تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس در خرید بازیکنان، رکورد جدیدی در فصل نقل و انتقال‌های تابستانی از خود به جا گذاشتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت، تیم‌های انگلیسی که تابستان سال گذشته با ۸۳۵ میلیون پوندی که برای خرید بازیکنان جدید پرداختند، رکورد تازه‌ای در زمینه نقل و انتقال‌ بازیکن به جا گذاشته بودند، در تابستان سال جاری ۸۷۰ میلیون پوند برای خرید بازیکنان جدید هزینه کردند تا رکورد سال گذشته‌شان را نیز بشکنند.

در بین باشگاه‌های انگلیسی، منچسترسیتی نیز با ۱۶۰ میلیون پوندی که برای خرید بازیکن پرداخت کرد، رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رساند. آنها تنها برای سه بازیکن جدیدشان، ۱۳۵ میلیون پوند پرداختند. ۵۴ میلیون پوند برای کوین دی‌بروین، ۴۹ میلیون برای رحیم استرلینگ و ۳۲ میلیون برای نیکلاس اوتامندی نشان داد که سران متمول باشگاه منچسترسیتی قصد دارند در فصل جاری، قهرمانی را از باشگاه چلسی پس بگیرند.

منچستریونایتد هم در روز پایان نقل و انتقال‌های تابستان جاری، ۳۶ میلیون پوند برای خرید آنتونی مارتیال پرداخت. لیورپول هم برای خرید کریستین بنتکه، مهاجم بلژیکی استون ویلا دست به جیب شد و ۲۳.۵ میلیون پرداخت کرد.

الکس تورپ، یکی از اعضای گروه تجاری ورزشی Deloitte در گفت‌ و گو با BBC اظهار کرد: تابستان جاری رکورد جدیدی در زمینه نقل و انتقال‌ها به ثبت رسید. تیم‌های انگلیسی همانند سال‌های گذشته ترجیح دادند بیشتر مبلغ درآمدهایشان را برای خرید بازیکنان جدید اختصاص دهند.

تورپ اضافه کرد: مجموع هزینه تیم‌های انگلیسی در سال ۲۰۱۵ که متشکل از پنجره نقل و انتقال‌های زمستانی و خریدهای تابستانی است نیز به رکورد جدیدی رسیده که برای نخستین بار از مرز یک میلیارد پوند عبور کرده است.

لیگ برتر انگلیس از لالیگا پیشی گرفت

۹۰ درصد باشگاه های انگلیسی، گرانترین قرارداد های خود را در پنج سال اخیر امضا کردند. تیم‌های حاضر در لیگ برتر، پول‌های خود را بین اسپانیا و کشورهای دیگر تقسیم می‌کند. به این دلیل که در لیگ قهرمانان سال گذشته، هیچ تیمی از انگلستان در بین هشت تیم برتر حضور نداشت، باشگاه‌های این کشور همیشه در حال آوردن بازیکن جدید به تیم‌هایشان هستند. در هر تابستان، رکورد قراردادها شکسته و یک رکورد جدید ثبت می‌شود.

۹۰ درصد باشگاه های انگلیسی، گران‌ترین قراردادهای خود را در پنج سال اخیر امضا کردند، درحالی که در لالیگای اسپانیا که رقیب لیگ برتر است، تنها ۴۰ درصد تیم‌ها گران‌ترین قرارداد را در پنج سال اخیر امضا کرده‌اند.

امسال در لیگا اسپانیا تنها دو باشگاه رکورد قرارداد را شکستند. ایبار ۵۰۰ هزار یورو برای اسکالانته پرداخت کرد و والنسیا با آلوارو نگردو و رودریگو هریک به ارزش ۳۰ میلیون یورو قرارداد امضا کرد اما در لیگ برتر برای هفت باشگاه این اتفاق افتاد. بورنموث، کریستال پالاس، لیورپول، لسترسیتی، منچسترسیتی، وست برومویچ و واتفورد، هفت تیمی هستند که در این تابستان رکود قراردادهایشان شکسته شد.

مدیر ورزشی ویارئال، آنتونیو کوردون، درباره خرید بازیکنان گفت: نقل و انتقالات در قوتبال از ارزش بالایی برخوردار است. بیشتر پول‌هایی که پرداخت می‌شود، ارزش واقعی این بازیکنان نیست.

دیبر فنی سویا، رامون رودریگس نیز در این‌باره گفت: هرسال پول بیشتری به فوتبال وارد می‌شود و این موضوع به دلیل تورم در نقل و انتقالات است. تیم‌های انگلیسی از طریق پولی که از حق پخش تلویزیونی دریافت می‌کنند، می‌توانند بازیکن گران‌قیمت بخرند. رقابت برای خرید یک بازیکن با یک تیم انگلیسی، بسیار سخت است.

به گزارش روزنامه اسپانیایی ال پاییس، در فوریه امسال لیگ برتر انگلیس، هفت هزار میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی دریافت کرده است. این رقم برای سه سال پرداخت شد. شبکه‌های اسکای و BT برای فصل آینده لیگ برتر، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو پرداخت می‌کنند اما لالیگا رقمی نزدیک به یک میلیارد یورو برای این موضوع دریافت می‌کند.

بر اساس گزارش فیفا، سیستم تطبیق انتقال فیفا (TMS) در این تابستان تیم‌های انگلیسی برای ۱۱۸ بازیکن ۳۶۷ میلیون هزینه کردند، در حالی که باشگاه‌های اسپانیایی برای خرید ۸۰ بازیکن، ۱۷۷ میلیون هزینه کرده‌اند.

مدیر ورزشی ویارئال درباره این موضوع گفت: بیشتر تیم‌های اسپانیایی برای خرید بازیکن کمتر از ۵۰ میلیون یورو، بودجه دارند و در این صورت غیرممکن است که با بازیکنی با ارزش ۲۰ یا ۳۰ میلیون قرارداد امضا کنند. تیمی که در نیمه جدول لیگ برتر انگلستان وجود دارد، پول بیشتری از تیم اسپانیایی با همان رتبه دارد، البته تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید استثنا هستند.

۷۵ درصد باشگاه‌های لیگ برتر بیش از ۹۰ میلیون بودجه برای خرید بازیکن دارند اما در لالیگاه تنها پنج تیم رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، سویا و والنسیا این رقم پول را دارند و بودجه ۱۱ باشگاه از ۵۰ میلیون یورو کمتر است.

دبیر فنی سویا گفت: بارسلونا و رئال مادرید از طریق حق پخش تلویزیونی که دارند، از بودجه بیشتری برخوردارند.

گرانترین قرارداد ها متعلق به اسپانیا است

گرانترین قراردادهای تاریخ متعلق به لیگ فوتبال اسپانیا است. بر اساس منابع رسمی، کریستیانو رونالدو رتبه اول را با ۹۴ میلیون یورو به خود اختصاص داده است و گرت بیل با ۹۱ میلیون، نیمار با ۸۶.۲ میلیون، لوییس سوارس ۸۱ میلیون و خامس رودریگس با ۸۰ میلیون یورو در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در رتبه ششم، یک بازیکن لیگ برتری به نام آنخل دی‌ماریا وجود دارد. تابستان سال گذشته، باشگاه منچستریونایتد این بازیکن آرژانتینی را با مبلغ ۷۵ میلیون یورو از رئال مادرید خرید. در فصل نقل انتقالات امسال نیز منچسترسیتی رحیم استرلینگ را با پرداخت ۶۲.۵ میلیون یورو به تیم خود برد.

با وجود این، میانگین جا‌به‌جایی هر بازیکن در تیم انگلیسی ۲۷.۳ میلیون یورو است، درحالی که در اسپانیا این رقم ۲۰.۶۹ میلیون است که اگر قرارداد رونالدو و نیمار محاسبه نشود، این میزان به ۱۱.۲۷ میلیون یورو می‌رسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.