عابدزاده می گوید آل سعود را مسلمان واقعی نمی دانم و باید درباره اتفاقات منا پاسخ گو باشد.

حبیب افتخاری - خبرگزاری خبرآنلاین؛احمدرضا عابدزاده می گوید بعضی اتفاقات در مراسم ختم هادی نوروزی را نپسندیده . او دلخور است از این فشار جمعیت برای گرفتن عکس سلفی ،در شرایطی که همبازی های هادی وضعیت روحی مناسبی نداشته اند. احمدرضا از هادی و خانواده اش سخن گفته و البته حمله تندی داشته به فاجعه تلخ در منا. او می گوید مسئولان دولت سعودی باید پاسخگوی قربانیان ایرانی باشند.

* بعد از فوت غيرمنتظره هادينوروزي در همه مراسم مربوطه شركت كرديد. در اين باره كمي صحبت مي‌كنيد.

هادي نوروزي بازيكن وكاپيتان پرسپوليس بود و جايگاه كاپيتان پرسپوليس همواره محفوظ است. وظيفه‌ام مي‌دانستمو مي‌دانم از هيچ كاري دريغ نكنم و هنوز هم رفتن اين جوان دوست‌داشتني را باورنكرده‌ام. هادي سالي به پرسپوليس پيوست كه افشين پيرواني سرمربي و من مربي تيمبوديم و به دليل همكاري‌مان از او خاطره دارم. اميدوارم باشگاه پرسپوليس و نفتنسبت به پرداخت سريع مطالبات هادي نوروزي اقدام كنند تا خانواده‌اش در اين زندگيپرخرج امروزي سختي نكشند و در عين حال به باشگاه پيشنهاد مي‌كنم تا زماني كه پسرهادي به سن قانوني مي‌رسد، هر فصل قراردادي براي نوروزي تنظيم شود، به قدري كهخانواده‌اش تأمين باشند. در فوتبالي كه قراردادهاي ميلياردي داريم، مي‌توان اسمنوروزي را در ليست قراردادها گذاشت و يا حقوقي ماهانه به خانواده‌اش پرداخت كرداما درباره عكس سلفي هواداران هم صحبتي دارم.

* بفرماييد؟

چند سالي مي‌شود عكس سلفيمد شده و خود من هم عكس سلفي گرفته‌ام اما هر كاري زمان و مكاني دارد. مجلس ختمجاي عكس يادگاري گرفتن نيست. هواداراني كه با فوتبالي‌ها عكس سلفي مي‌گيرند، چهره‌هايمذكور را دوست دارند و اين موضوع را همگي درك مي‌كنيم ولي مسجد يا بهشت ‌زهرا (س)جاي عكس يادگاري گرفتن نيست. من خودم تك تك هموطنان و هواداران فوتبال را دوستدارم و محبت اين عزيزان را فراموش نمي‌كنم. از آنها خواهش مي‌كنم رعايت مجلس وعزاداران را بكنند. ما با چشم قرمز، لباس مشكي و احوال به هم ريخته مي‌رويم مجلسختم و روحيه‌مان مناسب عكس يادگاري نيست. اصلاً درست نيست در حالي كه خانواده وصاحبان عزا جلوي در مسجد ايستاده‌اند و دل‌شان خون است، ما مقابل چشم آنها بايستيمو عكس يادگاري بگيريم. در مراسم هادي نوروزي نيز خيلي‌ها دنبال عكس سلفي بودند. ازمن گرفته تا كريم باقري، علي كريمي و رضا شاهرودي به اين هواداران عزيز گفتيماينجا و اين مجلس جاي عكس نيست.

* صحبت خاصي داريد؟

مهرماه امسال تلخي‌هايي داشت؛از رفتن هادي گرفته كه ورزش را عزادار كرد تا درگذشت حدود ۵۰۰ هموطن در مراسم حج!رژيمي كه يك جرثقيل را نمي‌تواند كنترل كند و با يك باد تند به صحن مسجدالحرامسقوط مي‌كند، چه ادعايي مي‌تواند داشته باشد. اينها با پول نفت صاحب ثروت شده‌انداما فقط ثروت دارند و چيز ديگري در چنته ندارند. اداره مناسك حج كار سختي نيست، يكبرنامه‌ريزي مي‌خواهد و يك كادر اجرايي، ولي همين كار را بلد نيستند و اين ‌جوريچند كشور مسلمان را عزادار كردند. آل‌سعود گستاخ شده بود و تلنگر جدي رهبري باعثشد اين آدم‌هاي سنگ‌دل و بزدل حساب كار دست‌شان بيايد. من آل‌سعود را مسلمان واقعينمي‌دانم. اينها عرضه ندارند حج را ميزباني كنند. بايد برگزاري مراسم حج را بهكشور ايران بسپارند و به كار خودشان كه همان پاچه‌خواري است، بپردازند. شخصاً بهخانواده‌هاي حجاج عزيزي كه از خانه خدا به سوي پروردگار رفتند، تسليت مي‌گويم وشريك غم اين هموطنان هستم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.