تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در راه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف گوام می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران برای دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات آماده می‌شود.

دیدار مقابل گوام با شرایط موجود مسابقه آسانی محسوب نمی‌شود و شاگردان کارلوس کی‌روش محکوم به پیروزی هستند و باید از نیروی جوانی خود استفاده کرده و هرچه در چنته دارند مقابل حریف به نمایش بگذارند.

گوام همان تیمی است که سال‌ ۲۰۰۰ و در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره‌جنوبی و ژاپن، تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد ۱۹ بر صفر این تیم را شکست دهد.

گل‌هایی که توسط علی دایی، فرهاد مجیدی، کریم باقری، علی کریمی، علیرضا نیکبخت‌واحدی و سهراب بختیاری‌زاده ستاره‌های آن روزهای فوتبال ایران به ثمر رسید.

ستاره‌هایی که برخی از آنها بازیکنان جوانی بودند که میروسلاو بلاژویچ بازی گرفتن از آنها را به خوبی بلد بود و جزو نسل‌های طلایی فوتبال ایران به شمار می‌رفتند.

حالا با فاصله‌ای ۱۵ ساله ایران و گوام باید یک بار دیگر رودرروی هم قرار بگیرند؛ بازهم در مقدماتی جام جهانی اما این بار با شرایطی متفاوت. این بار نه ایران مانند ۱۵ سال پیش است و نه گوام آن تیمی که به راحتی شکست بخورد.

فوتبال ایران این روزها علاوه بر خالی شدن از ستاره‌ها با مشکلات دیگری هم روبه‌رو شده است. از نداشتن زمین تمرینی مناسب گرفته تا اختلافاتی که بین ارکان فوتبال و ورزش کشور وجود دارد، اما همانطور که کی‌روش گفته باید به دور از تمام این مسائل انرژی را فقط برای مسابقات و ارتقای سطح بازی‌ها گذاشت.

بر این مشکلات باید غیبت چند مهره کلیدی را هم اضافه کرد. رضا قوچان‌نژاد و علیرضا جهانبخش به دلیل مصدومیت نتوانستند به این اردو بیایند و برخی بازیکنان نیز مانند سروش رفیعی همچنان به دلیل مشکل سربازی از همراهی تیم ملی محروم هستند.

این شرایط را که کنار بگذاریم به وضعیت دو تیم در جدول رده‌بندی می‌رسیم. گوام از دو بازی ابتدایی خود مقابل ترکمنستان و هند به دو پیروزی رسیده و با شش امتیاز صدرنشین گروه D مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات است.

با این شرایط نباید گوام را دست کم گرفت، چون آنها نشان داده‌اند عزمی جدی دارند تا از این مرحله عبور کرده و به عنوان یکی از تیم‌های برتر گروه به مرحله بعدی بروند.

تیم ملی کشورمان هم که اولین بازی خود را خارج از خانه و مقابل ترکمنستان  برگزار کرد، به تساوی یک - یک رضایت داد و اکنون در جدول یک امتیازی است.

اعضای تیم ایران انتظار دارند تماشاگران به عنوان یار دوازدهم به ورزشگاه آزادی بیایند و از ساعت ۱۹ فردا (پنجشنبه) که سوت آغاز بازی زده می‌شود تیم ملی کشورشان را همراهی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.