رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: AFC نباید تحت تأثیر جوسازی سعودی‌ها قرار بگیرد و مانع از داوری فغانی شود.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نامه عربستان سعودی به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تغییر علیرضا فغانی داور بازی الهلال عربستان و الاهلی امارات در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا داوران را بر اساس عملکرد و توانایی‌هایی که دارند برای مسابقات مختلف انتخاب می‌کنند. فغانی هم بر اساس عملکرد خوبش در رقابت‌های آسیایی برای این مسابقه انتخاب شده که از این مسئله خوشحالیم. ضمن اینکه عربستان سعودی نمی‌تواند برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین تکلیف کند و بگوید که چه داوری برای مسابقات باشگاه‌های آنها انتخاب شود.

وی ادامه داد: علیرضا فغانی در فینال جام ملت‌های آسیا قضاوت کرده و لیاقت و شایستگی خود را در آن مسابقه بار دیگر به نمایش گذاشته است و به همین دلیل هم برای قضاوت در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده است.

اصفهانیان با اشاره به حادثه تلخ منا و درگذشت حاجیان ایرانی گفت: باید ابتدا به بازماندگان حاجی‌های ایرانی تسلیت بگویم و از خداوند برای آنها صبر طلب کنم. عربستان با توجه به مشکلاتی که به وجود آورد و در راستای همان مسائل چنین نامه‌نگاری‌هایی در مورد داوری فوتبال هم می‌کند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت تأثیر آنها قرار نخواهد گرفت و نباید چنین کاری را بکند. زیرا در آن صورت هر کشوری نامه می‌نویسد و خواستار تغییر داور بازی‌های باشگاه‌های خودش می‌شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در گذشته AFC داور یک مسابقه باشگاه‌های ایران را تغییر داد، گفت: بنجامین ویلیامز داور ایرانی بود که به خاطر اشتباه تأثیرگذاری که داشت جو منفی علیه او در اهواز پیش آمده بود و تغییر آن داور به درخواست کشور ما نبود بلکه مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا خودشان تشخیص دادند که آن داور را به خاطر اشتباهی که انجام داده تغییر بدهند اما علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران آسیا است و هیچ مشکلی هم تاکنون به وجود نیاورده است.

اصفهانیان در مورد اینکه کمیته داوران فوتبال ایران در پاسخ به نامه‌نگاری کشور عربستان واکنشی خواهد داشت یا نه، گفت: به نظر من اگر ما اکنون بخواهیم واکنشی نشان بدهیم خودمان را کوچک کرده‌ایم زیرا هنوز AFC تصمیمی نگرفته که ما بخواهیم واکنشی داشته باشیم. اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا فغانی را تغییر بدهد و برای این بازی او را انتخاب نکند در آن صورت ما واکنش نشان خواهیم داد.

وی در مورد اینکه سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرده هدست داوران خریداری شده و آیا این هدست‌های در هفته هشتم لیگ برتر استفاده خواهد شد یا نه، گفت: اگر سایت فدراسیون چنین خبری را داده حتما خریداری شده است اما من در جریان آن نیستم و وقتی هدست‌ها خریداری شده باشد قطعا در اختیار داوران گذاشته می شود.

رئیس کمیته داوران در مورد صحبتش با سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: بله با آذری صحبت کردم اما قصد ندارم مسائل ریز را بزرگ جلوه بدهم. در هر صورت هر کسی باید وظیفه خودش را انجام بدهد و همه باید قانونمند باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.