نامزد دور اخیر انتخابات فدراسیون جهانی فوتبال بار دیگر برای احراز پست ریاست این نهاد دست به کار شد، آن‌هم با هدف ریشه‌کن کردن فساد حاکم بر فیفا.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاهزاده علی‌‌ بن حسین که در انتخابات اخیر فیفا جدی‌ترین رقیب سپ بلاتر برای احراز پست ریاست این نهاد بود و در دور دوم این رأی‌گیری با کسب ۷۷ رأی رقابت را به بلاتری که ۱۳۳ رأی آورد واگذار کرد، کاندیداتوری خود را برای انتخابات پیش‌ِروی فیفا اعلام کرد. به این ترتیب شاهزاده علی‌‌ ۳۹ساله رقیب میشل پلاتینی، رئیس کنونی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) شد که چندی پیش رسماً کاندیداتوری خود را برای احراز پست ریاست فیفا اعلام کرد. انتخابات ریاست فیفا در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ (هفتم اسفند ۱۳۹۴) برگزار خواهد شد تا جانشین سپ بلاتر مشخص شود.

شاهزاده علی‌‌ بن حسین با اعلام کاندیداتوری خود گفت: این انتخابات باید برای فوتبال باشد نه جاه‌طلبی فردی. ما باید بر فساد ریشه‌داری که بر فیفا حاکم شده است، غلبه کنیم. شفاف می‌گویم، می‌خواهم کاری را که شروع کرده‌ام، به پایان برسانم. فیفا تنها با رهبری جدید می‌تواند دستخوش تغییر شود و به‌اعتقاد من تا رئیس فیفا تغییر نکند، این ورزش به مردم باز نخواهد گشت. حالا مهم این است که شروعی جدید داشته باشیم و ایده‌های نویی را به کار بگیریم، بنابراین هر کاندیدایی که برای مدت طولانی در فدراسیون جهانی فوتبال مشغول به فعالیت بوده در این مقطع نمی‌تواند به کمک این نهاد بیاید.

در اواخر ماه مِی ۲۰۱۵ پس از برملا شدن فسادهای اداری و مالی در فدراسیون جهانی فوتبال، به‌درخواست مسئولان قضایی آمریکا شماری از مسئولان این نهاد و رابطان آنها توسط پلیس سوئیس دستگیر شدند تا تحقیقاتی در این زمینه صورت بگیرد. در پی این ماجرا، سپ بلاتر در تاریخ دوم ژوئن ۲۰۱۵ (۱۲ خرداد) به‌فاصله چهار روز پس از انتخاب شدن به‌عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وی با اشاره به انتخابات ماه مِی فیفا عنوان کرد: در انتخابات اخیر فیفا من تنها کسی بودم که یارای رقابت با بلاتر را داشت. در آن دوره هم به این دلیل کاندیداتوری خودم را اعلام کردم که فکر می‌کردم فدراسیون جهانی فوتبال نیاز به تغییرات دارد. وقتی همه ترسیده بودند من با شجاعت به کارم ادامه دادم. برخی افراد در آن مقطع جرأت کاندیداتوری نداشتند، ولی من این کار را کردم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.