ستاره پیشین تیم ملی فوتبال برزیل که یکی از نامزدهای جانشینی بلاتر است رقبای خود را دعوت به مناظره کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از الکاس، زیکو برزیلی یکی از نامزدهای جانشینی سپ بلاتر در ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال است. او خود را نامزد انتخابات ریاست فیفا کرده است و تلاش می‌کند تا در این انتخابات به پیروزی برسد.

پله سفید فوتبال برزیل در سخنانی که روزنامه رویترز آن را منتشر کرد رقبانش را دعوت به مناظره کرد.

زیکو در این زمینه گفت: فیفا برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات نیازمند یک مناظره بین نامزدها است. همه ما به خوبی می‌دانیم که فیفا نیازمند تغییری اساسی است به ویژه در زمینه دموکراسی و شفاف‌سازی که باید در این دو مورد تغییرات اساسی ایجاد شود.

او ادامه داد: باید انتخابات در نهایت شفاف‌سازی برگزار شود و به همین خاطر، بر این باورم که باید مناظره‌هایی برگزار شود تا به خوبی با آراء و تفکرات نامزدها آشنا شد. این بسیار مهم است که همه فدارسیون‌ها برای رای دادن به نامزدها آگاهی کامل و جامعی داشته باشند.

تنها در صورتی می‌توان در انتخابات ریاست فیفا شرکت کرد که در درجه نخست رای پنج فدارسیون را به خود اختصاص داد. زیکو حتی در این مرحله هم به مشکل خورده است، چرا که تا الان نتوانسته است که حمایت پنج فدارسیون را به دست آورد. حتی فدارسیون فوتبال برزیل هم اعلام کرده است که تنها در صورتی از زیکو حمایت می‌کند که بتواند حمایت چهار فدراسیون دیگر را به دست آورد.

بسیار بعید به نظر می‌رسد که نامزدهای همچون زیکو، شانسی برای پیروز شدن در انتخابات ریاست فیفا داشته باشند. میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا بیشترین شانس را برای جانشینی بلاتر دارد و به احتمال خیلی زیاد با اختلاف زیادی نسبت به دیگر نامزدها برنده این انتخابات خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.