سرپرست کمیته جوانان گفت: با توجه به جوانگرایی و شرایطی که تیم ملی فوتبال بزرگسالان دارد، باید تامل کرد تا به نتیجه دلخواه رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فریدون معینی در مورد عملکرد تیم ملی اظهار داشت: تیم ملی روند خوبی را از لحاظ جوانگرایی و میدان دادن به بازیکنان مستعد شروع کرده است به همین دلیل باید صبر و شکیبایی به خرج داد تا به اهداف خود برسیم. با نتیجه ای که تیم ملی مقابل عمان کسب کرد، شاهد یک بازی متوسط از بازیکنان بودیم. گاهی یک تیم بازی های مطلوبی را از خود به جای می گذارد، گاهی متوسط و گاهی هم ضعیف. نباید صرف کسب یک تساوی یا شکست، شرایط را برای تیم ملی سخت کنیم. این تیم نیاز به زمان دارد تا به هماهنگی لازم برسد و یقینا این اتفاق زمانی رخ می دهد که کادر فنی بتواند با دقت و صبر برنامه های خود را به مرحله اجرا برساند.

وی در ادامه درباره دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران برابر ژاپن گفت: این بازی از لحاظ فنی وکسب تجربه کمک بسزایی به بازیکنان تیم ملی و همچنین کادر فنی می کند. تیم ژاپن با توجه به لیگ خوبی که دارد، برنامه های خود را پله به پله اجرا می کند و با برنامه ریزی دقیق، به اهدافی که می خواهد می رسد. همانطور که در بالا اشاره کردم، این بازی برای ما بسیار مفید خواهد بود و به عمکلرد مطلوب بازیکنان کمک بسزایی خواهد کرد.

سرپرست کمیته جوانان در ادامه درباره عملکرد تیم ملی جوانان در دور مقدماتی رقابتهای قهرمانی فوتبال جوانان آسیا گفت: ملی پوشان جوان ایران در مرحله مقدماتی نتایج بسیار خوبی کسب کردند. ایران  با کویت و اردن دیدارهای سختی را پیش رو گذاشت. حتی در مقابل نپالی که از ما ۱۰ گل دریافت کرد باید بگویم، تیم نپال بسیار دونده و جنگنده بود و تا دقیقه آخر بازی دست از تلاش نکشید. در بازیهایی که نپال برابر اردن و کویت انجام داد، به خوبی متوجه می شویم که دو تیم عربی به سختی نپال را از پیش رو برداشتند. 

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی جوانان با توجه به اردوها و بازی‌های تدارکاتی که داشت پر قدرت در مرحله مقدماتی ظاهر شد و توانست در این مرحله حریفان خود را شکست دهد اما باید برنامه ریزی منجسم تر و بهتری را برای این تیم در نظر بگیریم تا در مرحله نهایی که بدون شک کار بسیار سختی را دارند، با آمادگی بالا شرکت کنند. به دلیل کسب نتایج ضعیف در دوره گذشته، فکر می کنم ایران در سید ۳ و یا ۴ قرار بگیرد. معتقدم این تیم کار سختی را در پیش دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.