ساعتی پیش میشل پلاتینی از ریاست یوفا به طور موقت کنار گذاشته شد.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ برنده توپ طلای فرانس فوتبال برای سه بار پیاپی، در ۶۰ سالگی بعد از ۸ ریاست بر فوتبال اروپا، عصر امروز به مدت ۹۰ روز از ریاست عالی ترین نهاد فوتبالی در اروپا تعلیق شد.

از پلاتینی به عنوان ناجی فوتبال یاد می شود. به عنوان مردی که می‌آید و کارهای بلاتر را پاک می‌کند و می‌رود. اما آیا واقعا چنین چیزی است؟ 

پلاتینی یکی از متهمان اصلی دریافت رشوه برای نامزدی قطر است. رشوه‌هایی که هیچ‌گاه دریافت آن ها تایید نخواهد شد و کسی نمی‌تواند آن ها را ثابت کند. اما کمتر کسی است که نداند سرمایه‌گذاری‌ای که به یکباره در فوتبال فرانسه توسط قطری‌ها صورت گرفت دلیلش چیست.

میشل پلاتینی یک وطن‌پرست افراطی است. او برای پیشرفت کشورش همه کاری می‌کند. حتی او گاهی به جزیی ترین‌ مسائل ورود می‌کند تا تیم ملی فرانسه موفق باشد. زمانی که ریبری از بازی‌های ملی خداحافظی کرد، رییس یوفا وارد عمل شد و گفت جرایمی برای او در نظر می‌گیرد. متوجه هستید که این مرد چه قدر احساساتی است. 

بزرگان مدیریت فوتبال معتقدند رییس فیفا نباید از کشورهای صاحب فوتبال باشد. به خاطر این که منافع شخصی می‌تواند در مسائل مدیریتی دخیل شود. 

رییس سازمان لیگ اسپانیا، تبس هم نظر جالبی در مورد پلاتینی و افراد نزدیک به او بلاتر دارد: یک انقلاب کامل نیاز است و این انقلاب نباید توسط کسانی‌ که در حال حاضر در راس کار هستند انجام شود. واژه‌های "خانواده فوتبال" نباید به معنی واقعی‌ کلمه به کار برود تا فیفا را تعریف کند. واژه "خانواده" در فیفا بیشتر مانند استفاده از این لغت در بین مافیا سیسیل است. رسوایی سران فیفا بیش از اندازه بوده است و کسانی‌ که در آن نقش داشته اند باید توضیح بدهند که چطور جلو چشم آنها این تخلفات انجام شده است. حتی اگر گناه کار نباشند، به خاطر سؤ مدیریت باید مورد پیگرد قرار بگیرند.

۹۰ روز برای پلاتینی یعنی کابوس. یعنی مرگ یکباره یک رویا. هم برای او و هم برای همه آنهایی که به مدیریت یک فوتبالی در فوتبال فکر می کردند. پلاتینی همه ویژگی ها را داشت. مردی که در بالاترین سطح بازی کرده بود. کسی که مدیریت اجرایی در فیفا را پایه به پایه پیش آمده بود و حالا باید برای اولین بار یک فوتبالیست الیت دوره دیده ، سکان دار فیفا می شد اما این ۹۰ روز یعنی پایان رویای شیرینش برای ریاست فیفا. یعنی او مهلت ثبت نام در انتخابات را از دست می دهد. یعنی نمی تواند کاندیدای ریاست در روز مجمع انتخاباتی باشد و این برایش یک مرگ است. مرگ یک رویا . او که یک عمر جنتلمن نامیده می شد ، حالا یک مرده متحرک است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.