سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران می‌گوید تیم‌ملی فوتبال ایران در آینده نه چندان دور با بازیکنان جوان بهتر از دیدار با گوام خواهد شد.

منصور ابراهیم‌زاده در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره پیروزی شش بر صفر ایران مقابل گوام گفت: در این دیدار تیم ایران با ترکیب ۱-۱-۴-۴ بازی می‌کرد که طارمی و آزمون در عمق کنار یکدیگر بودند و در طول بازی جابه‌جا می‌شدند. با توجه به جوانگرایی که صورت گرفته، باید صبور باشیم تا این تغییرات تاثیرات خودش را بگذارد. قطعا در آینده تیم بهتری خواهیم شد. در بازی با ازبکستان هم بازی خوبی را نمایش دادیم و به اینکه شرایطمان در آینده بهتر شود امیدوارم.

کارشناس فوتبال درباره جوانگرایی کی‌روش در تیم‌ملی بر خلاف اینکه گفته می‌شد او به جوانان میدان نمی‌دهد، اظهار کرد: در دیدارهای جام‌جهانی و جام‌ملت‌ها طبیعی بود که از ترکیب بازیکنان باتجربه استفاده کند اما اگر این اتفاق بعد از جام‌ ملت‌ها رخ می‌داد عجیب بود. کی‌روش هم خلاف این موضوع عمل نکرد و بازیکنان جوان را به تیم‌ملی دعوت کرد. کی‌روش نشان داد می‌خواهد از بازیکنان جوان استفاده کند. بازیکنان جوان خوب دیگری هم داریم و مطمئنا در آینده ترکیب تیم‌ملی تغییر می‌کند. این نسل از جوانان تیم‌ملی استعداد خوبی دارند و در آینده تیم خوبی را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که این نسل از بازیکنان تیم‌ملی می‌توانند در صورتی که در تیم‌ملی به بازی گرفته شوند، آیا توان صعود به دور حذفی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دارند، گفت: قطعا می توانیم موفق باشیم به شرطی که پشتوانه‌سازی همیشگی باشد و مشکلی برای ما به وجود نیاید. باید جوان‌های دیگر را هم به تیم‌ملی دعوت کنیم.

ابراهیم‌زاده انجام بازی‌های دوستانه برای موفقیت تیم‌ملی را موثر دانست و افزود: باید از تیم‌ملی پشتیبانی خوبی صورت بگیرد. زمین تمرین مناسب از ابتدایی‌ترین نیاز‌های یک تیم است. تیم‌ملی نباید دغدغه چگونگی سفر به کشوری را داشته باشد و با فراهم کردن یک پرواز چارتر به راحتی به مقصدش برسد. این از مسائلی است که فدراسیون باید برای تیم‌ملی فراهم کند. فکر نمی‌کنم فراهم کردن چنین امکاناتی کار شق‌القمری باشد. تمامی این مسائل در موفقیت یک تیم دخیل است.

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبل ایران با اشاره به دیدار ایران و هند، گفت: به نظرم کار سختی در مقابل این تیم نخواهیم داشت مگر اینکه خودمان به مانند دیدار با ترکمنستان اشتباه کنیم و خودمان نتوانیم در گلزنی موفق باشیم. در آن دیدار هم ایران پر اشتباه ظاهر شد چرا که نخستین بازی رسمی بعضی از بازیکنان بود.

وی در پایان درباره دیدار دوستانه با تیم‌ملی ژاپن در تهران مفید دانست و افزود: این بازی می‌تواند برای بازیکنان جوان ما مفید باشد. در این بازی می‌توانند خودشان را ارزیابی کنند و بدنشان به بدن بازیکنان خوب بخورد. خط دفاعی ما هم می‌تواند در این دیدار خودش را محک خوبی بزند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.