تیم‌های ایتالیا و بلژیک در رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۱۶ به پیروزی رسیدند اما هلند در میان ناباوری باخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابتهای مقدماتی جام ملتهای اروپا ۲۰۱۶ کلید خورد و در اولین شب از این بازیهای جذاب و پر بیننده تیمهای مدعی اکثرا خوب نتیجه گرفتند و شاید در این میان تنها هلند بود که بر خلاف پیش بینی‌ها تن به شکست داد.

در این رقابتها، از گروه A تیم ملی فوتبال جمهوری چک مقابل قزاقستان به پیروزی ۲ بر یک دست یافت. اسکودا ۷۴ و ۸۶ برای چک موفق به گلزنی شد.

در دیگر دیدار از این گروه، ترکیه برابر جمهوری لتونی به تساوی یک بر یک رضایت داد. برای ترکیه در این دیدار سلجوق اینان موفق به گلزنی شد.  اما از همین گروه  تیم ملی فوتبال هلند برابر ایسلند تن به شکست یک بر صفر داد. در این دیدار روبن در نیمه اول بازی مصدوم شد و میدان را ترک کرد. ضمن این که ایندی، بازیکن هلند از دقیقه ۳۳ بازی اخراج شد و این تیم عملا کنترل میدان را از دست داد. نارنجی ها می توانستند با پیروزی در این دیدار، شانس شان برای صعود به یورو ۲۰۱۶ را افزایش دهند اما با این شکست، صعود مستقیم شان به شدت به خطر افتاد.

از گروه دوم این رقابتها، بلژیک با نتیجه ۳ بر یک برابر بوسنی و هرزگوین به برتری دست یافت. ولز نیز با نتیجه یک بر صفر در خانه قبرس به پیروزی رسید.گرت بیل در دقیقه ۸۲ گل پیروزی بخش تیم ملی کشورش را ثبت کرد.

از گروه H این رقابتها، آذربایجان و کرواسی به تساوی بدون گل راضی شدند. بلغارستان در خانه خود پذیرای نروژ بود که در نهایت به شکست خانگی یک بر صفر تن داد و ایتالیا میزبان مالت بود که موفق شد با تک گل دقیقه ۶۹ گرازیانو پله به پیروزی برسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.