دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما در گروهمان محکوم به شکست دادن تمامی رقبایمان هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علیرضا حقیقی درباره وضعیت تیم ملی پیش از دیدار مقابل عمان و همینطور وضعیتش در روبین کازان صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*اگر موافق هستید ابتدا درباره اتفاقی صحبت کنیم که هفته گذشته رخ داد و آن هم درگذشت ناگهانی هادی نوروزی بود. شما به هر حال با کاپیتان پرسپولیس همبازی بوده اید.

از اول باید بگویم که همه ما از این اتفاق شوکه شدیم. من هنوز باور نمی کنم که چنین اتفاقی افتاده است. باید به خانواده اش، به پرسپولیسی‌ها و همینطور استقلالی‌ها که سنگ تمام گذاشتند و روحیه واقعی فوتبالی را نشان دادند، تسلیت بگویم. 

*شما تقریبا با هادی نوروزی در پرسپولیس هم بازی بودید.

بله من در خیلی از اردوها با هادی هم اتاق بودم. هیچ وقت روز اولی که برای تست به پرسپولیس آمد را فراموش نمی کنم. من درون دروازه بودم و آنقدر خوب بازی کرد که همه تحت تاثیر قرار گرفتیم. او بازیکن بسیار محجوبی بود. حالا که حرف هادی به میان آمده من از هواداران خواهش می کنم آنقدر روی بازیکنان فشار نگذارند. بازیکن‌ها هم آدم هستند و خانواده هایشان هم چشم انتظارشان. من دکتر نیستم و نمی دانم در زندگی هادی چه گذشته اما مطمئن هستم یکی از دلایل این اتفاق فشار و استرس بوده است. من از کسانی که برنامه ساز هستند یا تریبون در اختیار دارند می خواهم پول بیت المال را خرج فرهنگ سازی تماشاگران کنند. این از همه چیز بهتر است. در اروپا بزرگترین تیمها هم شکست می خورند اما وقتی بازی تمام می شود هواداران به احترام بازیکنانشان دست می زنند. نکته دیگری هم که باید به آن اشاره کنم این است که امیدوارم خانواده هادی هیچ وقت تنها نمانند و مسئولان پرسپولیس به تعهداتشان نسبت به هادی پایبند باشند.

*شما دوشنبه بعدازظهر به اردوی تیم ملی اضافه شدید و خیلی زود به تمرین گروهی آمدید.

بله، یکشنبه شب آخرین بازیمان را قبل از روزهای فیفا انجام دادیم و متاسفانه باختیم. ما در این فصل برنامه شلوغی داریم. هم در لیگ برتر حضور داریم و هم در لیگ اروپا، اخیرا هم که از جام حذفی کنار رفتیم اما همانطور که شما گفتید من خودم را زود به اردوی تیم ملی رساندم تا بتوانم برای بازی با عمان سرحال باشم و بتوانم بهترین عملکردم را ارائه کنم.

*شرایط متفاوت آب و هوایی روسیه با دوبی و مسقط کار را برای شما سخت نمی کند؟

درست است که روسیه سرد است و اینجا هوا گرم اما به لحاظ آب و هوایی خدا را شکر مشکلی ندارم. دوشنبه که تازه از سفر آمده بودم و خستگی سفر را به همراه داشتم به نظرم خیلی سرحال بودم و هیچ مشکلی نداشتم و آماده ام که با تمرینات این یکی، دو روز به بهترین شرایط برسم.

*پیش بینی می شود با توجه به سابقه رویارویی‌های ایران و عمان، بازی سختی روز پنج شنبه داشته باشیم.

به هر حال همه بازی‌های ما سخت است و در این گروه محکوم به شکست دادن همه تیمها هستیم. عمان هم در این گروه بین حریفان ما از همه سرشناس تر و بهتر است. شرایط میزبانی و رویارویی با تیمهای عربی را هم که همه ما به خوبی می دانیم. بازی برای ما سخت است ولی امیدوارم همه بازیکنان سرحال باشند و بتوانیم دست به دست هم بدهیم و با پیروزی از میدان خارج شویم.

*در دیداری که سه سال پیش با عمان داشتیم و سه بر یک باختیم، شما حضور نداشتید. تا به حال سابقه بازی با تیم عمان را داشته اید؟

من تا به حال مقابل عمان بازی نکرده ام اما فوتبال برد و باخت دارد. درست است که در بازی قبلی شکست خوردیم اما دلیل نمی شود که آن بازی بخواهد روی ما فشار بیاورد. هر بازی شرایط خودش را دارد. آن بازی به تاریخ پیوسته است و ما الان بازی دیگری پیش رو داریم. همه بازیکنان هم دل و با انگیزه هستند که بتوانیم این بازی را ببریم و خودمان را در صدر جدول نگه داریم.

*کی روش برای حریفان مرحله بعدی از تعبیر "کوسه های بزرگ" استفاده کرد. فکر می کنید تیم ملی با تغییراتی که به لحاظ نفرات داشته می تواند از پس این کوسه ها بر بیاید؟

تا الان خوشبختانه این جوانگرایی نتیجه داده است. این تیم ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه است. البته تعدادی از بازیکنان جوان مثل خود من تجربه نسبتا خوبی داریم و می توانیم به تیم ملی کمک کنیم. باید با قدرت به جلو برویم تا اول از این مرحله عبور کنیم و بعد به مرحله سختتر می رسیم. امیدوارم که آنجا هم بتوانیم با یک قرعه خوب به جام جهانی صعود کنیم.

*فکر می کنید بازیکنان جوان تیم ملی برای پخته شدن به چه چیزی نیاز دارند؟

فکر می کنم اول از همه بازیکنان جوان باید تفکر حرفه ای داشته باشند. متاسفانه در فوتبال ایران این تفکر خیلی جا نیفتاده اما در تیم ملی با تجربه ای که کی روش و دستیارانش دارند این تفکر در اردوهای تیم ملی به خوبی دیده می شود. کی روش در تمرین و بیرون از زمین به همراه دستیارانش مرتب با بازیکنان صحبت می کند و در این شرایط بازیکنان در تیم ملی می توانند با تلاش جای بزرگترهای تیم ملی را پر کنند.

*فصل خوبی را در فوتبال پرتغال پشت سر گذاشتید اما مجبور شدید به خاطر اتفاقی که همه می دانیم دوباره به روسیه برگردید. این موضوع انگیزه تان را کم نکرده است؟

من کارم با دو تیم لیگ برتری و یک تیم لالیگایی تمام شده بود اما متاسفانه با لجبازی مسئولان وقت روبین کازان این انتقال صورت نگرفت. البته این موضوع را من دست تقدیر و سرنوشت می دانم. ضمن اینکه طبیعتا تلاشم چند برابر می شود تا بتوانم در نیم فصل یا آخر فصل تیمم را عوض کنم. همه می دانند که دروازه بان تیم ملی روسیه دروازه بان تیم ماست. او کاپیتان تیم و رهبر بازیکنان است و سخت است که من بعد از دو سال دوری بخواهم نظر آنها را عوض کنم. البته خدا را شکر شرایط عوض شده و من توانستم در جام حذفی برای روبین کازان بازی کنم.

*پس انگیزه تان بیشتر هم شده است؟

صد در صد. من از فوتبال حرفه ای یاد گرفته ام کار، کار و کار بدون اعتراض. الان هم به من بگویند باید بازی کنی، بازی می کنم، اگر از من بخواهند به روی نیمکت بروم، می روم و اگر بخواهند روی سکو بنشینم، این کار را انجام می دهم. اما مطمئن باشید تلاشم را می کنم که بتوانم از حقم دفاع کنم و برای روبین بازی کنم. 

*در این مدت سخت تا به حال نشده تصمیم بگیرید که دوباره به ایران برگردید؟

می خواهم برایتان مثالی بزنم. من مثل دانشجویی می مانم که می توانم در ایران درس بخوانم یا به دانشگاهی مثل آکسفورد بروم. من اگر مدرک متوسطی از آکسفورد بگیرم، اگر قرار باشد این مدرک به ایران بیاید و ترجمه شود بالاترین امتیاز را می گیرد. برای من کاری ندارد و خیلی راحت می توانم به ایران بیایم و بدون دردسر کار کنم اما همه این سختیها را به جان خریده ام که اول به آنچه در ذهنم است برسم و دوم اینکه به عنوان یک ایرانی در فوتبال اروپا بازی کنم. با بازیهایی که در پرتغال کردم، شاید کسی از من خوب نگوید اما کسی از من بد هم نمی گوید و این برایم ارزش دارد که به عنوان یک بازیکن ایرانی توانستم آنجا بازی کنم. من همه سختی ها را به جان خریدم که بتوانم در یک دانشگاه خیلی سخت و معتبر کار کنم.

*ممکن است نیم فصل از روبین کازان جدا شوید؟

صد در صد چنین تصمیمی دارم اما متاسفانه پیشنهادهایی که قبل از شروع فصل به دستم رسید فعلا مطرح نیست. تمام تلاشم را می کنم که از روبین کازان جدا شوم. دیگر برای آنها فرقی نمی کند که من نیم فصل جدا شوم یا آخر فصل. آنها در فصل نقل و انتقالات تابستانی رقم خیلی سنگینی را برای جدایی من طلب کردند که واقعا پرداختش توسط باشگاهی که من را می خواست امکان پذیر نبود و بعد از آن پیشنهاد دیگری دادند که قرارداد سه ساله ببندم که باز هم این موضوع شدنی بود. به هر حال تمام تلاشم را می کنم که از روبین جدا شوم.

*همانطور که برای مهاجمان آقای گلی مهم است، برای دروازه بانها هم کلین شیت کردن خیلی اهمیت دارد. فکر می کنید در بازی با عمان در صورت حضور در میدان بتوانید کلین شیت کنید؟

ببینید من اصلا به این قصد درون دروازه قرار نمی گیرم. مهم نتیجه گرفتن تیم ملی است. شاید ۴ بر یک بردیم و من هم مانند بقیه بازیکنان از این موضوع خوشحال می شوم. همانطور که گفتم مهم برد تیم ملی است اما دروغ هم نمی توانم بگویم که از کلین شیت کردن بدم نمی آید. 

*در چند بازی ملی کلین شیت کرده اید؟

من ۱۹ بازی ملی دارم و فکر کنم در ۱۲، ۱۳ بازی کلین شیت کردم اما واقعا برایم این موضوعها خیلی مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد موفقیت تیم ملی است که امیدوام با دعای خیر مردم و لطف خدا بتوانیم عمان را شکست دهیم.

*حتما دومین حضور در جام جهانی برای خود شما اهمیت زیادی دارد؟

دقیقا همینطور است. یکی از اهدافم این است که دوباره در جام جهانی بازی کنم و برای تیم ملی مثمرثمر باشم.

*بعد از بازی برابر سوئد بازیکنان تیم ملی از کی روش خواستند در تصمیمش برای جدایی از تیم ملی تجدیدنظر کند. اکنون فکر می کنید که این اتفاق چه قدر برای فوتبال ملی ایران موثر بوده است؟

ما الان متوجه نمی شویم کی روش چه مربی بزرگی است. متاسفانه خصلت بعضی از ما ایرانیها این است که تا وقتی چیزی را داریم قدرش را نمی دانیم اما وقتی از دستش می دهیم ارزشش را متوجه می شویم. مطمئن هستم چند سال دیگر که کی روش از ایران برود، آن موقع می گوییم چه مربی بزرگی را از دست دادیم. من در فوتبال اروپا حضور داشته ام. باید باشید و ببینید که مثلا در پرتغال چه احترامی برای او قائلند اما فلان برنامه یا فلان آدم حرفهایی درباره کی روش می زند که اصلا باورکردنی نیست. الان قدر این مربی را نمی دانیم و زمانی که از فوتبال ایران رفت افسوس می خوریم.  چه بهتر است اکنون که در فوتبال ایران حضور دارد قدرش را بدانیم و امکاناتی که می خواهد را فراهم کنیم. او این امکانات را برای خودش یا خانواده اش نمی خواهد بلکه برای فوتبال ایران می خواهد. شاید بعضی از ما ایرانیها وقتی پایمان را از مملکت بیرون می گذاریم، جوری رفتار می کنیم که انگار ملیت دیگری داریم اما کی روش با افتخار ساعتی را به دست می کند که بندش پرچم سه رنگ ایران است به همین خاطر فکر می کنم عرق و تعصب کی روش به این مملکت مثال زدنی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.