عضو هیئت رئیسه فوتبال گفت: وحید شمسایی باید از بین دو تیم ملی فوتسال و تیم تاسیسات یکی را انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شهرام دبیری در پایان نشست هیئت رئیسه فوتبال اظهار داشت: در جلسه امروز (چهارشنبه) محمدحسین میرشمسی به عنوان جانشین مارکو اوکتاویو انتخاب شد و او هدایت تیم ملی ساحلی را برعهده خواهد گرفت.

وی درباره آخرین وضعیت سرمربیگری تیم ملی فوتسال نیز افزود: در جلسه امروز در مورد وحید شمسایی و خسوس بحث شد. شمسایی در نظر دارد هدایت هر دو تیم ملی فوتسال و  تأسیسات را در اختیار داشته باشد، اما هیئت رئیسه تأکید دارد که او از بین این دو گزینه یکی را انتخاب کند. به هر حال برخی دوستان اعتقاد داشتند اگر شمسایی مربی باشگاهی باشد بازیکنان مقابل این تیم نمی‌توانند آن‌طور که باید خوب بازی کنند و ایراداتی در این زمینه گرفتند.

دبیری تأکید کرد:‌ قرار شد کمیته فنی فوتسال طی یک هفته آینده وضعیت سرمربیگری تیم ملی فوتسال را بررسی کند و تصمیم نهایی را بگیرد. البته باتوجه به محدودیت زمانی خواستیم که این اتفاق زودتر رخ دهد و شاید تا سه روز آینده وضعیت سرمربی تیم ملی فوتسال مشخص شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه فدراسیون نتوانسته خواسته‌های کی‌روش را فراهم کند، گفت: در مورد این موضوع نیز در جلسه هیئت رئیسه صحبت شد. البته پیش از این کی‌روش درخواست‌هایی از فدراسیون داشت که در هیئت رئیسه نیز مصوب شد که خواسته‌های کی‌روش برآورده شود، خواسته‌هایی در زمینه بازی‌های تدارکاتی، پاداش بازیکنان، زمین تمرین و مسائل دیگر که قرار شد آنها برآورده شوند.

دبیری در واکنش به این موضوع که پاداش بازیکنان تیم ملی ۵۰ درصد نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: بحث افزایش پاداش بازیکنان در جلسه‌ای که در مشهد داشتیم، مطرح شد و به تصویب رسید. البته کی‌روش خواستار افزایش ۵۰ درصد پاداش بازیکنان شده بود، اما ما در هیئت رئیسه روی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی پاداش‌ها به توافق رسیدیم و مصوب شد. 

وی در خصوص اینکه چرا فدراسیون فوتبال با ادامه حضور اوکتاویو در تیم ملی ساحلی مخالفت کرد و آیا مشکل این مربی با فدراسیون فقط مالی بود یانه، گفت: بحث اوکتاویو در جلسه امروز اتفاقی مطرح شد. به هر حال فدراسیون تصمیم گرفته بعد از سه سال با اوکتاویو قطع همکاری کند و یک مربی داخلی که حدود ۱۰ بازیکن به تیم ملی ساحلی معرفی کرده، جایگزین او شود. فدراسیون به خاطر مسائل مالی با اوکتاویو قطع همکاری کرده و در این مورد هیچ صبحتی در جلسه هیئت رئیسه مطرح نشد. 

عضو هیئت رئیسه فوتبال در خصوص این موضوع که سرمربی تیم عراق گفته است ۴۸ ساعت قبل از بازی‌های ملی بازیکنانش را در اختیار می‌گیرد در حالی که کی‌روش بازیکنان تیم ملی را چند روز قبل از بازی رسمی به اردو می‌برد، یادآور شد: حقیقت امر این است که کی‌روش از مدت‌ها قبل برنامه خود را برای بازی‌های تدارکاتی و اردوها به فدراسیون ارائه داده است. طبق این برنامه کی‌روش هر وقتی که تیم ملی اردو داشته باشد و بازی‌های لیگ در حال برگزاری است، او باید در ایران حضور داشته باشد. اگر قرار باشد او وسط کار کشور را ترک کند، برخلاف قرارداد عمل کرده است. در کل بهتر است فدراسیون تمام خواسته‌های کی‌روش را برآورده کند و در مورد تیم ملی نیز در این مقطع زمانی مصاحبه نکند. 

دبیری در خصوص اینکه در شکاف به وجود آمده بین تیم ملی بزرگسالان و امید اولویت با چه تیمی است، گفت: اولویت با تیم ملی بزرگسالان است. این موضوع در هیئت مدیره هم مطرح شد و منطقی این است که برای تیم ملی تمام تدارکات لازم فراهم شود. در هر حال باز هم تأکید می‌کنم که سرمربی تیم ملی در این مقطع مصاحبه نکند و فدراسیون نیز از تیم ملی حمایت لازم را به عمل آورد. 

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.