بیش از یک سال از بازی ایران و آرژانتین در جام‌ جهانی‌ ۲۰۱۴ می‌گذرد؛ دیداری که هنوز هم خیلی‌ها معتقدند حق ایران در آن شکست نبود.

آریا صالحی- خبرگزاری خبرآنلاین؛در آن مسابقه حساس كه مسي ودوستانش ۹۰ دقيقه هرچه زدند به در بسته خورد (مسي در دقيقه ۹۲ با يك شوت ديدنيدروازه حقيقي را باز كرد) داور صربستاني در اشتباهي فاحش خطاي مسلم مدافع آرژانتينروي اشكان دژاگه، مهاجم تيم ‌ملي كشورمان را در محوطه جريمه اعلام نكرد و به عقيدهكارشناسان يك ضربه پنالتي را از ايران گرفت. او همچنين در چندين مورد با قرارگرفتن در مسير توپ مانع ارسال پاس‌هاي بازيكنان ايران شد.

آن زمان فدراسيون فوتبال كشورماندر نامه‌اي رسمي به قضاوت داور بازي واكنش نشان داد و با كمك سفارت ايران در برزيلشكايتي را تنظيم و به فيفا ارسال كرد. حرف هم اين بود كه اين داور صربستاني حق يكملت را ضايع كرده است.

اما دقايقي پس از اينكه آرژانتين- ايران را شكست داد بعضي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي بهصفحات شخصي مازيچ حمله كرده و انواع و اقسام توهين‌ها را نثار قاضي اين ميدان كردند.در كمتر از چند ساعت صفحات او پر شده بود از پيام‌هاي ايراني‌ها؛ پيام‌هايي كه حاويمطالب خوبي نبود و بيشتر فحش و ناسزا بود.

با گذشت بيش از يك سال از ايناتفاق مازيچ اما قرار است تمام توهين‌هايي كه به او شده است را در قالب يك كتاببنويسد و منتشر كند!

ماجرا از جايي شروع شد كهشاهميري داور بين‌المللي واليبال ايران به صربستان سفر مي‌كند. در اين سفر او بهصورت اتفاقي داور بازي ايران و آرژانتين را در سالن ملاقات مي‌كند كه مازيچ وقتيمي‌فهمد شاهميري ايراني است از او چند سؤال مي‌كند. شما مدرسه داريد؟ دبيرستان داريد؟دانشگاه داريد؟

وقتي او پاسخ مثبت شاهميريرا مي‌شنود ديگر چيزي نمي‌گويد و دوباره فردا سؤال‌هاي جديدي را از داور ايراني مي‌كندو مي‌گويد: «شما فرهنگ داريد؟ ادب داريد؟» او باز هم وقتي با اين پاسخ شاهميري روبه‌رومي‌شود برگه‌هايي به قطر تقريبي ۳۰ سانتي‌متر را نشان شاهميري مي‌دهد و به او مي‌گويد:«تمام اين برگه‌ها توهين‌هايي است كه ايراني‌ها به من در صفحات مجازي مختلف كرده‌اند.من دادم اين برگه‌ها را برايم ترجمه كرده‌اند. متأسفانه خيلي از آنها توهين به منو خانواده‌ام است. همه اين برگه‌ها را نگه داشته‌ام تا پس از دوران حرفه‌اي و زمانيكه بازنشسته شدم اين توهين‌ها را در قالب يك كتاب منتشر كنم!»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۰ )