سرمربی فرانسوی تیم فوتبال آرسنال معتقد است که بازار نقل‌و‌انتقالات تابستان امسال برای باشگاهی طراز اول لیگ‌برتری دردسرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرسن ونگر می‌گوید بازار نقل‌و‌انتقالات فوتبال اروپا در تابستان امسال برای تیم‌های طراز اولی که ضمانتی جهت وجود تقویت ترکیب‌شان با خرید بازیکنان جدید وجود نداشته، مشکل‌آفرین شده است.

ونگر همچنین تصمیم اخیر باشگاه منچستریونایتد برای خرید آنتونی مارتیال، مهاجم ۱۹ ساله موناکو را در آخرین روز از بازار نقل‌و‌انتقلات زیر سؤال برد و تأکید کرد امسال تعداد بازیکنان بزرگی که در بازار وجود داشتند، کم بوده است.

مارتیال با عقد قرارداد ۵۹ میلیون پوندی با منچستریونایتد، در شرایطی به گران‌قیمت‌ترین نوجوان دنیای فوتبال تبدیل شد که از بدو پیوستنش به موناکو در سال ۲۰۱۳ تاکنون برای این تیم تنها ۵۲ بازی انجام داده بود. آرسنال اما امسال در بازار نقل‌و‌انتقالات بسیار ضعیف‌تر کار کرده چون پتر چک، دروازه‌بان چلسی تنها بازیکنی بوده که به خدمت گرفته است.

ونگر که همچون سال‌های قبل به خاطر سیاست‌هایش در بازار نقل‌و‌انتقالات مورد انتقاد واقع شده است، در دفاع از خود به شبکه BeIN Sports گفت: شنیده‌ام که مارتیال در لیگ فرانسه ۱۱ گل زده است که این خودش همه چیز را خلاصه می‌کند. این بدان معناست که در حال حاضر نه مشکل نبود سرمایه و نه مشکل انگیزه برای خرید بازیکن وجود دارد، بلکه مشکل تعداد بازیکنانی است که می‌توانند با حضورشان در یک تیم باعث تقویت آن شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از سرمایه‌گذاری‌هایی که آرسنال برای خرید بازیکن انجام شده است، رضایت دارد، تأکید کرد: بله همیشه. من سانچس، مسعوت اوزیل، چک، گابریل و دبوشی را خریدم، چون دیدن این بازیکنان ارزش دارند که روی آنها سرمایه‌گذاری شود. مشکلی که ما اکنون داریم این است که نمی‌توانیم بازیکنانی پیدا کنیم که ضمانتی برای تقویت تیم در صورت اضافه شدن‌شان به ترکیب وجود داشته باشد.

سرمربی فرانسوی توپچی‌‌ها ادامه داد: مارتیال بازیکنی بسیار مستعد است و ۱۹ سال سن دارد. البته سرمایه‌گذاری که روی او صورت گرفته بسیار زیادی است و این نشان می‌دهد که تعداد بازیکنان موجود در دنیا که می‌توانند تیم‌هایی مانند منچستریونایتد را تقویت کنند، زیاد نیست.

ونگر اعتراف کرد جزو کسانی است که مخالف تغییر موضع اخیر یوفا در مورد بازی جوانمردانه مالی و آسان‌تر شدن قوانین مربوط به سقف هزینه باشگاه‌ها برای خرید بازیکنان جدید است.

او عنوان کرد: این اتفاق مرا ناامید کرد. به نظر من تغییر قانون بازی جوانمردانه مالی در بازه نقل‌و‌انتقالات، تصمیم درستی نبود. من دشمن منچسترسیتی یا پاری‌سن‌ژرمن یا مخالف بازیکن خریدن این دو تیم نیستم، اما می‌‌گویم که خوب است قوانین مربوط به نقل‌و‌انتقالات پیش از آغاز بازار شناخته شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.