تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در دومین دیدارش در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه میزبان تیم گوام است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال ایران در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز پنجشنبه ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم گوام خواهد رفت. حریف نوپا و درجه سومی آسیایی که البته مستعمره آمریکاست! بازیکنانش گذرنامه‌ آمریکایی دارند و برای سفر به این کشور کوچک و  کم جمعیت و البته زیبا هم باید روادید کشور آمریکا را گرفت.

گوام یک شکست سنگین ۱۹ بر صفر مقابل ایران را در تاریخ فوتبالش تجربه کرده است. شکستی که به گفته گری وایت سرمربی انگلیسی گوام باعث پیشرفت فوتبال این کشور شد و اکنون آنها در جدول گروه D بالاتر از ایران قرار دارند و صدرنشین گروه هستند. با این حال وقتی کارلوس کی‌روش محتاطانه از بازی با گوام صحبت کرد خیلی‌ها به او انتقاد کردند و گفتند که او حتی از گوام هم می‌ترسد! مسابقه‌ای که برای تیم ملی ایران حکم دستگرمی را دارد.

در نگاه اول می‌توان حق را به منتقدین داد و گفت که تیمی که در رده ۱۴۶ جهان و بیست و یکم آسیاست ترس ندارد و راحت می‌توانیم گوام را شکست بدهیم البته نه با ۱۹ گل! با این حال فوتبال ورزشی غیرقابل پیش بینی است و همین مساله بر جذابیت‌های این رشته ورزشی اضافه کرده است. شاید هیچ‌کس هم تصور نمی‌کرد ایران در مسابقه اول مقابل تیم ترکمنستان که در رده ۱۴۹ رنکینگ فیفاست هم نتوانیم پیروز شویم اما این اتفاق رخ داد و تیم ملی مقابل ترکمنستان به مساوی قناعت کرد. بنابراین می‌توان به کی‌روش حق داد که به بازیکنانش نهیب بزند تا آنها حریف را دستکم نگیرند و دوباره مثل بازی با گوام غافلگیر نشویم.

گوام حریفی نیست که ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی پر از جمعیت شود اما قطعا حضور پرشمار تماشاگران در ورزشگاه می‌تواند زمینه را برای پیروزی ایران مهیا‌تر کند. بخصوص اگر بدانیم که بزرگترین ورزشگاه فوتبال کشور گوام فقط گنجایش ۵ هزار تماشاگر را دارد!

ایران اگر می‌خواهد به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برود باید در این مسابقه سه امتیاز را بگیرد هرچند در صورت پیروزی هم صدرنشین نخواهیم شد و گوام با ۲ بردی که از دو مسابقه قبل آورده و یک بازی بیشتر در صدر جدول باقی می‌ماند. با این حال ملی‌پوشان ایرانی باید روز پنجشنبه اولین برد خود را در راه صعود به جام جهانی به دست آورند.

روز پنج‌شنبه در دیگر دیدار این گروه تیم عمان میزبان تیم ترکمنستان است و اگر ما بتوانیم گوام را شکست بدهیم احتمال صدرنشینی تیم عمان در روز دوم مسابقات وجود دارد.

جدول گروه D

۱- گوام ۶ امتیاز

۲- عمان ۳ امتیاز

۳- ایران یک امتیاز

۴- ترکمنستان یک امتیاز( از دو مسابقه)

۵- هند بدون امتیاز

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.