رییس فدارسیون فوتبال اسپانیا قصد جهانی کردن لالیگا را دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، خاویر تباس رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا درباره لیگ این کشور گفت: جهانی شدن لیگ یک رقابت، فرصت و اجبار است چون در رقابت با لیگ‌های انگلستان و آلمان در فوتبال و در دیگر ورزش‌ها همچون بسکتبال NBA، تنیس یا گلف هستیم. فرصتی است که همه پیشرفت کنند، هواداران بیشتری جذب شود. به عقیده من یک اجبار است چون اگر ما با دیگران رقابت نکنیم، لالیگا جهانی نخواهد بود و تنها در وجه ملی خود خواهد ماند.

تباس درباره اهمیت حق پخش تلویزیونی در این امر گفت: یکی از ارکان جهانی شدن حق پخش تلویزیونی است. در ماه می سال ۲۰۱۵، حق پخش تلویزیونی فوتبال اسپانیا ساماندهی شد و در رقابت با لیگ برتر انگلستان، بوندسلیگا آلمان و کالچو ایتالیا قرار گرفت.

تباس در ادامه افزود: در برنامه بازی‌ها تغییراتی را ایجاد کردیم تا طرفداران بیشتری در دنیا این مسابقات را ببینند و تنها به اسپانیایی‌ها محدود نشود. حضور تماشگران در ورزشگاه‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است. درخواست‌ها از کشورهای دیگر برای گرفتن حق پخش تلویزیونی بازی‌های لالیگا بیشتر شده است.

رییس فدارسیون فوتبال اسپانیا اظهار کرد: هوادارنی که می‌خواهند بیشتر در جریان فوتبال اسپانیا قرار بگیرند و تنها محدود به ۹۰ دقیقه بازی نشوند، می‌توانند از اپراتورهای بین المللی استفاده کنند. دفترهایی در نیویورک و شانگهای شریک لالیگا هستند و امسال پکن، دوبی و ژوهانسبورگ نیز به آنان اضافه شده است.

تباس در ادامه خاطرنشان کرد: هوادارن تاکنون مسابقات را می‌دیدند اما الان باید آن را احساس کنند. برای جهانی شدن می‌بایست به آمار بازی، گزارش قبل و بعد از بازی توجه بیشتری کرد. اگر این کار را نکنیم، هیچگاه به یک لیگ جهانی دست پیدا نمی‌کنیم.

تباس در پایان گفت: باید تیم‌های دیگر لالیگا را به دنیا نشان داد تا مردم بدانند این لیگ تنها بارسلونا و رئال مادرید نیست. برگزاری بازی‌های دوستانه در تمام جهان باعث شناخت بیشتر دنیا از تیم‌های لیگ اسپانیا می‌شود، همچنین این کار چهره لالیگا را قدرتمند نشان می‌دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.