سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: بازیکنان در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر حسین پیروانی، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان، در مورد صعود تیمش به رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا، گفت: در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا با تیم‌هایی هم‌گروه بودیم که تلاشگر و جنگنده بودند. با اینکه تیم نپال از ایران ۱۰ گل دریافت کرد اما در مقابل اردن و کویت سرسخت ظاهر شد و فکر می‌کنم در آینده، این تیم حریف قدرتمندی برای دیگر کشورها باشد. دو تیم اردن و کویت نیز بازی های خاص خود را داشتند اما با تدابیر و شرایطی که برای ملی پوشان در نظر گرفته بودیم، توانستیم این حریفان را پشت سر بگذاریم و به مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا صعود کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: بچه‌ها خیلی خوب و با نشاط در سه دیدار برابر نپال، اردن و کویت ظاهر شدند و نتایج  مطلوب و خیره کننده‌ای را کسب کردند. با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا،  نگاه ویژه‌ای به کشورهای آسیای شرقی نظیر سریلانکا و نپال دارد، بدون شک این تیم‌ها  در آینده حرفهای بیشتری برای گفتن دارند. بر همین اساس باید در تیم های پایه به صورت جدی کار کنیم تا بتوانیم موفق ظاهر شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ادامه داد: از مدیران باشگاه‌ها می‌خواهم که در بخش پایه  جدی کار کنند تا آینده فوتبال ایران تامین شود. بدون شک حمایت‌های باشگاه‌ها در پیروزی ها و موفقیت‌های تیم‌های ملی کاملا مشهود است. ضمن اینکه تمام این موفقیت‌ها را مدیون تلاش همکارانمان در تیم های پایه که در باشگاه‌ها و شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، هستیم. 

وی در ادامه درباره برنامه این تیم برای حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی بحرین برگزار می شود، گفت: باید با کمیته فنی و توسعه فوتبال نشستی را برگزار کرده و درباره برنامه‌هایی که داریم؛ به بحث و تبادل نظر بپردازیم. به احتمال فراوان ما نیاز  به حضور بازیکنان جدید  داریم. ضمن اینکه باید اردوها و بازی‌های تدارکاتی خارجی بیشتری را برای ملی‌پوشان در نظر بگیریم تا بازیکنان تجربه کسب کرده و در مرحله نهایی که کار بسیار سختی داریم، موفق باشیم.

پیروانی در ادامه افزود: از ۲۳ بازیکن حاضر در تیم ملی فوتبال،  ۱۵ نفر هیچ سابقه بازی ملی و تدارکاتی نداشتند و با دعوت به اردو های تیم ملی، فعالیت خود را شروع کرده‌اند. بر همین اساس ما نیازمند اردوهای تدارکاتی خارجی و داخلی بیشتری نسبت به مرحله مقدماتی داریم. 

وی در پایان گفت: شب گذشته مطلبی از قول من مطرح شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال هیچ حمایتی از ما نمی کند، باید در این باره بگویم که اگر حمایتها و برنامه ریزی های فدراسیون نبود تیم ملی وضعیت بسیار مناسبی نداشت. بدون شک حمایتهای فدراسیون و کمیته جوانان باعث شد تا ما برنامه های خود را به خوبی اجرا کنیم و در مرحله مقدماتی رقابتهای قهرمانی آسیا به نتیجه دلخواه خود برسیم. ما همه اعضای یک خانواده هستیم و برای موفقیت فوتبال تلاش می کنیم. مطرح کردن چنین مواردی که اصلا صحت ندارد و باعث می شود تا در برنامه های ما خلل ایجاد شود. 

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.