سرمربی تیم ملی اسپانیا به سنگربان شیاطین سرخ که موضوع جنجالی انتقالش به رئال مادرید، به سوژه‌ای طنزآلود برای رسانه‌های دنیا تبدیل شده است، دلداری داد، اما با اظهارنظری عجیب.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا می‌گوید داوید دخه‌آ از بابت ماجرای جنجالی انتقالش از منچستریونایتد به رئال مادرید نه تنها نباید ناراحت باشد، بلکه باید خوشحال هم باشد.

دخه‌آ از ابتدای تابستان تا آخرین روز از بازار نقل‌وانتقالات به امید پیوستن به کهکشانی‌ها منتظر ماند و حتی نیمکت‌نشینی در شش بازی اول شیاطین سرخ را تحمل کرد، اما در نهایت دیر ارسال شدن مدارک وی به فیفا مانع از پیوستن این دروازه‌بان ۲۴ ساله به شاگردان رافا بنیتس شد.

با این حال دل‌بوسکه می‌گوید دخه‌آ که گفته می‌شود آماده تمدید قراردادش با شیاطین سرخ است، باید راضی باشد چرا که حداقل به محبوب بودنش برای دو تیم از بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا پی برده است.

دل‌بوسکه که این روزها مشغول آماده کردن تیم ملی اسپانیا برای مصاف با تیم ملی اسلواکی در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶ است، اظهار داشت: دخه‌آ باید خوشحال باشد، چون دو تیم بزرگ دنبالش هستند. من به شخصه هنوز با او صحبت نکرده‌ام. کاری که او الان باید انجام دهد، این است که تمرین کند.

دل‌بوسکه به دخه‌آ هشدار داده است اگر می‌خواهد به ترکیب اصلی ماتادورها برسد و در یورو ۲۰۱۶ به میدان برود، باید جایگاه خود را در ترکیب اصلی من‌یونایتد از سرخیو رومرو پس بگیرد. او اما اکنون می‌گوید که دخه‌آ برخلاف تصور از نظر روانی در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی تأکید کرد: خوسه مانوئل اوچوتورنا (مربی درازه‌بان‌های تیم ملی اسپانیا) به من گفته است که دخه‌آ وضعیت مناسبی دارد. برای ما این خبر خوشحال کننده است. هم‌تیمی‌های دخه‌آ هم هوای او را دارند. خوان ماتا (هم‌تیمی دخه‌آ در منچستریونایتد) که خودش هم پسر فوق‌العاده‌ای است، به دخه‌آ کمک فراوانی خواهد کرد.

تیم ملی اسپانیا پنجم سپتامبر (۱۴ شهریور) در حالی در هفتمین بازی خود در گروه C مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶ میزبان اسلواکی است که امید دارد با شکست میهمانش، صدر جدول را از چنگ این تیم درآورد. در حال حاضر اسلواکی با ۱۸ امتیاز (سه امتیاز بیشتر از اسپانیا) در صدر جدول قرار دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.