تیم ملی ایران، به مقام قهرمانی پنجمین دوره مسابقات قهرمانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی آسیا در تبریز رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه آذربایجان‌شرقی، مسابقات قهرمانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ۲۰۱۵ آسیا، روز جمعه در تبریز به پایان رسید و تیم ملی ایران در مجموع موفق شد به مقام قهرمانی دست یابد.

در این مسابقات تیم ایران با ۱۳۷ امتیاز به مقام قهرمانی رسید و تیم های افغانستان با ۱۱۳ امتیاز در رده دوم و تیم های تاجیکستان و عراق به ترتیب با ۱۱۱ و ۱۰۷ امتیاز به طور مشترک در مکان سوم تیمی قرار گرفتند.

تیم های پاکستان با ۶۷ و نپال با ۶۳ امتیاز، در جایگاه چهارم و پنجم این دوره از رقابت ها ایستادند.

در روز نخست بازی ها، رقابت‌های سه‌گانه تیمی برگزار شد و تیم ملی ایران توانست با ۲۳۶۸ امتیاز و با اختلاف زیادی نسبت به افغانستان ۱۷۷۹.۵ امتیازی، مقام نخست را کسب کند. عراق و تاجیکستان نیز به ترتیب با ۱۴۰۰.۵ و ۱۴۱۱.۵ امتیاز، به صورت مشترک در جایگاه سوم تیمی قرار گرفتند.

ورزشکاران در روز دوم این رقابت ها، در شش رشته مختلف به اجرای نمایش پرداختند که پنج قهرمانی و یک مقام سوم، حاصل کار باستانی‌کاران ایران در این روز بود.

اما در روز سوم، نتایج خوبی برای ایرانی‌ها به دست نیامد و نمایندگان ایران در کشتی پهلوانی، تنها موفق به کسب یک عنوان سومی و یک مقام دومی شدند.

پنجمین دوره مسابقه های آسیایی ورزش زورخانه ای و پهلوانی با حضور ۱۳۷ ورزشکار از ۱۹ کشور ایران، اندونزی، مالزی، مغولستان، کره جنوبی، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، فیلیپین، قطر، نپال، پاکستان، افغانستان، عراق، هند، امارات، چین تایپه، کامبوج و بنگلادش به مدت سه روز در تبریز برگزار شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.