هادی نوروزی روزهای پرفراز و نشیبی را در سال‌های حضورش در مستطیل سبز پشت سر گذاشت. او از جمله فوتبالیست‌هایی بود که به جرات می‌توان گفت در بهترین دوران حرفه‌ای‌ خود برای همیشه از فوتبال جدا شد.

به گزارش ایسنا، خبر درگذشت هادی نوروزی به قدری تاسف‌آور و تلخ بود که تمامی اهالی فوتبال، قرمز و آبی از آن به عنوان ضایعه بزرگ و تلخ یاد کرده‌اند. بازیکنی که بعد از چند فصل حضور در پرسپولیس به ثبات رسیده بود و برای پرسپولیسی‌ها به کاپیتانی قابل اعتماد و با تعصب تبدیل شده بود. بازیکنی که در کنار مسائل فنی، بازیکن اخلاق بود و همین موضوع او را میان پرسپولیسی‌ها بازیکن محبوب و در میان استقلالی‌ها به فردی قابل احترام بدل کرده بود.

هادی نوروزی متولد یکم تیر ۱۳۶۴ در بابل است. نوروزی پیش از آنکه فوتبال حرفه‌ای را آغاز کند، به مانند اکثر شمالی‌های ایران، علاقه بسیاری به کشتی داشت اما رفته رفته، علاقه به فوتبال در هادی به وجود آمد. نوروزی جوان که توانسته بود همراه با داماش ایرانیان آقای گل ایران شود، بعد از فرا رسیدن دوران سربازی‌اش به تیم فوتبال فجر سپاه پیوست. پس از پایان دوران سربازی هادی نوروزی مجددا به داماش برگشت. نخستین گل نوروزی در بازگشت به داماش به دیدار مقابل تیم فوتبال استیل‌آذین تحت هدایت علی پروین باز می گردد. درخشش نوروزی در داماش ادامه داشت تا اینکه در پایان همان فصل نوروزی با قراردادی یک ساله به عضویت پرسپولیس درآمد.

نوروزی در شرایطی به پرسپولیس پیوست که این تیم به تازگی قهرمان لیگ برتر شده بود و خود را برای حضور قدرتمند در جام باشگاه های آسیا آماده می کرد. پرسپولیس سال ۸۷ از لحاظ مهره‌ای یکی از برترین تیم‌های پرسپولیس در دهه اخیر بود و به همین دلیل فرصت کمی در اختیار این بازیکن جوان قرار گرفت. نوروزی خیلی سریع گل اولش را برای پرسپولیس در مقابل فولاد خوزستان و در هفته دوم زد اما نتوانست مانع از شکست سه بر دو پرسپولیس شود. نوروزی در جام باشگاه‌ها هم نخستین گلش را در اولین بازی پرسپولیس مقابل شارجه امارات به ثمر رساند. او آخرین گل پرسپولیس در لیگ هشتم را مقابل راه‌آهن زد تا بازیکن جوان آن روز‌های پرسپولیس تا پایان لیگ هشتم و در حضور بازیکنی مانند ابراهیم توره، توانست در چند دیدار برای تیمش گل‌های تاثیرگذار به ثمر برساند.

عملکرد نوروزی در فصل هشتم مورد پسند زلاتکو کرانچار سرمربی وقت پرسپولیس قرار گرفت تا قرارداد او را برای یک سال دیگر تمدید کنند. نوروزی برای نخستین بار در تابستان سال ۸۸ و در دوران سرمربی‌گری قطبی در تیم ملی به اردو دعوت شد و توانست با در دیدار با بوسنی به میدان برود که با پیروی سه بر دو ایران همراه شد. روند رو به رشد او ادامه داشت تا اینکه داربی ۶۸ مقابل استقلال گلزنی کرد تا این بازی ها بعد از چند تساوی پی در پی با برد پرسپولیس به پایان برسد. هادی نوروزی در سال ۸۹ به عنوان یکی از بازیکنان با اخلاق لیگ نهم شناخته شد. او در دومین فصل حضورش در پرسپولیس هم عملکرد بهتری نسبت به سال قبل داشت تا سال سوم حضورش در این تیم را با هدایت علی دایی آغاز کند.

با گذشت دو فصل از حضور نوروزی در پرسپولیس، این بازیکن با تجربه تر از گذشته شده بود و به طوری که در تمامی اردوهای تیم ملی تحت هدایت قطبی حضور داشت تا اینکه قطبی در لیست نهایی نام او را از جام ملت‌های آسیا خط زد. در همان موقع، اصغر حاجیلو سرپرست وقت تیم‌ملی، رفتار هادی نوروزی و سه بازیکن دیگر که از تیم‌ملی خط خورده بودند را "مردانه" عنوان کرد چرا که هیچ‌گاه علیه تیم صحبت نکردند. نوروزی در پایان فصل به همراه پرسپولیس و گل او مقابل ملوان قهرمان جام حذفی شد.

فصل ۹۰-۹۱ با حضور نوروزی در لیست حمید استیلی برای پرسپولیس و کارلوس کی‌روش همراه شد. درهمین سال او دو گل پرسپولیس در تساوی با استقلال را در چارچوب مسابقات جام ولایت به ثمر رساند تا این تیمش قهرمان جام ولایت شود و تعداد گل‌هایش در داربی پایتخت به عدد ۳ برسد. پس از نتایج نه چندان خوب استیلی، دنیزلی به جای او به پرسپولیس آمد اما به جز پیروزی سه بر دو مقابل استقلال و پایان شکست‌های پرسپولیس در داربی، دنیزلی هم به رتبه ویژه‌ای دست نیافت اما پرسپولیس در فصل جدید اقدام به جذب تیم قدرتمندی کرد که در همین زمان قرارداد نوروزی تا سال ۹۴ تمدید شد.

هادی نوروزی لیگ دوازدهم را با مانوئل ژوزه آغاز کرد اما در حضور بازیکنانی مانند محمد قاضی و کریم انصاری‌فر کمتر به او بازی می رسید اما نوروزی با صبر و تمرینات بیشتر از هفته‌های پنجم و ششم به بعد در ترکیب ثابت به میدان می‌رفت. در هفته دوازدهم و در مقابل راه‌آهن تحت هدایت علی دایی، نوروزی یکی از سریع‌ترین گل‌هایش را در دقیقه یک به ثمر رساند. در همین فصل بود که نوروزی صدمین بازی خود برای پرسپولیس در لیگ‌برتر را هم مقابل پیکان انجام داد. جایگاه ناامید کننده پرسپولیس در نیم‌فصل، موجب تغییرات در پرسپولیس شد و گل‌محمدی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. از دیگر گل‌های مهم نوروزی به دیدار با سپاهان بر می‌گردد که با گل سه امتیازی او در دقیقه ۹۳ پرسپولیس پیروز میدان شد. پایان این فصل با حذف پرسپولیس در فینال جام‌حذفی مقابل سپاهان توام شد که هادی نوروزی یکی از پنالتی‌های تیمش را از دست داد.

لیگ ۹۲-۹۳ با بازگشت مجدد علی دایی به پرسپولیس شروع شد و او در نخستین لیست خود هادی نوروزی را برای این فصل هم خواست. پرسپولیس به همراه علی دایی تا نیم فصل یکی از بهترین نتایج را کسب کرده بود اما نوروزی بعد از شش سال برای نخستین بار از تیم جدا شد و به طور قرضی به نفت تهران پیوست تا بار دیگر زیر نظر گل‌محمدی به فوتبال بپردازد. نوروزی در نفت هم موفق بود و با این تیم توانست در رتبه سوم جدول جای بگیرد و برای نخستین بار با نفت را آسیایی کند.

با پایان فصل چهاردهم نوروزی به پرسپولیس بازگشت تا جدایی‌اش به بیشتر از نیم فصل نرسد. این فصل با علی دایی آغاز شد اما دایی با توجه به تغییرات گسترده در تیم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و جای خود را به حمید درخشان داد. حمید درخشان هم به مانند دایی در لیگ ناموفق بود اما در آسیا نتایج خوبی را کسب کرد. نوروزی از بازیکنانی بود که توانست در لیگ‌قهرمانان آسیا خوش بدرخشد و در نخستین بازی مقابل لخویا گلزنی کرد. با این وجود و پس از پایان دور اول لیگ قهرمانان آسیا برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس شد. نوروزی همچنین از بازیکنان خوب در پیروزی‌های پرسپولیس مقابل استقلال هم بود تا عملکرد نسبتا خوبی داشته باشد.

در لیگ پانزدهم هم نوروزی در این تیم ماند اما این بار و بعد از هشت سال حضور در پرسپولیس کاپیتان سرخپوشان شده بود. او بازوبندی را به دست می‌بست که بزرگانی چون علی پروین، محمد پنجعلی، علی دایی، احمدرضا عابدزاده، همایون بهزادی و ... با آن به زمین بازی آمده بودند. بعد از هشت سال به نظر می‌رسید نوروزی به بلوغ فوتبالی رسیده و تاثیر او در بازی‌هایی که به همراه تیمش نبود احساس می‌شد. پرسپولیس بد شروع کرد اما فوتبال زیبایی را انجام می‌داد. این تیم به تازگی راه افتاده بود که درگذشت هادی نوروزی شوک بزرگی را به پرسپولیس وارد کرد. کاپیتانی که به واسطه اخلاق خوبش بین فوتبالی‌ها معروف بود. حال پرسپولیسی‌ها مانده‌اند و داغ بزرگی که هادی بر دل آن‌ها گذاشت و هوادارانی که همگی از جای خالی او می‌گویند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.