مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: وقتی مزایده استقلال و پرسپولیس ۴ بار شکست می‌خورد، یعنی مسیر را اشتباه رفته‌اند.

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی  در مورد استقلال و پرسپولیس گفته که ۱۲ سال است مجلس طرح‌هایی برای واگذاری این دو باشگاه داده و ۴ بار مزایده برگزار شده که با شکست روبه‌رو شد.

وی افزود: وقتی ۴ بار مزایده شکست می‌خورد، آقایان نمی‌دانند که مسیر را اشتباه می‌روند؟ وقتی مسیر را غلط می‌روید، ۴۰ بار هم مزایده بگذارید به نتیجه نمی‌رسید. چرا خون به دل هواداران استقلال و پرسپولیس می‌کنید؟

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تصریح کرد: اینکه امکان واگذاری سرخابی‌ها و مقدمه آن فراهم نیست، حرف درستی است اما دولت باید وارد اصل قصه شود و نباید همه چیز را رها کند. اینکه دو باشگاه سبقه فرهنگی دارند، نباید باعث شود که از آنها استفاده شود. زمانی علی فتح‌الله‌زاده از نام مرحوم ناصر حجازی می‌خواست از مردم کمک بگیرد که با شکست مواجه شد. اکنون علی‌اکبر طاهری اعلام کرده که مردم به باشگاه کمک کنند. این کار به باشگاه لطمه می‌زند و به هواداران آزار می‌رساند.

«دولت، مجلس و سایر نهادها در خدمت مردم هستند و نباید بیشتر از این مردم را آزار دهند». اولیایی با بیان این جمله عنوان کرد: هر نماینده مجلسی برای تبلیغات حوزه انتخابی خود وارد استقلال یا پرسپولیس می‌شود و به این مسئله توجه نمی‌کند که این دو باشگاه هواداران زیادی دارند و نباید آنها را اذیت کرد.

وی بار دیگر با اشاره به صحبت‌های فولادگر گفت: خیال فولادگر از تامین اعتبارات باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن راحت است و می‌داند از یک راهی از جیب دولت خرج این دو باشگاه می‌شود. او باید توجه کند که دلسوزی برای استقلال و پرسپولیس خوب است اما نباید آنها را به حراج بگذارند.

مدیرعامل پیشین استقلال افزود: دانشگاه آزاد با پول مردم اداره می‌شود و با توجه به زیرساختارهایی که دارد، در جهان اسلام شناخته شده است. استقلال و پرسپولیس هم می‌توانند با زیرساختارهای مناسب مانند دانشگاه آزاد اداره شود. دولت طبق قانون اساسی باید با عقل راه را پیش برده و باشگاه‌ها را به سمت خودکفایی سوق دهد. اگر زیرساختارها مناسب باشد و باشگاه‌ها توسعه یابند، می‌توانند به سودآوری برسند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.