باشگاه منچستریونایتد دلیل نهایی نشدن انتقال داوید دخه‌آ به جمع سفیدپوشان مادریدی را کم‌کاری و قصور باشگاه رئال‌مادرید عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از کش و قوس‌های فراوان و عملی نشدن انتقال داوید دخه‌آ از منچستریونایتد به رئال‌مادرید، باشگاه اسپانیایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هر کاری که می‌توانسته برای نهایی شدن ان انتقال انجام داد و به نوعی باشگاه منچستریونایتد را متهم به کم‌کاری در انتقال این دروازه‌بان اسپانیایی به مادرید کرد.

باشگاه منچستریونایتد با انتشار بیانیه‌ای در سایت رسمی خود پاسخ بیانیه باشگاه رئال‌مادرید را داد که در زیر می‌خوانید:

- منچستریونایتد به دنبال برقراری ارتباط با رئال‌مادرید برای فروش دخه‌آ نبود. داوید بازیکنی کلیدی در ترکیب ما است و باشگاه ترجیح می‌داد که او را نفروشد.

- تا روز دوشنبه هیچ پیشنهادی مبنی بر جذب داوید دریافت نکردیم.

- نزدیک ظهر روز دوشنبه بود که رئال‌مادرید اولین پیشنهادش را برای خرید داوید ارائه کرد. توافق بین دو باشگاه صورت گرفت که انتقال کیلور ناواس به اولدترافورد هم جزیی از این توافق بود. این انتقال بسته به دو طرف بود.

- در چند ساعت پایانی فرایند نقل و انتقالات، باشگاه رئال‌مادرید مدارک فرایند انتقال داوید و ناواس را کنترل می‌کرد و باشگاه منچستریونایتد هم تنها مدارکی را که مربوط به باشگاه خود می‌شد را بررسی و کنترل می‌کرد.

- منچستریونایتد مدارک انتقال این دو بازیکن را در ساعت ۲۰:۴۲ به وقت بریتانیا به باشگاه رئال‌مادرید ارسال کرد. مدارک دخه‌آ در ساعت ۲۲:۳۲ به وقت بریتانیا بدون امضا شدن به باشگاه منچستریونایتد بازپس فرستاده شد.

- در ساعت ۲۲:۴۰ به وقت بریتانیا دقایقی پیش از بسته شدن نقل و انتقالات تابستانی اسپانیا، تغییرات اساسی باید در مستندات به وجود می‌آمد که می‌توانست این انتقال را به خطر بیندازد.

- در ساعت ۲۲:۵۵ به وقت بریتانیا منچستریونایتد مدارک که برای فسخ قرارداد داوید لازم داشت را از باشگاه رئال مادرید دریافت کرد.

- در همین لحظه هنوز مدارک مربوط به ناواس از سوی رئال‌مادرید به دست ما نرسیده بود.

- در ساعت ۲۲:۵۸ به وقت بریتانیا منچستریونایتد تأیید نهایی برای موافقت با این انتقال را اعلام کرد و آن را به اطلاع باشگاه رئال‌مادرید رساند و در سیستم تطبیق انتقال فیفا هم با موفقیت به ثبت رساند و تأییدیه‌ آن را هم گرفتیم. تمامی این کارها را منچستریونایتد پیش از بسته شدن نقل و انتقالات لالیگا انجام داد.

- ما متوجه شدیم که این انتقال عملی نخواهد شد چون باشگاه رئال‌مادرید در موعد مقرر نام دخه‌آ را در سیستم تطبیق انتقال فیفا به ثبت نرسانده بود، این در حالی است که منچستریونایتد این کار را کرده بود. رئال‌مادرید همچنین در موعد مقرر نام داوید را در سازمان لیگ حرفه‌ای اسپانیا به ثبت نرسانده بود و طبق گزارش‌ها ۲۸ دقیقه پس از پایان فرصت نقل و انتقالات اقدام به این کار کرده است.

- حقیقت این است که منچستریونایتد در موعد مقرر فرم‌های لازم را پر کرده و اتحادیه فوتبال انگلیس هم این موضوع را تصدیق می‌کند و حتی پیشنهاد داده در صورت هر گونه ادعایی و هر مسئله‌ای که از سوی فیفا مطرح شود، می‌تواند شهادت دهد و مدارک را ارائه کند. باشگاه منچستریونایتد حتی پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند مدارک مُهر خورده خود و دارای زمان را به باشگاه رئال‌مادرید ارائه کند ولی آنها ترجیح دادند راه خود را بروند.

- باشگاه منچستریونایتد به طور مناسب و کارآمدی در این معامله گام برداشت ولی در نهایت از اینکه داوید دخه‌آ، بازیکن محبوب منچستریونایتد در اولدترفورد ماندنی شد، خوشحالیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.