پس از حمایت قاطع مسئولان بوندسلیگا از مهاجران سوری، حالا گروه‌های حامی فوتبال انگلیس نیز بنرهای خوشامدگویی به مهاجران را بلند کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه‌های حامی فوتبال در انگلستان در حال تلاش هستند تا مثل بوندسلیگایی‌ها به پناهندگان سوری خوشامد بگویند. طرفداران آستون ویلا و سویندون تاون با برداشتن پلاکارهایی با این شعار، به بحران مهاجرت در اروپا پاسخ داده‌اند.

به گزارش گاردین، هواداران آستون ویلا و سویندون تاون  با الهام از طرفداران فوتبال در سراسر آلمان که به حمایت از پناهندگان سوری، در هفته‌های اخیر وارد عرصه اجتماعی شده‌اند، قصد دارند تا رسانه‌ها را متوجه مسئولیت‌شان در این زمینه کنند.

این حامیان فوتبال قصد دارند تا در دیدار بعدی‌شان که در لایسستر سیتی در روز یکشنبه برگزار و از تلویزیون پخش می‌شود هم این پیام را به گوش دیگران برسانند. بنرهای حمایت از پناهندگان در بازی‌های غیر لیگ برتری از جمله در کینگزتونین و دولویچ هاملت نیز بالا رفته است. لیگ برتر نیز گفته است هیچ قانونی برای منع آوردن این بنرها در استودیوم‌های ورزشی وجود ندارد.

استن کولی مور مهاجم پیشین استون ویلا نیز از جمله حامیان کمپین حمایت از پناهندگان پس از بالا گرفتن جنگ در سوریه و دیگر مناطق تحت فشار است. وی در این زمینه گفت: من داگ الیس و تیم‌مان را به یاد می آورم که سال ۱۹۹۷ چنین موضع گیری کرد. فکر می‌کنم باشگاه های بزرگ ما می‌توانند و باید  برای کمک به این مساله وارد میدان شوند.

حامیان فوتبال انگلیس با ایجاد کمپینی فیس‌بوکی و توییتری (@RefugeesEFL) گفته‌اند ما از تصاویر آلمان الهام گرفته‌ایم و این فقط بنرهایی برای حمایت از مهاجران نیست بلکه ما خواستار عکس‌العمل فوری رسانه‌ها هستیم.

مدیر سلتیک نیز گفت دیدن این صحنه‌ها نشان دهنده بحران انسایت است و باشگاه ما هم باید به هر نحوی که می‌تواند وارد میدان شود. پیتر لاول افزود: سلتیک یک باشگاه فوتبال است تا به مردمی که نیاز دارند هم کمک کند و این بخشی از هویت این باشگاه در ۱۳۰ سال تاریخ آن بوده است.  

در برابر موج پذیرش مهاجران در آلمان ، بریتانیا تنها ۲۱۶ مهاجر سوری را پذیرفته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.