رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: چون شمسایی با باشگاه تأسیسات قرارداد دارد و ۷۰ درصد مبلغ قراردادش را هم از پیش گرفته است، نمی‌تواند تعهدش را به هم بزند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا افتخاری در خصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال اظهار داشت: امروز هم تکلیف انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال مشخص نشد، چون وحید شمسایی دو شغله است و قرار بود یک جا را انتخاب کند. البته شمسایی راغب نبود در هر دو تیم باشد و ما هم نمی‌دانستیم که این اتفاق رخ می‌دهد و تیم باشگاهی‌اش را رها نمی‌کند، اما چون قرارداد دارد و ۷۰ درصد مبلغ قراردادش را هم از پیش گرفته است، نمی‌تواند تعهدش را به هم بزند.

هیئت رئیسه یک هفته به ما مهلت داد تا گزینه بعد از شمسایی را معرفی کنیموی افزود: ما امروز موضوع مربوط به شمسایی را در جلسه مطرح کردیم و آقایان حاضر در جلسه همه متفق‌القول اعلام کردند که او گزینه خوبی است، اما همان‌طور که گفتم حضور همزمان او در تیم باشگاهی و تیم ملی مورد موافقت قرار نگرفت. شمسایی قبلاً هم گفته بود که نمی‌تواند فقط یک جا باشد و حالا که این اتفاقات رخ داده هیئت رئیسه به ما یک هفته فرصت داد تا گزینه بعد از وحید را معرفی کنیم. ما هم قرار است گزینه‌ها داخلی و خارجی را بررسی کرده و یک نفر را تا هفته آینده معرفی کنیم. ما گزینه‌های داخلی خوبی داریم و باید گزینه‌های خارجی را هم بررسی کنیم.

با حضور شمسایی در تیم ملی فوتسال موافقت به عمل نیامدرئیس کمیته فوتسال درباره اینکه آیا حضور وحید شمسایی روی نیمکت تیم ملی فوتسال منتفی شد، گفت: شمسایی را همه قبول داشتند و مورد تأیید هست و فقط به این دلیل که او در تیم باشگاهی تأسیسات دریایی سرمربیگری می‌کند، با حضورش در تیم ملی موافقت به عمل نیامد. با این حال بحث منفتی بودن حضور شمسایی در تیم ملی به این شکل مطرح نیست، چراکه هیئت رئیسه اعلام کرد ما او را برای تیم ملی حفظ کنیم تا در آینده بتوانیم از حضورش بهره‌مند شویم.

نباید کاری کنیم که شمسایی به خاطر تیم ملی به اعتبارش آسیب برساندافتخاری با بیان اینکه هیئت رئیسه حق دارد که با حضور همزمان شمسایی در تیم ملی و تیم باشگاهی مخالفت کند، خاطرنشان کرد: ما نباید کاری کنیم که شمسایی به خاطر تیم ملی به اعتبارش آسیب برساند. حضور همزمان در باشگاه و تیم ملی باعث می‌شود به اعتباری شمسایی لطمه وارد شود و ما سرمایه‌سوزی کنیم.

بیشتر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال وحید را قبول داشتندرئیس کمیته فوتسال در خصوص اینکه با صحبت‌های محمود اسلامیان، حضور وحید شمسایی در تیم ملی فوتسال منتفی شده است، گفت: اسلامیان چنین صحبتی را انجام نداد و اتفاقاً نظرش این بود که وحید (شمسایی) حفظ شود و نباید شرایطی فراهم شود که او آسیب ببیند. بیشتر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال وحید را قبول داشتند و بیشتر آنها نیز گفتند که شمسایی یک جا فعالیت کند.

وی افزود: شمسایی نمی‌توانست یک جا باشد و به همین دلیل بحث او به پایان رسید. ما پنج شش روز مهلت خواستیم تا گزینه جدید را برای هدایت تیم ملی فوتسال معرفی کنیم.

نگران انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال نباشیدافتخاری در مورد اینکه زمان برای تیم فوتسال می‌گذرد، اما هنوز سرمربی این تیم انتخاب نشده است، گفت: تا بهمن‌ماه فرصت داریم و بازیکنان نیز درگیر مسابقات لیگ هستند. این بازیکنان در لیگ خودشان را آماده می‌کنند. نگران انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال نباشید. اگر بخواهیم با عجله تصمیم بگیریم، در صورت نتیجه گرفتن باید پاسخگو باشیم.

رئیس کمیته فوتسال با اشاره به بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال تصریح کرد: هم بازی‌ با تیم‌های خارجی و هم داخلی مدنظرمان قرار دارد.

یک هفته مهلت خواستیم تا کادری شایسته برای تیم ملی فوتسال انتخاب کنیموی بار دیگر در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا وحید شمسایی و حسین شمس گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتسال هستند یا نه، خاطرنشان کرد: در مورد این افراد بحث شد، ولی یک هفته مهلت خواستیم تا کادری شایسته برای تیم ملی فوتسال انتخاب کنیم. از شما می‌خواهم که نام شمس یا دیگران را مطرح نکنید، چون هنوز هیچ چیزی مشخص نیست.

افتخاری ادامه داد: چهار ماه دیگر فرصت داریم و برنامه‌های بین نیم‌فصل و بازی‌های تدارکاتی مشخص شده است. شمسایی برای آمدن به تیم ملی باید همکارانش را با خود بیاورد که همه در تیم تأسیسات دریایی هستند و ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این پرسشکه اگر تیم ملی فوتسال سرمربی ندارد، چطور لیست تیم ملی اعلام شد، تصریح کرد: برای گرفتن ویزای شینگن ۴۵ روز وقت داریم. با توجه به این موضوع با مشورت شمسایی لیستی را اعلام و گفتیم که ۱۱ نفر از این لیست خط می‌خوردند. ما کسانی را که فکر می‌کردیم در تیم ملی باشند، دعوت کردیم تا ویزای آنها را آماده کنیم و فردا به خاطر ویزا بازی‌مان لغو نشود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.