رییس سابق کمیته داوران به عملکرد فریدون اصفهانیان نمره صفر می‌دهد و درباره کفاشیان نیز می‌گوید چطور از کسی که وزن توپ فوتبال را نمی‌داند توقع دارید که درد داوران را بداند؟ او همچنین معتقد است که زرگر بعد از قضاوت استقلال و راه آهن با صحبت‌هایش فرار رو به جلو کرد تا محروم نشود.

سیدرضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره قدرت اجرایی کمیته داوران اظهار کرد: زمانی که من رییس کمیته داوران بودم، رییس کمیته داوران عضو هیات رییسه فدراسیون نبود. فدراسیون آن زمان با فدراسیون حالا زمین تا آسمان فرق داشت. اگر من در زمانی که ناصر نوآموز یا محمد دادگان رییس فدراسیون فوتبال بودند، رییس کمیته داوران بودم هم نوآموز و هم دادگان بازیکن تیم ملی بودند یا وقتی که زمان ریاست محمد صفی‌زاده رییس کمیته داوران بودم شخص صفی‌زاده از کارشناسان فوتبال بود و همه این‌ها درد فوتبال و داوری را می‌دانستند بنابراین تا آنجا که برایشان مقدور بود سعی می‌کردند که به داوران کمک کنند و در پشت پرده به داوران کمک می‌کردند و جلوی این حرف‌ها که در مورد داورها بیان می‌شود را می‌گرفتند.

او افزود: ولی متاسفانه امروز رییس فدراسیون فوتبال کسی است که نمی‌دانسته و شاید هنوز هم نداند که محیط و وزن توپ فوتبال چقدر است، پس چه توقعی دارید که بداند داوری و درد داوری چیست؟ چطور توقع دارید که داوران را حمایت کند؟ چطور به کمیته انضباطی دستور دهد با کسانی که به داورها فحاشی می‌کنند برخورد کند؟ کفاشیان هیچ کدام از این موضوعات را بلد نیست.

غیاثی ادامه داد: توانایی اصفهانیان با کسانی مثل ارشد برازنده و نظری که قبلا رییس کمیته داوران بودند صفر در برابر صد است او خود ضعیف کار کرده که کار به اینجا کشیده است.

او تاکید کرد: روزی که تاج رییس کمیته داوران شد با اینکه داور نبود توانست بلافاصله ۴ میلیارد تومان برای داوران پول بیاورد چون قدرت و توانایی داشت به همین دلیل هم بود که به آقایان گفتم که اسلامیان را برای این سمت انتخاب کند چون درست است که داور نیست ولی قدرت و توانایی دارد و می‌تواند به جامعه داوری کمک کند.

رییس سابق کمیته داوران درباره صحبت‌های محسن ترکی و حسین زرگر نیز گفت: ترکی در تبریز عالی قضاوت کرده و ناسزا شنیده و از روی دلسوزی آن حرف‌ها را زده ولی حساب زرگر با ترکی فرق می‌کند لطفا زرگر هیچ وقت خود را با ترکی مقایسه نکند.

غیاثی افزود: زرگر دید که هر داوری که در قضاوت اشتباه کرده حداقل ۴ هفته محروم شده و این شخص با توجه به اشتباه زیادی که داشت با آن حرف‌هایی که زد در واقع یک هزار رو به جلو کرد که بتواند از محرومیت نجات یابد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )