پس از باشگاه بایرن‌مونیخ، باشگاه سلتیک اسکاتلند و کمیته بین‌المللی المپیک هم برای کمک به پناهجویان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرایز شدن تعداد بیشماری از پناهجویان کشورهای جنگ‌زده‌ای همچون سوریه و عراق به کشورهایی اروپایی، قاره سبز را با بحرانی جدید روبه‌رو کرده است. بیشتر این پناهجویان به امید زندگی بهتر برای خود و خانواده‌شان اروپا  و در رأس آن کشورهای پیشرفته‌ای از جمله آلمان و انگلیس را مقصد نهایی خود برای پناهندگی در نظر گرفته‌اند.

در این راستا باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال اروپا که در کنار فعالیت اصلی خود در کارهای اجتماعی و فرهنگی همواره نقش داشته‌اند، این بار به کمک پناهندگان بی‌سرپناه آمده‌اند و به نوعی سعی کرده‌اند تا در حل این بحران سهمی هر چند کوچک داشته باشند.

در این راستا باشگاه بایرن‌مونیخ گام نخست را برداشت و در کنار کمک یک میلیون یورویی به پناه‌جویان اعلام کرد توانایی این را دارد که شماری از آنها را در یکی از کمپ‌های تمرینی خود اسکان بدهد. قرار است باشگاه بایرن‌مونیخ در کنار اسکان دادن این پناهجویان کمک‌های مالی و معنوی از جمله دایر کردن کلاس‌های یادگیری زبان، تخصیص امکانات فوتبالی و فراهم کردن غذا برای آنها، کند.

باشگاه بایرن‌‌مونیخ در این راستا بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن کارل هاینتس رومنیگه، رئیس این باشگاه گفته است: باشگاه بایرن‌مونیخ وظیفه اجتماعی خود می‌داند که به این کودکان، زنان و مردان نیازمند کمک کند و به پناهجویانی که در آلمان هستند یاری برساند.

۲۴ ساعت پس از اعلام بایرن‌مونیخ برای کمک به پناهندگان، باشگاه سلتیک اسکاتلند هم اعلام کرد عواید حاصل از بلیت‌فروشی بازی پیش‌روی این تیم مقابل دانفرملین را به پناهجویان سرتاسر جهان اهدا خواهد کرد. این بازی که سی‌اُمین سالگرد بازی خیریه جاک استین است قرار است روز یکشنبه بین اسطوره‌های سلتیک و دانفرملین اتلتیک برگزار شود.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هم امروز (جمعه) اعلام کرد رقم دو میلیون دلار از بودجه خودش را به برنامه‌ای اختصاص می‌دهد که روی بحث پناهندگان متمرکز است. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به اتفاقات دردناکی که در روزها و هفته‌های اخیر برای پناهجویان آواره در سرتاسر جهان افتاده است، گفت که کمک‌های بشردوستانه به پناهجویان بخشی از وظایف IOC است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.