کارشناس فوتبال کشورمان که معتقد است تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه انگیزه و شادابی را برای تیم ملی به ارمغان آورده، گفت: سیاست جوانگرایی کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران به موقع انجام شد.

مجید جهانپور در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد پیروزی پرگل تیم ملی ایران برابر گوام در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: هرچند تیم گوام پیش از دیدار با ایران دو پیروزی و ۶ امتیاز بدست آورده بود اما در زمین مسابقه حریف ضعیفی برای تیم ملی کشورمان بود.

وی با بیان اینکه تیم گوام با تکیه بر آمادگی جسمانی و سرعت بازیکنان خود و بدون داشتن بازیکنان تکنیکی قصد داشت برای ایران دردسر ایجاد کند، افزود: بازیکنان ایران به خاطر بازی‌های لیگ و آماده‌سازی خوب در اردوی تیم ملی کاملا آماده بودند و با عملکرد خوب خود اجازه ندادند بازی گره بخورد، در نهایت هم با اختلاف ۶ گل در این بازی پیروزی شدند.

کارشناسی فوتبال کشورمان فرصت‌های از دست رفته را یکی از مسائلی عنوان کرد که باید کادرفنی به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشند و ادامه داد: اختلاف سطح دو تیم و بازکردن خیلی زود دروازه تیم گوام، انگیزه رقابت با تمام توان را تاحدودی در بازیکنان ایران کاهش داده بود. همچنین برخی بازیکنان تیم برای زدن گل‌های بیشتر، در مواردی کار تیمی را فرامو می‌کردند که امیدوارم کادرفنی برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشد.

وی با تاکید بر اینکه تیم ملی در این بازی نمایش خوب با صلابتی را از خود ارائه کرد و با تکیه بر برنامه‌های تاکتیکی فرصت‌های مناسبی را برای گلزنی خود بوجود آورد، خاطرنشان کرد: قطعا با ارائه همین بازی، در مسابقه بعدی مقابل هند هم، شاهد همین اتفاقات خوب در زمین مسابقه بوده و یک پیروزی پرگل دیگر را هم مشاهده خواهیم بود.

جهانپور صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با توجه به توانایی کادرفنی و قدرت بازیکنان ایران، مطمئنا در این مرحله از مسابقات مشکلی نداشته، حریفان‌مان در گروه، نمی‌توانند مانعی برای موفقیت ایران باشند و به راحتی راهی مرحله بعدی می‌شویم اما باید به خوبی خود را برای حضور موفق در آن مرحله از رقابتها آماده کنیم تا با قدرت بیشتر در مرحله بعدی به میدان رفته و بار دیگر شانس صعودمان به جام جهانی را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: فوتبال روز دنیا به سمت استفاده از بازیکنان جوانان حرکت کرده که این مساله محاسن زیادی دارد، از جمله استفاده از انگیزه و نیروی جوانی که به موفقیت یک تیم کمک شایانی خواهد کرد. فوتبال ایران هم برای رسیدن به مدارج بالاتر و شادابی تیمی بیشتر به جوانگرایی نیاز داشت و عملی شدن این موضوع را در دیدار با ترکمنستان و گوام شاهد بودیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه بحث جوانگرایی در تیم ملی در زمان مناسبی صورت گرفته، تصریح کرد: اگر سرمربی یک تیم برنامه میان مدت داشته باشد، برای موفقیت در سال‌های انتهایی قراردادش، تیم را به تدریج جوان‌تر می‌کند که امروز شاهد بروز این اتفاق خوب در تیم ملی هستیم. مطمئنا منافع و سود این برنامه در آینده فوتبال ایران مشخص خواهد شد.

وی در ادامه به اقدام مناسب کی‌روش در استفاده از بازیکنان جوان و با انگیزه در کنار نفرات توانمند اشاره و اظهار کرد: این اتفاق مهمی است در حال رخ دادن است. قطعا تیمی که روانه مسابقات مهم می‌شود، باید در زمین مسابقه توان اجرای برنامه‌های تاکتیکی مدنظر کادرفنی را داشته باشد که با تلفیق جوانان و با تجربه‌ها، وصول این هدف را نزدیک‌تر کرده و در نهایت تیم ملی در زمین مسابقه با شادابی، هیجان و انگیزه بالا برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌ند.

جهانپور در پایان در مورد اختلاف بوجود آمده بین تیم ملی بزرگسالان و امید گفت: این مساله به نفع فوتبال نیست، اعتقادم این است فدراسیون فوتبال باید با سیاست‌گذاری مناسب، ارتباط منطقی بین مسئولان، سرمربیان و نفرات تیم‌های بزرگسال و امید ایجاد کنند و اختلاف‌ها با دیدن منافع دو گروه، حل شود. همچنین اجازه ندهند این مسائل باعث تضعیف یک تیم و ایجاد فاصله بین مسئولان این دو ملی بزرگسالان و امید شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.