در برنامه نود این هفته، بیش از ۳ میلیون نفر با ارسال عدد ۲۴ به سامانه پیامکی برنامه، با خانواده هادی نوروزی همدردی کردند.

به گزارش ایسنا، برنامه نود این هفته ساعت ۲۲:۳۰ دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت. بخش نخست برنامه که حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید، به موضوع درگذشت ناگهانی هادی نوروزی اختصاص داشت. دست‌اندرکاران این برنامه با تهیه بخش‌های مختلفی، مراسم تشیع پیکر کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و همینطور مراسم تدفین او در بابل و روستای زادگاهش را به تصویر کشیدند.

البته تقویم نود این هفته هم به هادی نوروزی اختصاص داشت و تمام روزهای فوتبالی او را بررسی کرد.

سوال پیامکی

از بینندگان نود خواسته شد تا برای ابراز همدری با خانواده هادی نوروزی عدد ۲۴ را به سامانه پیامکی برنامه ارسال کنند. در نهایت نیز حدود ۳ میلیون و ۴۲ هزار نفر با ارسال این پیامک با خانواده این بازیکن فقید فوتبال ابراز همدردی کردند.

مدیر ورزشگاه آزادی: پول کسانی را که در مراسم نوروزی هزینه پارکینگ دادند، پس می‌دهیم

فرهاد نیکوخصال مدیر مجموعه ورزشی آزادی روی خط برنامه آمد تا درباره دریافت وجه پارکینگ در مراسم تشییع هادی نوروزی توضیحاتی ارائه کند. او در این‌باره اظهار کرد: زمانی که این اتفاق رخ داد، باشگاه پرسپولیس ساعت ۱۱ صبح درخواستی به ما داد تا مراسم نوروزی در ورزشگاه آزادی برگزار شود، بنابراین ظرف مدت کوتاهی هماهنگی‌های لازم را با اوژانس، یگان ویژه و پلیس امنیت انجام دادیم و ورزشگاه را برای این مراسم آماده کردیم.

وی افزود: ما مجموعه ۱۲ هزار نفری را برای برگزاری همایشی به انجمن NA داده بودیم و قرار بود پارکینگ غربی را به آنها بدهیم و پارکینگ شرقی را به مراسم نورزی اختصاص بدهیم. اما تعداد زیادی از فراد که برای مراسم نوروزی آمده بودند به پارکینگ غربی رفتند و مسئولان به اشتباه از آنها هم وجه دریافت کردند. البته پس از این ماجرا و با دستور دکتر گودرزی - وزیر ورزش - تعدادی از کارمندان متخلف که وجه زیادی را گرفتند اخراج کردیم و با هماهنگی با پیمانکار قرار است پول افرادی که وجه پارکینگ را پرداخت کردند پس بدهیم. هرکس به ورزشگاه آزادی مراجعه کند پولش را پس می‌دهیم و اگر کسی نیامد پول او را به حساب محک واریز می‌کنیم.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در دیدار پرسپولیس و صبا هم از تماشاگران پول پارکینگ نگیریم و آنها به طور رایگان از پارکینگ استفاده کنند.

رئیس مرکز پزشکی سازمان لیگ: قبل از آغاز فصل تست‌های پزشکی کاملی می‌گیریم

خانم هراتیان رئیس مرکز پزشکی سازمان لیگ روی خط برنامه آمد و گفت: در ابتدای فصل از تمام بازیکنان لیگ برتر تست‌های پزشکی از جمله تست اکوی قلب و نوار قلب گرفته می‌شود. اگر بازیکنی هم مشکل داشته باشد او را به متخصص معرفی می‌کنیم. نوروزی هم در تست‌های ما شرکت کرد و مشکلی نداشت.

وی افزود: از سال ۲۰۱۳ از سوی فیفا اجباری شده تا در تمرینات تیم‌ها و البته بازی‌ها، پزشکان دستگاه شوک الکتریکی همراه خود داشته باشند. در حال حاضر هم به غیر از یک باشگاه، همه باشگاه این دستگاه را دارند. این را هم فراموش نکنید ایست قلبی با سکته قلبی متفاوت است. باید منتظر باشیم ببینیم جواب پزشکی قانونی چیست و بعد درباره علت مرگ نوروزی صحبت کنیم.

حاج رضایی: خودم را در آئینه دیدم؛ پیر شده بودم

در ادامه برنامه، امیر حاج رضایی هم برای دقایقی روی خط برنامه آمد و صحبت‌های جالبی درباره درگذشت هادی نوروزی مطرح کرد. او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: زمانی که ساعت ۸:۲۰ دقیقه برایم پیامکی آمد که در آن خبر مرگ نوروزی بود، بهت‌زده بودم. بعد از آن وقتی خودم را در آئینه نگاه کردم، دیدم که پیر شده‌ام.

بررسی عملکرد کمیته اخلاق

علی‌اکبر محمدزاده رئیس سابق کمیته اخلاق و احمدرضا براتی به عنوان کارشناس حقوقی به برنامه ۹۰ آمدند تا عملکرد کمیته اخلاق را بررسی کنند. در ابتدا عادل فردوسی‌پور با طرح این پرسش که آیا درست است ارکان قضایی فدراسیون فوتبال از سوی رئیس فدراسیون فوتبال منصوب شوند؟ که براتی پاسخ داد: بر اساس اساسنامه جدید فیفا ارکان قضایی فیفا باید بر اساس کنگره فیفا و همینطور مجمع انتخاب شوند.

محمدزاده هم پاسخ داد: زمانی که اساسنامه فدراسیون فوتبال تدوین شد، هنوز آیین‌نامه جدید فیفا تدوین نشده بود. باید کمیته تدوین مقررات، در این زمینه مقرراتی را تدوین کند.

براتی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از عملکرد کمیته اخلاق گفت: خالکوبی در شرع و قانون ایران ممنوع نیست و نباید کسی را به خاطر آن مجازات کرد. البته در کمیته اخلاق عنوان شده گرفتن عکس سلفی ممنوع است که این کار هم درست نیست.

محمدزاده در پاسخ به این اظهارات گفت: ما هیچ وقت نگفتیم گرفتن عکس سلفی ممنوع است، بلکه گفته‌ایم که بازیکنان تیم ملی مراقب باشند زیر هر پرچمی و با هر کسی عکس سلفی نگیرند. البته ما از میان بیش از ۱۰۰ پرونده موجود در کمیته اخلاق حتی یک پرونده در مورد خالکوبی نداریم و به آن رسیدگی نکرده‌ایم.

در ادامه، مناظره محمدزاده و براتی تبدیل به بحثی شخصی شد؛ براتی اعتقاد داشت کمیته اخلاق به جای ورود به موضع مهرداد خانبان باید به پرونده کارت پایان خدمت جعلی برخی بازیکنان ورود می‌کرد.

محمدزاده همچنین درباره پرونده کارلوس کی‌روش گفت: یکی از دلایلی که اعضای کمیته اخلاق استعفا دادند همین پرونده کی‌روش بود. ما اسنادی را از فدراسیون می‌خواستیم اما مسئولان فدراسیون این اسناد را خیلی دیر در اختیار ما قرار می‌دادند. بر اساس شنیده‌هایم، کی‌روش موظف بوده از اسپانسر تیم ملی تبعیت کند اما او وجهی جداگانه را از شرکت آل‌اشپرت دریافت کرده است.

او افزود: کی‌روش همیشه قبل از دیدارهای تیم ملی که احتمال دارد نتایج مناسبی نگیرد، مصاحبه‌هایی انجام می‌دهد تا به نوعی نتایج ضعیف احتمالی را به گردن دیگران بیندازد.

در این لحظه، براتی گفت: اگر در قرارداد کی‌روش منعی برای انعقاد قرارداد با اسپانسر مجزا وجود نداشته باشد، او می‌تواند با آل‌اشپرت یا اسپانسر دیگری قرارداد ببندد. البته آنطور که شنیده‌ام آل‌اشپرت بر اساس توافق به کی‌روش پول داده و مطمئناً این شرکت پول زور به کسی نمی‌دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.