر یک تیم ملی ایران مقابل ژاپن گفت: این مسابقه دوستانه بود و همینطور که از نامش پیداست در مسابقات دوستانه فراز و نشیب زیاد است هر دو تیم از تیم‌های خوب آسیا بودند و تجربه بسیار بالایی داشتند. این مسابقه توانست به هر دو تیم کمک کند.

وی افزود: دیدارهای ایران مقابل عربستان، ژاپن و کره جنوبی همیشه خوب بوده است. برخوردهایی دیروز درون مسابقه افتاد نشان می‌داد بازی برای هر دو تیم مهم است. متاسفانه ایران در اجرای تاکتیک‌های سرمربی کمی ضعف نشان می‌داد و مثل همیشه در موج دوم حمله دچار ضعف بود بازیکنان ما در پشت محوطه جریمه کم تعداد بودند.

حسن‌زاده در ادامه خاطر نشان کرد: ژاپن در نیمه دوم از فاز دفاع به حمله آمد و کمی ترس بازیکنان این تیم ریخت. فروکش کردن ضعف بازیکنان ژاپن باعث شد این تیم عملکرد بهتری ارائه کند.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران که سابقه گل‌زنی به ژاپن را در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ را دارد در ادامه تصریح کرد: در نیمه دوم ژاپن عملکرد بهتری نسبت به نیمه اول داشت. بازیکنان ایران  بعد از گلزنی ژاپن در نیمه دوم حدود ۱۰ دقیقه بازی را از دست دادند. دو تیم خیلی فشرده بازی می‌کردند و نبردهای تن به تن زیادی بین بازیکنان شکل گرفت همین مسئله به عاملی جهت به وجود آمدن درگیری‌ زیاد در بازی تبدیل شد.

وی یادآور شد: همیشه در فوتبال می‌گویند وقتی شما توپ را در اختیار دارید گل نخواهید خورد متاسفانه ضعف بزرگ فوتبال ما عدم حوصله کافی جهت نگه‌داشتن توپ است مسئله‌ای که تیم‌‌های عربستانی در اجرای آن موفق هستند و به اصطلاح موذی بازی می‌کنند. بازیکنان ما تا صاحب توپ می‌شوند می‌خواهند با ۴ پاس به دروازه حریف برسند، باید حوصله خود را بالا ببریم و در حفظ توپ قوی‌تر عمل کنیم.

حسن‌زاده در مورد انتقاداتی که به تعطیلی‌های پی‌درپی در فوتبال ایران می‌شود عنوان کرد: با این مساله کاری نمی‌شود کرد همه ما به تیم ملی عرق داریم همه هدف اهالی فوتبال موفقیت تیم ملی فوتبال است بدون شک این تعطیلات کمی روی عملکرد تیم‌ها اثر می‌گذارد اما اینطور نیست که کیفیت یک تیم به طور کامل دگرگون شود.

وی درمورد علمکرد ضعیف ایران در مقابل عمان و اینکه خیلی‌ها از صعود ایران به جام جهانی ناامید شدند گفت: فوتبال سخت و غیرقابل پیش‌بینی است بعد از این بازی عکسی در یکی از صفحات اجتماعی منتشر شد که در آن نوشته بود با توجه به اینکه در بازی با عمان علمکرد ضعیفی داشتیم باید ببینیم کی‌روش مربی متوسطی است؟ یا اینکه او مربی بزرگی است و بازیکنان ما بزرگ نیستند تعریف مربی بزرگ این است که بازیکنان متوسط را به سطح عالی برساند. ما خودمان را از تیم‌های برتر آسیا می‌دانیم پس باید مقابل تیم‌های مثل عمان، ترکمنستان و گوام که در آسیا درجه دو هستند عملکرد کاملا خوبی داشته باشیم و به مشکل نخوریم.

حسن‌زاده تصریح کرد: افشین پیروانی قبل از حضور به عنوان تیم ملی مصاحبه‌ای کرد و می‌گفت وقتی یک مربی حرفه‌ای قرارداد می‌بنند به خوبی مسایل را بررسی می‌کند مثلا می‌داند که ما تحریم هستیم و شاید نتوانیم بازی دوستانه انجام دهیم او با همین شرایط می‌پذیرد که فوتبال ما را بهبود ببخشد در کل امیدوارم در روز بازی با عمان اتفاقات فوتبالی به ضرر ما باشد و در اصطلاح ما روز بد خود را پشت سر گذاشته باشیم نه اینکه آن مسابقه حاصل کیفیت فنی ما بوده باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.