فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) رده بندی ورزشکاران جهان را در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون جهانی ( ITTF) رنکینگ بازیکنان زن و مرد جهان را در رده های سنی مختلف منتشر کرد. در این رده بندی بازیکنان کشورمان در دو مسابقه تورجهانی چک ( نیما عالمیان ) و رقابت های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به میدان رفتند که امتیازات آنها در رنکینگ سپتامبر محاسبه شده است.

*رده بزرگسالان مردان:

نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی میز کشورمان در رده بندی جهانی سقوطی ۳ پله‌ای داشت تا در مکان ۱۰۳ جهان قرار بگیرد. او همچنان دارای ۲۰۳۵ امتیاز مثل ماه های گذشته است.

اما نیما عالمیان که طی روزهای گذشته در کمپ تمرینی سوئد حضور داشت و پس از اینکه موفق نشد در تور جهانی بلغارستان شرکت کند راهی جمهوری چک شد. عالمیان در این رقابت‌ها ۳ بار به میدان رفت و موفق شد ۲ پیروزی و یک شکست را به نام خود ثبت کند.

درخشش ملی پوش کشورمان و شکست وانگ بازیکن لهستانی ۴۲ امتیاز و پیروزی مقابل هیندرسون دانمارکی ۹ امتیاز برای او به ارمغان آورد و باعث صعود ۱۶ پله در رنکینگ جهانی شود تا ضمن قرار گرفتن در مکان ۱۹۲ جهان جای افشین نوروزی در جایگاه دوم بازیکنان ایران را نیز بگیرد.

افشین نوروزی دیگر ملی پوش کشورمان در این رده بندی با ۱۰ پله سقوط در رتبه ۲۰۶ بازیکنان جهان ایستاد . پوریا عمرانی نفر چهارم کشورمان در رنکینگ جهان نیز سقوطی ۱۸ پله ای داشت تا در جایگاه ۴۸۷ جهان قرار بگیرد.

*رده بزرگسالان زنان:

تیم ملی زنان کشورمان که مدت زیادی است در رقابت های بین المللی حاضر نمی شود جایگاه قبلی خودشان را از دست داده اند. ندا شهسواری بازیکنان شماره یک کشورمان ۱۸ پله سقوط کرد تا در مکان ۳۷۴ زنان دنیا قرار بگیرد. محجوبه عمرانی دیگر ملی پوش ایران نیز سقوطی ۲۴ پله ای داشت تا در رتبه ۴۶۲ قرار گیرد. مریم صامت نفر سوم کشورمان در رنکینگ جهانی نیز با ۱۹ پله سقوط در جایگاه ۴۷۲ ایستاد.

*صدر جدول رده بندی جهان:

در بخش مردان تنها یک تغییر در ۱۰ بازیکن برتر جهان رخ داد و آن اینکه ولادیمیر سامسونوف بلاروسی با ۲ پله سقوط در مکان دهم ایستاد و فانگ بو چینی و مارکوس فریتاس پرتغالی هر کدام با یک پله صعود رده های ۸ و ۹ را به خود اختصاص دادند.

*رده بندی ۱۰ بازیکن برتر مردان جهان:

۱- مالونگ از چین

۲- شوشین از چین

۳- فان ژندونگ از چین

۴- ژانک جیک از چین

۵- دیمیتری اوتچاروف از آلمان

۶- جون میزتونی از ژاپن

۷- تیموبول از آلمان

۸- فانگ بو از چین

۹- مارکوس فریتاس از پرتغال

۱۰- ولادیمیر سامسونوف از بلاروس

در بخش زنان تغییری در صدر جدول حاصل نشد و ۱۰ بازیکن آسیایی همچنان در صدر قرار دارند . دینگ نینگ ، لیو شیون ، ژی یولینگ و لی شیا همگی از چین، ایشی کاوا و فوکوهارا از ژاپن ، فنگ تیان وی از سنگاپور ، چن منگ و ویو یانگ از چین و میما ایتو از ژاپن رده های

اول تا دهم رنکینگ جهان را در ماه سپتامبر در اختیار دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.