رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاکید کرد که پولی ندارند تا از داوران در روز جهانی داور تقدیر کنند.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد روز جهانی داور، مشکلات داوران و ... صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: چه برنامه‌ای برای امروز دارید؟

 روز جهانی داور را به همه داوران تبریک می‌گویم. ما کاری نمی‌کنیم و فقط تبریک می‌گوییم.

* تسنیم: یعنی برنامه‌ای برای تقدیر از داوران ندارید؟

وقتی پولی نداریم چه تقدیری کنیم؟ این مدت هجمه‌ها آنقدر علیه اشتباهات داوران زیاد شده که به فدراسیون فوتبال نامه نوشتیم که جلسه‌ای با حضور داوران برگزار کنند تا قضاوت‌های بهتری داشته باشند. خودم عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستم و می‌بینم سیگنال‌های خوبی سمت داوران نمی‌آید و هیچ اقدامی برای آنها صورت نمی‌گیرد. در فوتبال ما تنها بازیکنان و مربیان دیده می‌شوند و داوران سهمی ندارند. در صورتی که داوران رکن اصلی فوتبال هستند، توجهی به آنها نمی‌شود.

* تسنیم: برخی‌ها انتقاد می‌‌کنند که اصفهانیان فقط قول می‌دهد و کاری نمی‌کند.

من نائب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ نیستم که بخواهم پول بدهم. در هیئت رئیسه با وجود اینکه مصوبه پرداخت پول داوران را می‌گیریم ولی متوجه می‌شویم که فدراسیون و سازمان لیگ پول را نمی‌دهند. در رابطه با سِت‌های رادیویی به ما گفتند که پیش فاکتور بدهید. این کار را انجام دادیم اما هنوز خریداری نشده است.

* تسنیم: داوران از کیفیت لباس‌هایی که به آنها داده می‌شود انتقاد زیادی دارند و معتقدند یک‌بار مصرف است.

این لباس‌ها یک‌بار مصرف نیست و لباس‌های خوبی است. فدراسیون فوتبال با یک شرکت چینی برای لباس‌ها و کفش داوران قراردادی بسته اما لباس‌ها باید از چین به دبی و سپس به ایران برسد که این اتفاق نیفتاده است. به ما گفتند یک ماه صبر کنید ولی خبری نشد و مجبور شدیم تولید داخلی را به داوران بدهیم. با توجه به چنین شرایطی، شرکتی که لباس‌های داوران را می‌دوزد، مجبور است هر هفته با در نظر گرفتن رنگ لباس‌های تیم‌ها اقدام به دوختن لباس داوران کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.