فدراسیون فوتبال جهانی با لغو بازی تیم ملی عربستان با تیم ملی فلسطین در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه این دیدار را به وقتی دیگر موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون فوتبال فلسطین رسما اعلام کرد که دیدار تیم ملی فلسطین با تیم ملی عربستان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه لغو شده و قانون برگزاری در کشوری بی‌طرف نیز منقضی گشته است.

تیسیر نصر الله سخنگوی فدراسیون فوتبال فلسطین اعلام کرد: شب گذشته جلسه‌ای میان دو فدراسیون فوتبال فلسطین و عربستان در مقر اصلی فیفا در زوریخ با حضور بلاتر رئیس فیفا برگزار شد که قرار شد این دیدار به وقتی دیگر موکول شود.

این دیدار قرار بود روز سه شنبه ۲۱ مهرماه برگزار شود که لغو گشت.

پیش از این سعودی‌ها به بهانه اینکه با صهیونیست‌ها مشکل سیاسی دارند و نمی‌خواهند با آنها برخورد داشته باشند جلسه‌ای را با جمیل رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین برگزار کردند تا او را راضی کنند که بازی در رام الله برگزار نشود اما با واکنش تند او همراه شد تا اینکه به فیفا شکایتی را ارائه دادند تا بازی این دو تیم ملی را در کشور قطر یا اردن برگزار کنند که در آن زمان  این درخواست سعودی‌ها از سوی فیفا پذیرفته شده بود که اعتراضات شدید رئیس فدراسیون و تمام فلسطینی‌ها را به همراه داشت که در نهایت این تصمیم لغو شد.

کمیته انضباطی جام جهانی بنا قوانین فیفا این دیدار را به زمانی دیگر موکول کرد زیرا هر تیمی حق دارد در خاک خود بازی کند و بازی در کشوری بی‌طرف غیر قانونی است و فیفا نیز نیز نمی‌تواند حق هیچ تیم ملی را محروم کند.

در پایان نصر الله تاکید کرد: رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین به شدت خواستار برگزاری بازی در خاک فلسطین و در میان هواداران فلسطینی است همچنان که خود بلاتر هم همیشه بازی هر تیم ملی را در خاک خودش تاکید دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.