شرایط آب و هوایی در عمان بسیار گرم است و این مسئله باعث شده تا افراد حاضر در نفس کشیدن هم با مشکل روبرو شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از عمان، تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه فردا در مسقط به مصاف تیم ملی عمان خواهد رفت.

بامداد امروز تیم خبری اعزامی بهداین رقابت ها از طریق مسقط وارد و در هتل محل اقامت خود مستقر شد.

نکته جالب اینکه تمام شهر مسقط از ساختمان ها و مراکز تجاری سفید پر شده است و این شهر به دو بخش قدیمی و مدرن تقسیم می شود که مسجد سلطان قابوس در بخش مدرن و کاخ سلطان قابوس، پادشاه این کشور در بخش سنتی شهر قرار دارد.

مسقط با جمعیتی حدود ۳ میلیون نفر از حضور جمعیت ایرانی قابل توجهی برخودار است با این وجود به نظر نمی‌رسد جمعیت زیاد ایرانی برای بازی فردا به ورزشگاه بیایند.

ورزشگاه سلطان قابوس حدود ۲۷ هزار نفر گنجایش دارد و جالب اینکه عمانی ها کمپین ۳۰ هزار هوادار علیه ایران را در فضای مجازی به راه انداخته اند و با وعده اهدای چند خودرو به هواداران به این ترتیب می خواهند ورزشگاه را در بازی فردا مملو از جمعیت کنند.

از نکات دیگر اینکه هوای مسقط به شدت شرجی است تا جایی که نفس کشیدن در این هوا هم بسیار سخت است چه برسد به تمرین و مسابقه و جالب اینکه کی روش امروز در کنفرانس خود گفته بود که برای تطابق آب و هوایی به دبی رفتیم تا بدن ها آماده این دیدار شود.

جالب تر از همه موارد ارزش پول عمانی هاست تا جایی که گفته می شود این کشور گران ترین پول دنیا را دارد و ارزش هر ریال آن در مقایسه با پول ایران ۹۱۰۰ تومان است و موقع تبدیل یک ۱۰۰ دلاری به ریال عمان، فقط ۳۷ ریال به دستتان می‌رسد!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.