درحالی که انتقادها در مجلس و وزارت ورزش اینگونه بود که هزینه‌های دو تیم بزرگ پایتخت نباید از جیب دولت پرداخت شود، امروز می‌بینیم که پرسپولیس هزینه‌ها را می‌خواهد روی دوش ملت بگذارد.

 به گزارش خبرنگار مهر، درحالی که مهمترین نکته‌ای که همیشه مجلس و وزارت ورزش و شخص امیررضا خادم به آن تاکید داشت برداشتن هزینه اداره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از روی دوش دولت بود، باشگاه پرسپولیس شماره حسابی اعلام کرده و مردم باید به این باشگاه کمک کنند تا روزگار بگذراند.

در واقع این حرکت در روزهایی که پرسپولیس اصلا اسپانسر ندارد و استقلال هم از اسپانسرش راضی نیست به معنای آن است که هزینه‌ها از روی دوش دولت برداشته شده و روی دوش ملت گذاشته شده است.

کریم باقری به نمایندگی از بازیکنان حرفی زد که بسیار سنگین بود، او گفت اگر طاهری نمی‌تواند باشگاه را اداره کند بهتر است برود، او تاکید کرد: «من نمی‌دانم تصمیم گیرنده کیست؟ مدیرعامل باشگاه یا کسی که این آقا را (علی‌اکبر طاهری) اینجا گذاشته است».

این حرف کریم باقری را باید اعتراض غیر مستقیم و خزنده به وزارت ورزش قلمداد کرد که همیشه همه اعضای آن بر این باور بودند که مدیران سابق برای این دو باشگاه بد اسپانسر گرفته‌اند اما حالا پرسپولیس اصلا اسپانسر ندارد و جالب اینجاست که وسط این اتفاق‌ها هر از گاهی حمیدرضا سیاسی  هم صحبت‌هایی انجام می دهد که در نوع خود جالب است.

در استقلال اوضاع از پرسپولیس بهتر نیست. آخرین خبر از این باشگاه موید آن است که نیمی از بازیکنان هنوز سی درصد اولیه قرارداد‌های خود را نگرفته اند و کادر فنی هم به جز مجید صالح نه پول گرفته‌اند و نه چک.

در این وضعیت نمی‌توان آینده خوبی برای این دو باشگاه متصور بود و این در حالی است که هم خادم و هم سجادی از روزهای بهتری برای این دو باشگاه خبر می‌دادند و بعضا حتی از نتایج به دست آمده قبل هم انتقاد می‌کردند.

شماره حسابی که کانون هواداران باشگاه در اختیار مردم قرار داد اما اوج حرکت معکوس دو باشگاه نسبت به ایده آل‌های قبلی بود و موجب شد پرسپولیس با سروصدای زیاد به هم بریزد آنهم در روزهایی که آنها اولین برد خود را به دست آورده و امید آن می‌رفت که از بحران خارج شود.

باید دید دقیقا چه نکته مثبتی از تغییرات وسیعی که از سال گذشته در این دو باشگاه شروع شد به وجود آمده و آن را بررسی کرد. ثبات که از بین رفته است، نتایج که بدتر شده‌اند، درآمدها که کمتر شده، بدهی‌ها بیشتر از قبل روی دست مدیران مانده و البته پرسپولیس اصلا مدیر عامل ندارد و استقلال هم مدیر عاملش دو شغله است.

فتح الله زاده، رویانیان و عابدینی و خیلی های دیگر تاکید داشتند که خادم متخصص فوتبال نیست و نباید در این حوزه تخصصی به کار گرفته شود حالا شاید بهتر بتوان قضاوت کرد که حرف آنها درست بوده یا مسئولان وزارت ورزش چرا که حتی در بعد مالی هم هزینه‌ها اگر تا دیروز بردوش دولت بود «بیشتر هزینه ها را با درآمدزایی مستهلک می شد»  این‌بار ملت هدف تامین هزینه‌ها قرار گرفته‌اند که اتفاق خوشایندی نیست و با انتقادهای زیادی هم این کار مواجه شده است.  

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.