احسان حاج‌صفی به آرزوی چندین و چند ساله‌‌اش برای چشیدن طعم لژیونر شدن رسید.

بهروز احمدی - خبرگزاری خبرآنلاین؛استعداد ناب فوتبال ايران كهبا وجود سن كم توانست تعداد بازي‌هاي ملي مناسبي براي خود به ثبت برساند بعد ازدرخشش در جام‌جهاني‌ ۲۰۱۴ و جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۵ انتظار داشت به تيمي مناسب درفوتبال اروپا منتقل شود اما اين اتفاق رخ نداد و تنها پيشنهاداتي از تيم‌هاي عربيحاشيه خليج فارس به ‌دست احسان رسيد كه واقعاً هم وسوسه‌كننده بود اما هم خودش همباشگاه سپاهان مقابل اين پيشنهادات مقاومت كردند تا حاج‌صفي راهي بوندس‌ليگاي B شود.

در ابتدا از باشگاه بوخومبه عنوان مشتري حاج‌صفي نام برده شد اما وقتي باشگاه سپاهان پيشنهاد رسمي براي ملي‌پوشخود دريافت كرد نام تيم دوم شهر فرانكفورت بر سر زبان‌ها افتاد. FSV كه بعد از اينتراخت معروف‌ترين و پرتماشاگرترين تيمشهر فرانكفورت محسوب مي‌شود بعد از فروش ماركوس بالمرت مدافع چپ ۲۱ ساله و مستعدخود به باشگاه هانوفر تصميم به جذب مدافع ملي‌پوش ايراني گرفته بود به همین خاطردر كمتر از ۷۲ ساعت مانده به پايان فصل نقل و انتقالات تابستاني زمينه سفر اين بازيكنبه آلمان را فراهم كرد. كلمنس كروگر مدير باشگاه FSV در تشريح خريدملي‌پوش ايراني به سايت ligazwei۲ آلمان گفت: «ما مدت‌ها بود وضعيت احسان حاج‌صفي رازير نظر داشتيم و مي‌دانستيم از چه پتانسيلي برخوردار است به همين خاطر وقتي ديديمدر جناح چپ با كمبود بازيكن و ضعف‌هايي روبه‌رو هستيم بلافاصله مقدمات جذب او رافراهم كرديم و الان هم خوشحاليم كه چنين بازيكني را به خدمت گرفتيم. قرارداد حاج‌صفيبا باشگاه ما دو ساله است و اميدواريم بتوانيم براي مدتي طولاني‌تر در خدمت اينبازيكن باشيم چون اعتقاد داريم با اين خريد، قدرت تاكتيكي و تيمي‌مان افزايش يافتهاست».

توماس اورال سرمربي FSV هم با تمجيد از خريد ايراني خود تصريح كرد: «با احسان حاج‌صفي مي‌توانيمچهره‌اي متفاوت از تيم فعلي‌مان به نمايش بگذاريم. چون اين بازيكن با وجود سن پاييناز تجربيات فراواني برخوردار است و در جام‌جهاني‌ ۲۰۱۴ نشان داد كه مي‌تواند پله‌هايترقي را يكي پس از ديگري پشت‌سر بگذارد. حاج‌صفي علاوه بر دفاع چپ قابليت بازي درخط مياني را دارد به همين خاطر خوشحالم كه چنين بازيكن چند پسته‌اي در اختيار دارم.»

احسان دومين خريد پر سر وصداي باشگاه FSV در چند روز پاياني بازار تابستاني بود. قبلاز حاج‌صفي باشگاه توانسته بود طي توافقي با هوفنهايم، فيليپا پرايس مهاجم برزيليرا به جمع بازيكنانش اضافه كند. خريدي غيرمنتظره براي طرفداران كه رقمي در حدود يكميليون يورو روي دست باشگاه FSV و هوفنهايم هزينه گذاشت تا با پيراهن شماره۳۸ براي فرانكفورتي‌ها به ميدان برود. البته پرايس در بازي روز شنبه FSV برابر سن‌پائولي يك نيمه به ميدان رفت اما نشان داد به زمان نيازدارد.

احسان حاج‌صفي خريد جديدفرانكفورتي‌ها كه بعد از قبولي در تست‌هاي پزشكي عصر روز شنبه در جايگاه ويژهورزشگاه اختصاصي FSV شاهد برتري شيرين اين تيم برابر سن‌پائوليبود ديروز بعد از حضور در مراسم معارفه با حضور مدير باشگاه از پيوستن به اين تيمقديمي ابراز خوشحالي كرد و گفت: «بعد از قهرماني مختلف با سپاهان در ايران نياز بهچالشي بزرگ‌تر داشتم به همين خاطر تصميم گرفتم به كشوري بيايم كه قهرمان جهان استو يكي از بهترين ليگ‌هاي دنيا را دارد. باشگاه FSV هم به من اينفرصت را داد تا در يكي از باشگاه‌هاي قديمي و سنتي فوتبال آلمان عضو باشم به همينخاطر مي‌خواهم با تلاش دو چندان قدر اين فرصت را دانسته و باشگاه را از خريدم پشيماننكنم».

فرانكفورتي‌ها كه فصل جديدرا چندان خوب آغاز نكرده بودند با ثبت دومين برد متوالي مقابل تيم قدرتمند سن‌پائوليتوانستند خود را به ۵ امتيازي صدرنشينان جدول برسانند تا براي بازي بعدي مقابل اينتراختبراونشويگ روحيه دو چنداني پيدا كنند، جدالي كه به نظر مي‌رسد احسان حاج‌صفي اولينتجربه‌‌اش در فوتبال آلمان و اروپا را در آن به ثبت خواهد رساند.

چند سايت معتبر خبري آلمانپيوستن احسان حاج‌صفي به FSV فرانكفورت را پوشش دادند اما هيچ كدام اشاره‌ايبه مفاد قرارداد مالي اين بازيكن و باشگاه نكردند گرچه گفته مي‌شود آلماني‌ها برايجذب حاج‌صفي علاوه بر پرداخت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار يورو به باشگاه سپاهان براي رضايتنامهرقمي در حدود ۹۰۰ هزار يورو هم براي خود بازيكن تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ در نظر گرفتند كهرقم چندان چشمگيري نيست. به هر ترتيب با قطعي شدن حضور ملي‌پوش چپ‌پاي ايراني در بوندس‌ليگايB حالا نام اين بازيكن در كنار نفراتي همچون وحيد هاشميان، سيروس دين‌محمدي،سرژيك تيموريان، عليرضا منصوريان، علي موسوي، فريدون زندي و... قرار خواهد گرفت كهپيش از اين در اين دسته از بوندس‌ليگا بازي كرده بودند. طبق هماهنگي‌هاي به عملآمده حاج‌صفي ديشب به تهران بازگشت تا با حضور در اردوي تيم‌ملي خودش را براي بازيبا گوام و هند در مقدماتي جام‌جهاني‌ آماده كرده و پس از دو بازي تيم‌ملي راهيآلمان شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.