علی کفاشیان بعد از بازی با گوام گفت با وزیر ورزش دیدار داشته و خیلی مثبت با هم سخن گفته اند اما او از کدام جلسه سخن می گوید؟

فرهاد عشوندی - خبرگزاری خبرآنلاین؛علی کفاشیان بعد از تقریبا یک سال در وزارت ورزش به اتاق حوزه وزارتی رفت، درجلسه ای که شخص وزیر ورزش آنجا حضور داشت. او از این دیدار این قدر ذوق زده شدهبود که یک روز بعد از نشستن گوشه ای از اتاق، آن هم در جلسه ای که دیرتر از دیگراعضای کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک به آن رسیده بود، در جمع خبرنگاران گفت: «نشستخوبی با وزیر ورزش داشتیم و مشکلات در حال حل شدن است. » ماجرای این دیدار اما چهبوده است؟ کفاشیان که حالا همه ایرادهای وزیر را در حد مشکلات داوری، اولتیماتوم بهکارلوس کروش و تذکر به مهدی تاج می داند و احساسش این است که همچنان در سال پایاندوره مدیریتی اش با توجه به حمایت خارجی از سوی شیخ احمد، کنفدراسیون فوتبال آسیاو بلاتر در فیفا، کسی نمی تواند کاری به کارش داشته باشد، سعی می کند الفاظ رابه بازی بگیرد و خود را همچنان مستحکم روی میزش نگه دارد.

کفاشیان یک سال بود بهنشست ها با وزیر ورزش دعوت نمی شد و حتی محمود گودرزی بارها گفته بود دلیلی برایحرف زدن با رئیس فدراسیونی که مواضع ورزش کشور را درست پیگیری نمی کند، ندارد.او حتی گفته بود همه گناه اشتباهات در ورزش را برعهده می گیرد اما حاضر نیستمسئولیتی درباره فوتبال به عهده بگیرد. فوتبالی که روسایش سالی ۳۰۰ روز در سفرهستند، ۶۰ روز را در پروازهای بیزنس کلاس می گذرانند و ۵ روز دیگر را هم استراحتمی کنند!

وزیر ورزش به دلیل آنچهصلاح فوتبال کشور می دانست، حاضر نبود با رئیس فوتبال گفتمان داشته باشد. گودرزیکه تنها دلیلش برای مدارا با کفاشیان، ترس از تهدید فوتبال ملی به تعلیق است.  روابط رئیس نائینی با شیخ احمد کویتی و همسوییبا او در حمایت از همه سیاست های شیخ از جان دادن برای بلاتر تا مدارا با رژیمصهیونیستی در مقابل فلسطین، اتفاقاتی هستند که شیخ کویتی مدام به ورزش ایرانآلارم می دهد، او با ماست و بگذارید بماند تا ورزش تان در آسایش باشد. این همانحرفی است که وزیر ورزش یکبار در لفافه از آن در جمع فرماندهان ارشد نیروی مقاومتبسیج گلایه کرده بود.

کفاشیان اما زیرک است. اوقبل از یک بازی ملی در جمع خبرنگاران از این گفت که کارلوس حق نداشته از وزیر ورزشانتقاد کند، درحالی که حتی رسانه ها تردید دارند، این هم یک بازی نباشد. کفاشیانکه تیم های ملی را یک به یک به افرادی چون کاشانی و اسلامیان واگذار می کند تامسئولیت هایش را کم کند و نیازی به هزینه کردن هم نداشته باشد و با خیال راحت فقطریاست کند و به برنامه های آسیایی اش به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیابرسد، از دیدار چند دقیقه ای گروهی با وزیر ورزش هم طوری خبرسازی می کند که انگاربا او به توافق رسیده است. درحالی که در آن نشست دیالوگی میان وزیر و کفاشیانایجاد نشده و بلافاصله با پایان جلسه هم وزیر به همراه معاونانش به تمرین تیم وزنهبرداری رفتند تا اصولا مجالی برای کفاشیان ایجاد نشده باشد که بخواهد درباره حلمشکلات حرف بزند. او حالا از جلسه ای تنش زا گفته، از اینکه روابط خوب شده، اینحرفش آیا واقعیت است یا دروغ؟ از این باب که او بعد از یک سال توانسته با وزیر دروزارت ورزش بنشیند از نظر خودش رو به جلو است، اما اینکه همین دقایق کوتاه یعنیحل مشکلات؟ این چیزی است که خیلی با واقعیت همخوانی ندارد و نمی توان گفت راستاست!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.