سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: در ۲ سالی که در پرسپولیس بودم کوچکترین بی‌احترامی از نوروزی ندیدم.

به گزارش خبرگزاری فارس، درگذشت ناگهانی هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس جامعه فوتبال را به شوک عمیقی فرو برده است. بسیاری از همبازیان و مربیان سابق نوروزی و حتی سایر تیم‌ها حیرت‌زده هستند. یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن هنوز مرگ نوروزی را باور نکرده است. گل‌محمدی روز گذشته در مراسم تشییع پیکر نوروزی در ورزشگاه آزادی شرکت کرد وهنوز هم شرایط روحی مناسبی به خاطر درگذشت این فوتبالیست ندارد.

خبرگزاری فارس گفت‌وگویی با گل‌محمدی به شرح زیر انجام داده است:

فارس: خبر درگذشت هادی نوروزی را چه زمانی شنیدید؟

من صبح روز پنجشنبه این خبر را شنیدم و اصلا باور نمی‌کردم که چنین اتفاقی رخ دهد. حتی به ذهنم هم خطور نمی‌کرد که نوروزی از میان ما برود چه برسد به اینکه این خبر واقعیت داشته باشد. واقعا نمی‌توانم در مورد این اتفاق حرف بزنم.

فارس: نوروزی در زمان سرمربیگری شما در پرسپولیس هم حضور داشت؟

بله ۲ سال با هم در پرسپولیس بودیم. در این مدت کوچکترین بی‌احترامی از او ندیدم. او از نظر اخلاقی یکی از بهترین‌ها بود و از نظر فنی هم یک بازیکن قابل قبول. همیشه سر به زیر بود و سرش به کار خودش بود. خیلی هم خوددار و تودار بود. از شنیدن این خبر شوکه شدم. واقعا نمی‌توانم درگذشت نوروزی را باور کنم. حتی نمی‌توانم بگویم مشیت الهی بوده. واقعا برایم سخت است که قبول کنم بازیکن ۳۰ ساله به خاطر ایست قلبی درگذشته است. باور این خبر برایم خیلی سخت است.

 

فارس:‌ خیلی‌ها از مرگ او شوکه شدند.

نوروزی نه اهل حاشیه و خلاف بود و نه شیطنت. او یک فوتبالیست اهل خانواده و با اخلاق بود. واقعا نمی‌دانم چرا این بازیکن خوب از میان ما رفت. بازیکنی که با گلزنی‌اش دل میلیون‌ها آدم را شاد می‌کرد. واقعا از خودم می‌پرسم چرا باید چنین اتفاقی بیفتد. او آزارش به هیچ کسی نرسیده بود. خیلی مفت مرد.

فارس: تمرینات ذوب‌آهن پیگیری می‌شود؟

من دو روز در تمرینات نبودم اما بازیکنان تمرین کردند اما چه تمرینی. همه آنها از خبر مرگ نوروزی شوکه و ناراحت هستند. ۹ بازیکن ما هم در تیم‌های ملی هستند و شرایط بازیکنان ما از نظر روحی به خاطر اتفاق ناگوار برای نوروزی خیلی مناسب نبود. باید زمان بگذرد تا بتوانیم از شوک در بیاییم. واقعا اتفاق تلخی بود.

فارس: دوباره صحبت از انتقال مسعود حسن‌زاده به استقلال در رسانه‌ها مطرح شده است. مگر قصد تبادل بازیکن با این باشگاه را دارید؟

در حال حاضر هیچ صحبتی نشده و اینها شایعه است. تا نیم‌فصل و آغاز فصل نقل و انتقالات حدود ۲ ماه باقی مانده است و چنین خبری اصلا صحت ندارد اما از خبرگزاری فارس می‌خواهم در مورد یک مطلب صحبت‌هایم را منتشر کند.

فارس: چه مطلبی؟

مرگ هادی نوروزی اولین مرگ جوان در این مدت نبوده است. افراد زیادی در بین دوستان و آشنایان من بودند که جوانمرگ شده‌اند آن هم بدون آنکه مشکلی داشته باشند یا اهل استعمال دخانیات یا چیزی باشند. جوانمرگ شدن این افراد واقعا تکان‌دهنده است. علیرضا طباطبایی وحتی پسر شعبانی یکی از هم‌تیمی‌های قلم ورزش از دیگر افرادی هستند که شاید شما آنها را بشناسید آنها هم بدون هیچ دلیلی جوانمرگ شدند. واقعا از مسئولان وزارت بهداشت می‌خواهم که یک تیم پژوهشی و تحقیقاتی در این مورد تشکیل بدهند تا مشخص شود چرا شاهد جوانمرگ شدن عزیزانمان هستیم. در حال حاضر در جامعه شاهد مرگ جوانانی هستیم آنهم بدون آنکه علت مشخصی داشته باشد. از مسئولان می‌خواهم که به این مسئله به طور جدی رسیدگی کنند. شاید در ۱۰-۱۵ سال گذشته اگر می‌گفتیم۱۰ سال آینده جوانان ما سکته می‌کنند و می‌میرند کسی این حرف را باور نمی‌کرد. باید مشخص شود علت این مسئله بحث‌های تغذیه‌ای، عوامل محیطی یا ژنتیکی است. از مسئولان خواهش می‌کنم در مورد این مسائل تحقیق کنند. ما در اصفهان شاهد ورود آب‌های آلوده برای محصولات کشاورزی بودیم. متاسفانه در کلان‌شهرها و به ویژه تهران شاهد چنین مرگ‌هایی هستیم. خواهش می‌کنم مسئولان به طور جد این مسائل را پیگیری کند و رسانه‌ها آن را بازتاب دهند و به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

فارس: برخی از مربیان و بازیکنان می‌گویند شاید فشار روانی زیاد یکی از دلایل مرگ هادی نوروزی باشد.

۱۰ سال پیش هم این فشارها روی بازیکنان بود اما اکنون شاهد مرگ‌های ناگهانی جوانان هستیم. در ضمن علیرضا طباطبایی فوتبالیست نبوده او یک هنرپیشه بود. من موارد زیادی در اطرافم سراغ دارم که جوانمرگ شدند. کاش مسئولان به این مسئله رسیدگی کنند تا علت این مرگ‌ها مشخص شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )