تکواندوکاران ایران در بازی‌های ارتش‌های جهان به یک مدال نقره و دو مدال برنز دست یافتند تا جمع مدال‌های تیم ملی تکواندو ایران به عدد هفت برسد.

به گزارش ایسنا، دومین روز از مسابقات تکواندوی بازی‌های ارتش‌های جهان (سیزم) از صبح امروز (جمعه) آغاز شد و تیم ایران به یک نقره در بخش مردان و دو برنز در بخش بانوان دست یافت.

سعید رجبی در وزن ۸۰- کیلوگرم با سه پیروزی و یک شکست مدال نقره رقابت‌های ارتش‌های جهان را به دست آورد.

رجبی برای کسب این مدال ابتدا ابراهیم کوما از کنیا را ۱۶ بر دو برد. سپس برابر طاهر گولیک از آلمان (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳) با نتیجه ۱۲ بر هشت به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در ادامه با شکست شش بر دو اندره بیلیا از برزیل به فینال راه یافت اما در این مرحله مقابل اوسامه از تونس با نتیجه ۱۷ بر هشت متوقف شد و به مدال نقره دست یافت و بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم زنان هانیه اخلاقی با پیروزی مقابل هلنا فرام از آلمان در راند طلایی توانست مدال برنز را به دست آورد. تکواندوکار ایران که در مبارزه اول خود با نتیجه هفت بر شش برابر نماینده مصر نتیجه را واگذار کرده بود با راهیابی تکواندوکار مصر به فینال به جدول شانس مجدد (رپه شارژ) راه یافت و در آنجا توانست با پیروزی مقابل تکواندوکار آلمان به مدال برنز دست پیدا کند.

همچنین در وزن ۷۳- کیلوگرم نیز فاطمه روحانی در جدول بازنده‌ها در یک دیدار یک طرفه وانجیرو از کنیا را ۲۳ بر صفر شکست داد و سپس مقابل نماینده کانادا چهار بر دو پیروز شد و به مدال برنز وزن هفتم زنان دست یافت. روحانی در این رقابت‌ها پس از این که با نتیجه شش بر پنج سوزا فریا از برزیل را شکست داده بود در مرحله نیمه نهایی چهار بر دو نتیجه را به شاین جینگ از چین (نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵) واگذار کرد و به جدول رپه شارژ رفت.

امروز همچنین بهنام اسبقی که به دلیل مصدومیت هشت ماه از میادین دور بود و اولین مسابقه را بعد مصدومیت تجربه می‌کرد با یک برد و یک باخت از رقابت‌ها خارج شد.

در سومین و آخرین روز این مسابقات فردا (شنبه) تکواندوکاران اوزان ۵۸-، ۷۴- و ۸۷- کیلوگرم مردان و ۴۹- و ۶۲- کیلوگرم زنان مبارزات خود را پیگیری خواهند کرد که هادی تیران ولی‌پور، سیدمحمد رفیعی، مرتضی شیری و فرزانه صاحبی نمایندگان ایران هستند.

تکواندوکاران ایران روز گذشته (پنجشنبه) به دو مدال طلا و دو نقره دست یافته بودند و با سه مدالی که امروز کسب شد جمع مدال تکواندوکاران ایران در رقابت‌های ارتش‌های جهان به عدد هفت رسید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.