فرانس بکن‌بائر اسطوره فوتبال آلمان در مصاحبه‌ای با یکی از مطبوعات آلمانی همکار ماندلا، فعال سیاسی افریقای جنوبی را گزینه خوبی برای ریاست فیفا دانست.

به گزارش خبر گزاری فارس، فرانس بکن‌بائر اسطوره فوتبال آلمان در مصاحبه‌ای جنجالی سیکسوال هم‌سلولی و همکار نلسون ماندلا فعال سیاسی آفریقای جنوبی را بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال جهانی دانست.

بکن‌بائر گفت: من به عنوان شخصی که با تمام وجودم به ماندلا فعال و مبارز سیاسی آفریقای جنوبی ایمان دارم، به نظرم سیکسوال راه و روش ماندلا را خیلی خوب می‌شناسد زیرا سال‌ها با وی در زندان بوده است و به خاطر تبعیض نژاد ده‌ها سال از عمر خود را در زندان سپری کرده است و با توجه به این موضوع که او در عرصه فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا مدیر اجرایی بوده و در فساد اخیر فیفا هیچ دخالتی نداشته و  از خارج از این محیط می‌آید به نظرم بهترین گزینه است.

سیکسوال در فساد مالی که اکثر مسئولان فیفا در آن تا حدودی دست داشتند کاملا از این ماجرا مبری بوده است. این فعال سیاسی ۶۲ ساله از گزینه‌های نامزدی برای ریاست این دوره فیفا است اما هنوز به طور رسمی این درخواست را ارائه نکرده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )