سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امروز ژاپن نفراتی زیادی داشت که در اروپا بازی می‌کنند، اما من هیچ بازیکنی نداشتم که در اروپا بازی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش پس از تساوی تیم ملی مقابل ژاپن اظهار داشت: نمی‌خواستیم فرصت بازی مقابل تیمی که سرعت بالایی دارد را از دست بدهیم تیم حریف انسجام بالایی دارد که در مجموع بسیار خوب بود.

وی افزود: به هیچ عنوان با ترس بازی نکردیم؛ در نیمه اول بهتر بودیم و در نیمه دوم ژاپن بهتر بازی کرد و در نتیجه بازی عادلانه بود.

کی‌روش در مورد اینکه آیا توقعاتش برآورده شده تاکید کرد: در درجه اول باید بگویم که کاملا توقعات ما مقابل بهترین تیم آسیا برآورده شد و بازیکنان توانستند عملکرد خوبی داشته باشنداما مطلبی که بسیار حائز اهیمت است این است که بازیکنان شخصیت بسیار خوبی را در دفاع داشتند و در طول ۹۰ دقیقه بازی روبه جلویی را به نمایش گذاشتند و از این مسئله خوشحالم و از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.

وی افزود: البته به خاطر اینکه من و یا تیم ملی ایران توانایی مالی ندارد که بازیکنان را به باشگاه‌های بزرگ دنیا بفرستیم و در آنجا تمرین کنیم، نمی‌توانیم از تجربه در جاهای دیگر استفاده کنیم. امشب فرصت خوبی بود که مقابل ژاپن بازی کنیم، آنها بازیکنانی داشتند که در منچستریونایتد، میلان و دورتمند بازی می‌کنند. آیا باور می کنید که ایران هیچ بازیکنی را در زمین نداشت که در فوتبال اروپا بازی کند.

کی‌روش گفت: در عمان عملکردمان خوب نبود اما جنگیدیم و با یک امتیاز برگشتیم، امروز هم عملکرد بسیار خوبی داشتیم اما برد امشب از دستان ما فرار کرد. باید توجه کنیم که با توجه به گرمای بسیار بالای عمان بازیکنان جوان ما توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. مطمئنا دلیلی است که ایران در ۱۴ سال گذشته با تمام بازیکنان بزرگی چون دایی، مهدوی کیا و کریمی نتوانسته نتیجه بگیرد. ۴ روز بعد مقابل بهترین تیم آسیا بازیکنان من با یک روحیه جنگجویانه خوب در زمین حضور پیدا کردند و من بسیار رضایت دارم و باید شما به آنها افتخار کنید.

کی‌روش در مورد اینکه در نیمه اول همان طور که گفتید تیم ایران حاکم میدان بود اما در نیمه دوم ژاپن برتری نسبی داشت گفت: با شما موافق هستم، در نیمه اول تیم قدرتمند میدان بودیم و فرصت‌های خوبی داشتیم اما در نیمه دوم تعادل برقرار شد. ژاپن مثل نیمه اول ما نبود و تیم برتر میدان نبود. می‌دانستیم که ژاپن در نیمه دوم سعی می‌کند به گل برسد و نگرش ما نسبت به برنامه بازی این بود که تمرکز داشته باشیم. در نیمه دوم شک نداریم که ژاپن فرصت‌های خوبی داشت. روی ضد حمله آنها یارگیری اشتباهی کرده بودیم البته باید بگویم که در نیمه دوم ما فرصت‌های بیشتری از حریف داشتیم. در پایان بازی از لحاظ سرعت و کیفیت فکر می‌کنم تعادلی برقرار بود.

وی در مورد اینکه در ترکیب تیم ملی ایران نبود بازیکنانی چون سروش رفیعی را حس می‌کند و آیا به این دلیل از جناحین سانتر می‌کند گفت: شانس های متفاوتی داشتیم که از جناحین استفاده کنیم. برنامه بازی برنامه‌ای است که در طول بازی دیکته می‌شود وقتی فرصت از جناحین به وجود می‌آمد، از جناحین حرکت می کردیم اما ژاپن با توجه به قدرتش و توانایی‌اش از مرکز حرکت می‌کرد. وقتی اسب دارید با اسب می روید و وقتی دوچرخه دارید با دوچرخه می روید. تمام تیم ها قدرت خود را دارند. در آخر هر دو تیم در این بازی سعی کردند روش های بازی خود را امتحان کنند و نمایش خوب و سرگرم کننده ای داشتند باید به هر دو تیم تبریک گفت.

سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد اینکه نظرش در مورد فوتبال ژاپن چیست و چه تفاوتی با زمان حضورش در این کشور دارد گفت: شکی ندارم در آن زمانی که من بودم بازیکنان ژاپن سرعت بالایی داشتند اما در آن زمان تجربه نداشتند. در آن زمان فقط یک بازیکن در اروپا داشت اما امروز برعکس است و فقط یکی دو نفر در ژاپن هستند و سایرین در تیم‌های اروپایی هستند. تفاوت بزرگی بین گلر آنها تا هوندا است و آن تجربه بالای بازیکن است. این دقیقا ان چیزی است که احتیاج دارید؛ کیفیت و تجربه.

کی‌روش افزود: برای رشد به این دو مسئله احتیاج دارید. اعتبار را با تجربه می‌توانید به دست بیاورید. وقتی تیم ژاپن به جام جهانی رفت بازیکنانی را در اختیار داشت که در اروپا بازی می کردند اما وقتی من به جام جهانی رفتم بازیکنانی را داشتم که یک بازی اروپایی را هم تجربه نداشتند اگر نظر صادقانه من را می خواهید تفاوت بزرگی بین زمان من و حالا وجود دارد. فوتبال ژاپن الان ۲۴ سال از فوتبال ایران پیش است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۸ )