بازیکن تیم ملی عراق گفت: کارت قرمزی که داور مسابقه در دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق به بازیکن تیم ملی ایران داد کاملا درست بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علا عبدالزهرا، بازیکن تیم ملی عراق چهره‌ای آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است؛ از این جهت که ۲۴ ساعت تاریخی را برای آنها رقم زد!

پس از حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا، این شائبه به وجود آمد که عبدالزهرا به خاطر دوپینگی بودن، محروم بوده و نمی‌توانسته در دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها، تیمش را در دیدار مقابل ایران همراهی کند.

این اتفاق و اعتراض مسئولان فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ۲۴ ساعت تیم ملی و مردم ایران را امیدوار به تغییر نتیجه نگه داشت که در نهایت این اعتراض به خاطر حضور غیرقانونی عبدالزهرا در دیدار مقابل ایران راه به جایی نبرد و صعود تیم ملی به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها هرگز محقق نشد.

با حضور تیم ملی عراق در ایران برای برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و برگزاری تمرینات این تیم در تهران، این فرصت دست داد تا با حضور در اردوی عراقی‌ها با علا عبدالزهرا در مورد شرایط تیم ملی کشورش و البته اتفاقات حین و پس از دیدار تیم‌‌های ملی ایران و عراق در جام ملت‌‌‌های آسیا گفت و گویی را انجام دهیم که متن کامل این گفت و گو را در زیر می‌خوانیم:

فارس: شرایط فعلی تیم ملی عراق را چطور ارزیابی می‌کنی؛ آیا این تیم توانایی صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دارد؟

به نظرم تیم ملی عراق کاملاً‌ آماده است. در حال حاضر این تیم از بازیکنان با تجربه و جوان تشکیل شده است و بدون شک این تیم توانایی رفتن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دارد.

فارس: عراق پنجشنبه باید از هفته سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف چین تایپه برود، در مورد این دیدار چه نظری داری؟

ان‌شالله بازی برابر تیم ملی چین تایپه را با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت تا به ادامه رقابت‌ها امیدوار شویم.

فارس: پس از اینکه از تراکتورسازی جدا شدی، به منظور برگزاری دیدارهای تیم ملی عراق در ایران، پس از مدت‌ها این فرصت پیش آمد تا دوباره به ایران برگردی. درباره اتفاقاتی که در تیم تراکتورسازی برایت رخ داد و منجر به جدایی‌ات از این تیم شد، صحبت می‌کنی؟

من در اوایل حضورم در این تیم وضعیتم خوب بود و تقریباً ‌۶ بازی برای این تیم تیم به میدان رفتم، اما بعد از آن رسول خطیبی، سرمربی تیم که اتفاقا علاقه و ارادت زیادی به وی دارم، به من گفت که باید در میانه زمین به عنوان هافبک بازی کنم، در حالی که پست تخصصی من مهاجم است و من در میانه میدان به عنوان هافبک احساس راحتی نمی‌کردم و به همین خاطر تصمیم گرفتم که این تیم را ترک کنم.

فارس: به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و دیدار ایران و عراق برسیم. این دیدار برای مردم ایران همراه با یک تراژدی تلخ بود چون منجر به حذف تیم ملی کشورمان از این رقابت‌ها شد.

به یقین این بازی زیباترین بازی جام ملت‌های آسیا بود. تیم ملی ایران جزء بهترین تیم‌های قاره کهن است و به نظرم حتی بهترین تیم در آسیا، تیم ملی ایران است. این تیم بازیکنان خیلی خوب و در سطح حرفه‌ای دارد و این بازیکنان قراردادهای بالایی را با باشگاه‌های خود دارند و در این بازی هر دو تیم بسیار خوب بازی کردند اما ما بهتر عمل کردیم و در نهایت پیروز میدان شدیم.

فارس: اما اخراج مهرداد پولادی در نیمه اول مسابقه باعث شد تا ورق برگشته و شرایط به سود تیم ملی عراق تغییر کند. آیا اخراج پولادی درست بود؟

بله؛ به یقین تصمیم داور برای اخراج پولادی صحیح بود. بازیکنی که اخراج شد یکی از بهترین بازیکنان ایران است و این در جریان بازی تأثیر گذاشت. پیش از این هم گفتم تیم ملی ایران یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و ما بازی سختی برابر ایران داشتیم و اگر تفکرات راهگشای سرمربی وقت تیم ملی عراق نبود ما نمی‌توانستیم برابر ایران پیروز شویم.

فارس: بعد از پایان این بازی که تیم ملی عراق با ضربات پنالتی توانست تیم ملی ایران را شکست دهد، مسئله دوپینگ کردنت مطرح شد تا جایی که در ایران همه امیدوار به تغییر نتیجه به سود تیم ملی ایران بودند. در این خصوص صحبت می‌کنی؟

بدون شک من به ملت ایران ارادت خاصی دارم و آنها را دوست دارم و از اینجا به تمام ایرانیان سلام می‌گویم. ملت ایران در همسایگی ما قرار دارند و مشترکات فرهنگی بسیاری داریم. من با قضیه دوپینگی بودنم مشکلی ندارم، مسئله‌ای بود که مطرح شد و ثابت شد که من چیزی مصرف نکردم. آنها گفتند که من در تیم تراکتورسازی دوپینگ کرده بودم اما واقعیت این بود که من مواد نیروزا استفاده نکرده بودم و در نتیجه اتفاقی نیفتاد و ثابت هم نشد.

فارس: بعد از آنکه تیم ملی ایران شکایتی را مبنی بر دوپینگی بودن شما به AFC ارائه داد، مصاحبه‌ای از شما منتشر شد مبنی بر اینکه ایرانی‌ها باید از شما عذرخواهی کنند.

خیر؛ اصلاً‌ چنین صحبتی نکردم، بلکه برعکس من کاملاً‌ به مردم ایران ارادت دارم و آنها را دوست دارم و از اینجا به آنها سلام می‌گویم و ایرانیان در نزد عراقی‌ها احترام خاصی دارند.

 

فارس: جاسم کرار دیگر بازیکن تیم ملی عراق و باشگاه استقلال در جام ملت‌های ۲۰۱۵ غایب بود. آیا غیبت وی بر روند بازی‌های تیم ملی عراق تأثیری داشت؟

به نظرم جاسم کرار یکی از بهترین بازیکنان عراق و آسیا است. او از بازیکنان تکنیکی و پا به توپ است اما این نظر سرمربی است که او را به تیم ملی عراق دعوت نکرده است و این طبیعی است هر سرمربی خودش تشخیص می‌دهد که چه کسانی را به تیم ملی دعوت کند.

فارس: نظرت درباره حاشیه سازی‌های جاسم کرار در لیگ ایران چیست؟

این طبیعی است هر بازیکنی برای خودش مشکلاتی دارد. من دقیقاً از این موضوع اطلاعی ندارم اما این را می‌دانم که جاسم کرار از بازیکنان خوش اخلاق و خوب در داخل و خارج زمین است، فرقی نمی‌کند جاسم کرار باشد یا کسی دیگر هر بازیکنی برای خودش مشکلاتی دارد.

فارس: اگر پیشنهادی از طرف باشگاه‌های ایران داشته باشید قبول می‌کنید؟

پیش از این هم گفتم من هیچ مشکلی در این خصوص ندارم. لیگ ایران یکی از بهترین لیگ‌ها است.

فارس: آیا اکنون پیشنهادی از سوی باشگاه‌های ایران دارید؟

خیر.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )