رقابتهای فوتبال مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها با پیروزی پرگل تیم‌های ایران، قطر، کره‌جنوبی، امارات، عربستان، استرالیا، کویت و عراق، توقف چین و اردن و شکست خانگی بحرین برابر کره‌شمالی پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم از مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ - امارات روز پنجشنبه با برگزاری ۱۵ به پایان رسید که در این هفته اکثر مدعیان قاره‌کهن برای صعود به این دو رقابت مهم، مقابل حریفان‌شان به پیروزی پرگل دست یافتند اما بحرین، چین و اردن نتایج تلخی را در خانه کسب کردند.

در گروه A، امارات و عربستان که مدعیان صعود از این گروه هستند، به ترتیب و برابر میهمانان خود با نتیجه ۱۰ بر صفر (مالزی) و ۷ بر صفر (تیمور شرقی) پیروز شدند تا امارات به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به عربستان صدرنشین این گروه لقب بگیرد. در گروه B استرالیا با ۵ گل بنگلادش را درهم کوبید و صدرنشین شد اما دیگر مدعی این گروه یعنی اردن، در خانه برابر قرقیزستان به تساوی بدون گل رضایت داد اما با ۴ امتیاز و تفاضل گل نسبت به میهمانش در رده دوم گروه قرار بگیرد.

میزبان جام جهانی ۲۰۲۰، در خانه با ۱۵ گل بوتان را شکست داد تا پرگل‌ترین بازی این هفته را رقم بزند اما چین در خانه خانه برابر هنگ‌کنگ به تساوی بدون گل رضایت داد تا یکی از شگفتی‌های این روز رقم بخورد. هنگ‌کنگ با این تساوی و یک بازی بیشتر صدرنشین این گروه ماند و قطر با ۶ و چین با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

اما در گروه D، تیم ملی ایران در دومین دیدارش در این رقابتها با ۶ گل گوام را مغلوب کرد و عمان هم با نتیجه ۳ بر یک ترکمنستان را شکست داد. در این گروه عمان با ۶ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به گوام صدرنشین است و ایران با ۴ امتیاز در رده سوم ایستاده است.

در این مسابقه تیم ملی ایران می‌توانست پیروزی پرگل‌تری را بدست آورد اما این اتفاق نیفتاد تا همچنان پیروزی ۷ بر صفر مقابل فلسطین در دیداری دوستانه، پرگل‌ترین پیروزی تیم ملی در زمان هدایت کارلوش کی‌روش باشد و رکورد این مربی در کسب پیروزی پرگل شکسته نشود.

در گروه E، ژاپن با ۳ گل کامبوج را شکست داد و سوریه هم در رقابتی نزدیک، با یک گل برابر میهمانش سنگاپور پیروز شد تا به صدرجدول این گروه صعود کند. سنگاپور با ۴ امتیاز و به لطف گل زده بیشتر نسبت به ژاپن و با یک بازی بیشتر نسبت به این تیم در رده دوم ایستاده است.

عراق در روزی که در ورزشگاه دستگردی تهران میزبان چین تایپه بود، در تنها بازی گروه F با نتیجه ۵ بر یک میهمانش را شکست داد. در این گروه تایلند با ۶ و عراق با ۳ امتیاز در رده‌های اول و دوم ایستاده‌اند. در گروه G کره‌جنوبی با ۸ گل لائوس را مغلوب کرد و کویت با نتیجه ۹ بر صفر از دست میانمار گذشت. در این گروه کره‌جنوبی و کویت هر دو امتیازی هستند، آنهم با ۱۰ زده و بدون گل خورده تا هر دو بصورت مشترک صدرنشین باشند.

کره‌شمالی در گروه H مهمترین شگفتی هفته سوم را رقم زد و توانست در زمین بحرین با یک گل به پیروزی دست یابد و سومین پیروزی متوالی‌اش در این رقابتها را جشن بگیرد. این دومین باخت بحرینی‌ها در دومین دیدار متوالی‌شان در این جام بود. در دیگر بازی این گروه، ازبکستان با یک گل از سد یمن گذشت و بعد از فیلیپین ۶ امتیازی در رده سوم قرار گرفت.

نتایج کامل دیدارهای هفته سوم از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات به شرح زیر است:

گروه A:

* امارات ۱۰ - مالزی صفر

* عربستان ۷ - تیمور شرقی صفر

جدول رده‌بندی گروه A:

۱- امارات ۶ امتیاز (تفاضل گل ۱۱+)، ۲- عربستان ۶ امتیاز (تفاضل گل۸+)، ۳- فلسطین ۳ امتیاز، ۴- تیمور شرقی یک امتیاز (تفاضل گل ۸-) و ۵- مالزی یک امتیاز (تفاضل گل ۱۶-)

گروه B:

* استرالیا ۵ - بنگلادش صفر

* اردن صفر - قرقیزستان صفر

جدول رد‌ه‌بندی گروه B:

۱- استرالیا ۶ امتیاز، ۲- اردن ۴ امتیاز (تفاضل گل ۲+)، ۳- قرقیزستان ۴ امتیاز (تفاضل گل ۱+)، ۴- تاجیکستان یک امتیاز (تفاضل گل ۲-) و ۵- بنگلادش یک امتیاز (تفاضل گل ۷-)

گروه C:

* چین صفر - هنگ‌کنگ صفر

* قطر ۱۵ - بوتان صفر

جدول رد‌ه‌بندی گروه C:

۱- هنگ‌کنگ ۷ امتیاز، ۲- قطر ۶ امتیاز، ۳- چین ۴ امتیاز، ۴- مالدیو بدون امتیاز و ۵- بوتان بدون امتیاز

گروه D:

* ایران ۶ - گوام صفر

* عمان ۳ - ترکمنستان یک

جدول رد‌ه‌بندی گروه D:

۱- عمان ۶ امتیاز (تفاضل گل ۳)، ۲- گوام ۶ امتیاز (تفاضل گل ۴-)، ۳- ایران ۴ امتیاز، ۴- ترکمنستان یک امتیاز و ۵- هند بدون امتیاز

گروه E:

* ژاپن ۳ - کامبوج صفر

* سوریه یک - سنگاپور صفر

جدول رد‌ه‌بندی گروه E:

۱- سوریه ۶ امتیاز، ۲- سنگاپور ۴ امتیاز (تفاضل گل ۳+)، ۳- ژاپن ۴ امتیاز (تفاضل گل ۳+)، ۴- افغانستان ۳ امتیاز و ۵- کامبوج بدون امتیاز

گروه F:

* عراق ۵ - چین‌تایپه یک

جدول رد‌ه‌بندی گروه F:

۱- تایلند ۶ امتیاز، ۲- عراق ۳ امتیاز، ۳- ویتنام بدون امتیاز (تفاضل گل ۱-) و چین تایپه بدون امتیاز (تفاضل گل ۶-)

گروه G:

* کره‌جنوبی ۸ - لائوس صفر

* کویت ۹ - میانمار صفر

جدول رد‌ه‌بندی گروه G:

۱- کره‌جنوبی ۶ امتیاز (تفاضل گل ۱۰+)، ۲- کویت ۶ امتیاز (تفاضل گل ۱۰+)، ۳- لبنان ۳ امتیاز، ۴- لائوس یک امتیاز (تفاضل گل ۱۰-) و ۵- میانمار یک امتیاز (تفاضل گل ۱۱-)

گروه H:

* ازبکستان یک - یمن صفر

* بحرین صفر - کره‌شمالی یک

جدول رد‌ه‌بندی گروه H:

۱- کره‌شمالی ۹ امتیاز، ۲- فیلیپین ۶ امتیاز، ۳- ازبکستان ۳ امتیاز، ۴- بحرین بدون امتیاز (تفاضل گل ۲-) و ۵- یمن یک امتیاز (تفاضل گل ۴-)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.